Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Tack för tipset!

Ja det verkar finnas en del färdiga coils. Då ska det väl inte kunna hända så mycket värre än att coilen bränner...?

Nope det värsta som skulle hända är nog att coilen bränner på det där, har dock inte lyckats göra det själv ännu och jag kör med variable watt på mitt batteri .

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Oftast är själva "coilen" specifikerad till att köra på 12-15w eller sub-ohm 20-30w t.ex lite beroende på hur man själv gillar det.

Jag trodde du var inne i "spelet" om man säger så Dom där starter-kit "2 för 1" som finns att köpa med/utan VV är ingen höjdare.

För oss som har varit rökare har e-cigg varit rena drömmen för hälsa och ekonomi men som snusare vet jag inte om du isf ska hitta andra mer traditionella sluta-snusa råd, plåster, tuggummi osv...

Men men, vill du ha rejäla saker du kan mecka/ställa lite med själv så är detta mitt daily kit;
od(batteri): http://esmokes.se/eleaf-istick-30w
Brännare: http://esmokes.se/forangare/aspire-nautilus-mini
Extra Coils till brännaren: http://esmokes.se/forbrannare-aspire-bvc
En bra juice: http://esmokes.se/bombies-nana-cream-lagerhalld

Finns säkert andra som har bättre tips men det kittet har jag kört ett år utan strul, smakar gott och ingen lekage.

Brukar växla mellan cigg/snus o totalt osugen på cigg nu så det får bli detta som ombyte. Röker utöver detta även cigarr så inga planer på att bli nikotinfri

Hade tänkt mig ett istick 30W och en subtank nano, borde bli ganska samma grej antar jag
Stor skillnad på såna där "exotiska" märken mot t.ex Hangsen?

Skrivet av Destromath:

Nope det värsta som skulle hända är nog att coilen bränner på det där, har dock inte lyckats göra det själv ännu och jag kör med variable watt på mitt batteri .

Låter fint

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Brukar växla mellan cigg/snus o totalt osugen på cigg nu så det får bli detta som ombyte. Röker utöver detta även cigarr så inga planer på att bli nikotinfri

Hade tänkt mig ett istick 30W och en subtank nano, borde bli ganska samma grej antar jag
Stor skillnad på såna där "exotiska" märken mot t.ex Hangsen?

Låter fint

Jag snusar också, blir inte av med det - eller inte försökt men inga cigg iaf.

Hehe nej du behöver absolut inte köpa så fina juicer men köp för guds skull inte Hangsen - det kan nog resten av forumet hålla med om.

Subtank nano - ja då är det ju subohm, själv gillar jag inte min Nano så jag sålde den nästan direkt. Klarar inte av Lunghits. Vill röka som en cigg.. tänk också på att inte köpa mer än 6mg om du nu ska köra sub-ohm ...och det äter också mycket mer batteri.
Jag rekommenderar fortf Aspire Nautilius Mini och så en juice runt 12-15 ja 18mg går också bra för mig iaf.

Men du bestämmer, dina pengar men gillar man inte sakerna så har jag märkt det mesta är rätt lättsålt på Facebook Köp/sälj E-cigg

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag snusar också, blir inte av med det - eller inte försökt men inga cigg iaf.

Hehe nej du behöver absolut inte köpa så fina juicer men köp för guds skull inte Hangsen - det kan nog resten av forumet hålla med om.

Subtank nano - ja då är det ju subohm, själv gillar jag inte min Nano så jag sålde den nästan direkt. Klarar inte av Lunghits. Vill röka som en cigg.. tänk också på att inte köpa mer än 6mg om du nu ska köra sub-ohm ...och det äter också mycket mer batteri.
Jag rekommenderar fortf Aspire Nautilius Mini och så en juice runt 12-15 ja 18mg går också bra för mig iaf.

Men du bestämmer, dina pengar men gillar man inte sakerna så har jag märkt det mesta är rätt lättsålt på Facebook Köp/sälj E-cigg

Beställt batteriet och en nano, gillar jag den inte får det bli en aspire Hobbys är ju gratis, eller hur det nu va

Inte mer än 6mg nikotin på subohm? Blir det för "mäktigt" annars?

