Permalänk
Medlem

nätagg till gtx760

Hej! Snart nalkas stunden för mej att uppgradera grafiken i min burk men har tyvärr stöt på ett litet problem. Jag vill först och främst tillägga att jag har processorn i varukorgen sen förr.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3532303/oobahnatagg

Jag är extremt känslig för "Coil Whine" eller vad det nu heter. Nätagget behöver inte ha kapacitet för SLI utan jag är främst ute efter kvalitet och om möjligt garanti mot "Coil Whine"!

Ett nätagg för runt 600-800kr vore prima.

Tack för hjälpen.
//Oobah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt problemet.. Det är inte så att vissa nätagg ALLTID låter med alla system? Det är ju helt retarded att ens tro det. Vissa kan väl vara defekta men det är näst intill inga alls som låter mycket. Hade ett "vanligt" 500w brons certifierat och dom är tysta dom med trots att dom inte är "det bästa".
Sätt bara filter på nätagg som har 500-550w eller mer och välj sedan 80+ certifiering där du vill ha det. Läs omdömen och kommentarer om du är osäker.

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/5315303/be-quiet-kraft-500w

There you go.

http://www.inet.se/produkt/5315304/be-quiet-kraft-600w
om du vill ha lite mer i överkant.

Stirra dig itne blind på certifiering.. t.e.x kraft aggen är väldigt bra för den som inte bryr sig om modulärt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Stirra dig itne blind på certifiering.. t.e.x kraft aggen är väldigt bra för den som inte bryr sig om modulärt.

...Eftersom enda anledningen till att de inte har 80+ certifierning är för att de inte stöder 110V, som inte finns i Sverige.
Egentligen har de alltså mer än 80% verkningsgrad.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

...Eftersom enda anledningen till att de inte har 80+ certifierning är för att de inte stöder 110V, som inte finns i Sverige.
Egentligen har de alltså mer än 80% verkningsgrad.

Nu är jag inte världsbäst på detta så... är detta till fördel för kraft agget eller nackdel? hehe Fick Kraft rekommenderat till mitt kommande bygge nämligen.

EDIT: Förstog jag dig rätt spelade inte certifieringen någon roll på kraft aggregaten för en som är boende i sverige helt enkelt? haha
Hur är detta med verkningsgrad.. desto högre desto bättre?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Nu är jag inte världsbäst på detta så... är detta till fördel för kraft agget eller nackdel? hehe Fick Kraft rekommenderat till mitt kommande bygge nämligen.

EDIT: Förstog jag dig rätt spelade inte certifieringen någon roll på kraft aggregaten för en som är boende i sverige helt enkelt? haha
Hur är detta med verkningsgrad.. desto högre desto bättre?

Yes, 110V används t.ex. (eller bara, är inte säker) i USA, i Sverige har vi 230V, som du säkert redan vet, det står ibland på vägguttagen t.o.m.
För att få 80+ cert måste nätagget klara 110V-spänningen. Men det påverkar ju inte verkningsgraden. 80+ är bara en certifiering.
Jag skulle vilja påstå att det är till nackdel, för nästan alla kvalitétsagg har 80+, och de som inte har det är oftast skräp. Därför blir man avskräckt om man inte känner till anledningen till att kraft-aggen inte har den.
Ju högre verkningsgrad desto bättre, bättre elräkning, mindre värme i burken, då energin blir till användbar ström istället för värme.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Yes, 110V används t.ex. (eller bara, är inte säker) i USA, i Sverige har vi 230V, som du säkert redan vet, det står ibland på vägguttagen t.o.m.
För att få 80+ cert måste nätagget klara 110V-spänningen. Men det påverkar ju inte verkningsgraden. Det är bara ett certifikat.
Jag skulle vilja påstå att det är till nackdel, för nästan alla kvalitétsagg har 80+, och de som inte har det är oftast skräp. Därför blir man avskräckt om man inte känner till anledningen till att kraft-aggen inte har den.
Ju högre verkningsgrad desto bättre, bättre elräkning, mindre värme i burken, då energin blir till användbar ström istället för värme.

Okej! Så som jag fattat det är Kraft aggen väldigt prisvärda sålänge du är i t.e.x sverige då
Har hört bara gott om just be quiet! och även kraft serien och iom att jag inte bryr mig om modulärt o gärnar sparar en summa utan o kompromissa på kvalité blev jag glatt överraskad när jag blev rekommenderad dessa.
Tack för lektionen!!

Mvh Z

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Nu är jag inte världsbäst på detta så... är detta till fördel för kraft agget eller nackdel? hehe Fick Kraft rekommenderat till mitt kommande bygge nämligen.

EDIT: Förstog jag dig rätt spelade inte certifieringen någon roll på kraft aggregaten för en som är boende i sverige helt enkelt? haha
Hur är detta med verkningsgrad.. desto högre desto bättre?

Jo, högre verkningsgrad är bättre.

Det olle_gamer98 poängterade är att 80PLUS-certifieringen baseras på tester vid 110V, så nätagg som inte stöder 110V kan inte certifieras oavsett verkningsgrad.

Inget av detta är någon fördel för BQ Kraft men den mindre relevanta nackdelen för oss här i Sverige (att det inte stöder 110V) förklarar den andra (ingen 80PLUS certifiering).

Vilken 80PLUS-nivå den "borde klara" bör gå att bilda sig en uppfattning om utifrån testresultat.

Kan även vara värt att kika på http://www.sweclockers.com/recension/16951-be-quiet-kraft-och... där 400W/500W-modellerna inte fick något direkt lysande omdöme.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Okej! Så som jag fattat det är Kraft aggen väldigt prisvärda sålänge du är i t.e.x sverige då
Har hört bara gott om just be quiet! och även kraft serien och iom att jag inte bryr mig om modulärt o gärnar sparar en summa utan o kompromissa på kvalité blev jag glatt överraskad när jag blev rekommenderad dessa.
Tack för lektionen!!

Mvh Z

Ja de är mycket prisvärda! (gäsp)
Dee vaer så litee *zZzz*
Trött

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Jo, högre verkningsgrad är bättre.

Det olle_gamer98 poängterade är att 80PLUS-certifieringen baseras på tester vid 110V, så nätagg som inte stöder 110V kan inte certifieras oavsett verkningsgrad.

Inget av detta är någon fördel för BQ Kraft men den mindre relevanta nackdelen för oss här i Sverige (att det inte stöder 110V) förklarar den andra (ingen 80PLUS certifiering).

Vilken 80PLUS-nivå den "borde klara" bör gå att bilda sig en uppfattning om utifrån testresultat.

Orelevanta nackdelar för oss som bor o tänker stanna i sverige helt enkelt då om jag uppfattat det rätt hehe, tack!

Skrivet av olle_gamer98:

Ja de är mycket prisvärda! (gäsp)
Dee vaer så litee *zZzz*
Trött

Hahah.. godernatt på dig!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Okej... då har jag fått 2 förslag. Hängde inte riktigt med på den långa diskussionen. Någon mer som kan ge förslag på nätagg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk
Medlem

du kan köpa ett sådant som jag har fungerar suveränt

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black