Uthyrning av datorer för spelande kräver tillstånd av lotteriinspektionen

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det här är lika upprörande som TV-avgiften. Taxiföretag måste t ex betala vägskatt, så det är inte jättemärkligt att sånt här sker. Borgarna måste ju få in pengar någonstans ifrån nu när de sänkt den för de rika. Så då är det ju perfekt att bestraffa de som redan har dåligt med pengar.

Permalänk
Medlem

Några dagar sent men hittade denna debatt artikel på SvD.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/spelmiljoerna-for-unga-s...

För att sammanfatta artikeln, datorspel är inte bra för barn och speciellt inte LAN-caféer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Några dagar sent men hittade denna debatt artikel på SvD.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/spelmiljoerna-for-unga-s...

För att sammanfatta artikeln, datorspel är inte bra för barn och speciellt inte LAN-caféer.

TL;DR verisionen av vad lotteriinspektionen och svenska spelcenter säger som jag ser det:

"Det övergripande målet är fortfarande att spelmiljöerna ska vara fortsatt goda för barn och ungdomar."

Och det blir det såklart genom att straffbeskatta t.ex internetcaféer? Jo för barn och ungdomar gör ju redan så mycket snällare saker när dom inte sitter på ett datorhak och... Sitter stilla utan att hitta på saker...!
Säg nu att internetcafé #5664 stänger verksamheten då det inte är ekonomiskt hållbart längre med straffskatten. Säg att det brukade hänga 10 ungdomar där 2-3 timmar om dagen som satt och spelade spel, chattade och peta på sin profil på fejsbook.

Nu har dessa ungdomar 2-3 timmar som dom inte har någon sysselsättning och dessutom ett grundat hat till myndigheter. Vi vet ju redan hur det går?
Stenkastning på polisen, eldning av bilar och soptunnor, klotter, misshandel, hets, stöld... Aa, listan är väldigt lång.

Så antingen saknar lotteriinspektionen och svenska spelcenter totalt verklighetsförankring eller så är dom hycklare och bara giriga svin.
Eller vänta nu, det är båda på samma gång förståss!

Jag vet i alla fall vad jag skall säga till ungdomarna när dom hänger på stan nästa gång, åk till Riksdagshuset i Stockholm, allihop och sätt alla bilar i området i brand. Sitt sedan på trappan och pimpla öl och svär åt allt och alla.
När någon frågar vad dom håller på med kan dom lugnt svara, aktiverar oss. Det är ju det politikerna vill hela tiden samtidigt som dom tar bort alla våra aktiviteter.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk

Jag tycker det låter riktigt skumt iaf, jag menar LAN-cafér har ju funnit sedan lääänge och vad är det som får inspektionen att komma på att ta avgift just nu bara så där??

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag tycker det låter riktigt skumt iaf, jag menar LAN-cafér har ju funnit sedan lääänge och vad är det som får inspektionen att komma på att ta avgift just nu bara så där??

försökt flera år..