Drar redan rakt ner i lungorna (oftast) så det är inget större problem

Kommer nog ha kvar min Protank 2 och "vanliga batterier" för att ha med till jobbet, i alla fall till en början, man kanske vänjer sig med subohm o vill ha det överallt, om jag nu gillar det.

Tycker hangsen smakat helt ok, det jag hunnit testa. Men får bli att beställa hem några andra, tips på återförsäljare?

Edit: Ska bli spännande att se om man klarar sig en dag på batteriet eller om det drar extrema mängder mer ström. Får väl bli ett till annars till fästmöns glädje för mitt pengaspenderande.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Beställt batteriet och en nano, gillar jag den inte får det bli en aspire Hobbys är ju gratis, eller hur det nu va

Inte mer än 6mg nikotin på subohm? Blir det för "mäktigt" annars?

Drar redan rakt ner i lungorna (oftast) så det är inget större problem

Kommer nog ha kvar min Protank 2 och "vanliga batterier" för att ha med till jobbet, i alla fall till en början, man kanske vänjer sig med subohm o vill ha det överallt, om jag nu gillar det.

Tycker hangsen smakat helt ok, det jag hunnit testa. Men får bli att beställa hem några andra, tips på återförsäljare?

"Drops of Eden" har bra juicer till bra priser, även Liquid Voyage.

Så det blev en subtank nano, ja kör du på mer än 6mg så lär du hosta ihjäl dig Enda Hangsen-juicen jag ens rör vid är vanilj och då ska det vara kris...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

"Drops of Eden" har bra juicer till bra priser, även Liquid Voyage.

Så det blev en subtank nano, ja kör du på mer än 6mg så lär du hosta ihjäl dig Enda Hangsen-juicen jag ens rör vid är vanilj och då ska det vara kris...

Hehe, man vänjer sig vid lyxigare konsumtion

Bäst att beställa lite vätska med mindre nikotin i då, ska ju inte behöva kräkas av nikotin när man är 30+

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Beställt batteriet och en nano, gillar jag den inte får det bli en aspire Hobbys är ju gratis, eller hur det nu va

Inte mer än 6mg nikotin på subohm? Blir det för "mäktigt" annars?

Drar redan rakt ner i lungorna (oftast) så det är inget större problem

Kommer nog ha kvar min Protank 2 och "vanliga batterier" för att ha med till jobbet, i alla fall till en början, man kanske vänjer sig med subohm o vill ha det överallt, om jag nu gillar det.

Tycker hangsen smakat helt ok, det jag hunnit testa. Men får bli att beställa hem några andra, tips på återförsäljare?

Edit: Ska bli spännande att se om man klarar sig en dag på batteriet eller om det drar extrema mängder mer ström. Får väl bli ett till annars till fästmöns glädje för mitt pengaspenderande.

Sub ohm är bra mycket effektivare än "vanliga" tanks på att leverera nikotinet, dom flesta kör på 3mg och det är en bra utgångspunkt. Är det för svagt så går det ändå att vejpa, tar du en för stark så är det bara att kasta eller sälja bort Gjorde själv misstaget att köpa in 12mg juice med min första sub ohm tank.

Edit: Och då är jag snusare också så är inte direkt ovan med nikotin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kan e-cigg vara ett bra alternativ till att sluta snusa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sub ohm är bra mycket effektivare än "vanliga" tanks på att leverera nikotinet, dom flesta kör på 3mg och det är en bra utgångspunkt. Är det för svagt så går det ändå att vejpa, tar du en för stark så är det bara att kasta eller sälja bort Gjorde själv misstaget att köpa in 12mg juice med min första sub ohm tank.

Edit: Och då är jag snusare också så är inte direkt ovan med nikotin

Skickades från m.sweclockers.com

Blev en drös med 6mg liquid nu, bara att invänta spännande leveranser under veckan

Skrivet av llxt:

Kan e-cigg vara ett bra alternativ till att sluta snusa?

Har inte snusat på ööh, 4 dagar nu. Från ca en dosa lös om dagen. Bra o bra, nyttigt är det väl inget av det..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Kan e-cigg vara ett bra alternativ till att sluta snusa?

Absolut, men jag tror inte att det skulle vara effektivare än med t.ex nikotintuggummin eftersom e-cigg simulerar just rökning.
Personligen hade jag hellre puffat på en e-cigg än att tugga på tuggummin hela dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Har inte snusat på ööh, 4 dagar nu. Från ca en dosa lös om dagen. Bra o bra, nyttigt är det väl inget av det..

Skrivet av KKay:

Absolut, men jag tror inte att det skulle vara effektivare än med t.ex nikotintuggummin eftersom e-cigg simulerar just rökning.
Personligen hade jag hellre puffat på en e-cigg än att tugga på tuggummin hela dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad gör dem onyttiga? Tycker dessa juicer ser rätt så harmlösa ut. har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Vad gör dem onyttiga? Tycker dessa juicer ser rätt så harmlösa ut. har jag fel?

Ingen aning, men jag antar att det nyttigaste vore att inte inta något alls. Men, det är väl svårt att se några långsiktiga skador än. Om det nu blir några.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Vad gör dem onyttiga? Tycker dessa juicer ser rätt så harmlösa ut. har jag fel?

Grunden i juicen är inte farlig alls, nikotinet är till viss del farlig eftersom nikotin är giftigt i höga doser.
Problemet med juicen är smakämnena, det finns i dagsläget ingen lagstiftning när det gäller vad man får och inte får använda för smakämnen i juicen.

Men med det sagt så ska man ha i åtanke att cigaretter är bra mycket farligare, e-cigg är 95 procent mindre farligt än att röka tobak enligt Storbritanniens motsvarighet till Läkemedelsverket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att pröva klicka hem en Evod 2 nu efter helgen. Synpunkter på den? Hur länge räcker en coil / brännare? En vecka med dagligt bruk? Tips på någon god juice jag kan klicka hem härifrån?

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!! Från Grumpyjuice.com Litet UK baserat företag som gör billig juice med grym kvalitet

30ml Grumpy Custard
60ml Raspberry Doughnut
10ml Key Lime pie
10ml Lemon meringue

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Dags att köpa mekaniskt, Smpl. Men frågan är, bör jag köpa version ett eller två?
Hade tänkt köpa kitet på Fasttech med Velocity mini.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Dags att köpa mekaniskt, Smpl. Men frågan är, bör jag köpa version ett eller två?
Hade tänkt köpa kitet på Fasttech med Velocity mini.

Skickades från m.sweclockers.com

Velocity mini tyckte jag inte om alls faktiskt.(Kanske bara jag som köpt en dålig version dock, o-ringarna är helt värdelösa)

Ända skillnaden jag verkar se på V1 och V2 är att V1 har spring loaded "fire button" medans V2 har magneter.

Magneter håller väl lite längre antar jag och blir inte lika slitna som "fjädern"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Velocity mini tyckte jag inte om alls faktiskt.(Kanske bara jag som köpt en dålig version dock, o-ringarna är helt värdelösa)

Ända skillnaden jag verkar se på V1 och V2 är att V1 har spring loaded "fire button" medans V2 har magneter.

Magneter håller väl lite längre antar jag och blir inte lika slitna som "fjädern"

Såpass, men för det priset kan jag nog leva med att o-ringarna inte håller så bra. Har du tips på drippers som är bättre?

Hur är känslan i magnetknappar gentemot fjäder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Såpass, men för det priset kan jag nog leva med att o-ringarna inte håller så bra. Har du tips på drippers som är bättre?

Hur är känslan i magnetknappar gentemot fjäder?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade rekommenderat en 1:1 velocity klon om du hittar en i silver. Problemet med mina o-ringar är att jag inte ens kan stoppa ner modden i fickan med den drippern då "capen" åker av direkt :/

Angående känsla kan jag tyvärr inte svara på då min SMPL och min Rig V2 har fjäder.

Däremot har jag en fråga till dig, du vet vad du ger dig in på med hybrid hoppas/antar jag? (Saftey first)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag hade rekommenderat en 1:1 velocity klon om du hittar en i silver. Problemet med mina o-ringar är att jag inte ens kan stoppa ner modden i fickan med den drippern då "capen" åker av direkt :/

Angående känsla kan jag tyvärr inte svara på då min SMPL och min Rig V2 har fjäder.

Däremot har jag en fråga till dig, du vet vad du ger dig in på med hybrid hoppas/antar jag? (Saftey first)

Okej! Varför just silver?
Jag hade främst tänkt mig att använda dripper på hemmaplan så om den lossnar lätt gör inte så mycket, men håller den tätt när den väl sitter?

Jo jag vet hur det ligger till med hybrid, inte stoppa dit grejer som inte är anpassat för det Är lite orolig över den biten faktiskt, hur säkert är det, om man använder rätt prylar?
Batterisäkerheten har jag full koll på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hur ser eran collection ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej! Varför just silver?
Jag hade främst tänkt mig att använda dripper på hemmaplan så om den lossnar lätt gör inte så mycket, men håller den tätt när den väl sitter?

Jo jag vet hur det ligger till med hybrid, inte stoppa dit grejer som inte är anpassat för det Är lite orolig över den biten faktiskt, hur säkert är det, om man använder rätt prylar?
Batterisäkerheten har jag full koll på.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte just silver kombon med SMPL och velocity, färgval är ju självklart upp till dig

Tätt håller den nog, inte använd den sedan jag fick hem den typ just p.g.a o-ringarna.

Hur säkert det är vet jag inte riktigt, så länge man använder rätt grejer så är det väl som allt annat

Ett problem jag hade med min SMPL var dock att batterierna är ju olika långa och samma gäller 510an på en dripper så har man en extremt långt utstickande 510 + ett lite längre batteri så finns ju chansen att knappen sticker ut vilket kan resultera i "auto fire".

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tänkte just silver kombon med SMPL och velocity, färgval är ju självklart upp till dig

Tätt håller den nog, inte använd den sedan jag fick hem den typ just p.g.a o-ringarna.

Hur säkert det är vet jag inte riktigt, så länge man använder rätt grejer så är det väl som allt annat

Ett problem jag hade med min SMPL var dock att batterierna är ju olika långa och samma gäller 510an på en dripper så har man en extremt långt utstickande 510 + ett lite längre batteri så finns ju chansen att knappen sticker ut vilket kan resultera i "auto fire".

Jaha, hade tänkt köra på en svart med röda droppar. Men det kanske är ett dumt val med tanke på att allt annat är oftast silver

Ska ha batterilängden i åtanke när jag köper nya

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Vapemail

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Har hållit på en vecka. Ibland blir jag lite trött på mig själv

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

http://i.imgur.com/WBSdjqs.jpg

Har hållit på en vecka. Ibland blir jag lite trött på mig själv

Det var väldigt fint du!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Det var väldigt fint du!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, men behöver nog rensa ur lite nu när jag vet att jag kommer va kvar i subohm träsket

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

http://i.imgur.com/WBSdjqs.jpg

Har hållit på en vecka. Ibland blir jag lite trött på mig själv

Fin medicinhylla Ett tips, juicen håller bättre om den förvaras mörkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fin medicinhylla Ett tips, juicen håller bättre om den förvaras mörkt

Skickades från m.sweclockers.com

Den får nog stå så, meningen att det ska rökas ändå. Är ju i ett skåp utan direkt solljus, eller vill dem ha jättemörkt?

Hmm..en subtank till eller en aspire tro...kanske sälja lite av det andra o köpa en istick till o en tank. Hmmmm..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Hade tänkt att pröva klicka hem en Evod 2 nu efter helgen. Synpunkter på den? Hur länge räcker en coil / brännare? En vecka med dagligt bruk? Tips på någon god juice jag kan klicka hem härifrån?

Det var det jag började med

Du kommer givetvis tycka att det är bra, men du kommer leta efter mer ånga..

Här finns E-vod för bättre pris.

Juicen kan du köpa via Cigoteket, de har även butik på Valhallavägen

Personligen skulle jag testa LiquidVoyage, som Cigoteket även säljer. Dock kan nog juicen vara lite för trögflytande för just E-vod.

Annars är nog LIQUA-juicerna mer att rekommendera för E-vod.

Men ska du bara testa så rekommenderas Ego-One eller Aspire Premium Kit (Bra grund att starta på)

Frågor? Bara att fråga

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |