[Minecraft] Hemligastugan Survival/Pvp/Vanilla/Creative/Games Server!

Permalänk
Medlem

Stor Uppdatering!

Hej gott folk!
Den senaste veckan har vi uppdaterat och förändrat en hel del under huven på Hemligastugan. För er som spelare borde detta inte påverka er så mycket förutom att servern borde vara mycket snabbare och stabilare..

Dock, som med alla uppdateringar så finns risken för buggar, om det är någonting som inte fungerar berätta för en i staff så fort som möjligt så ska vi försöka lösa det!

Tack vare uppdateringen så har några plugins har fallit bort och några har tillkommit, detta innebär att alla kommandon kanske inte är samma som dom varit tidigare, detta är en lista på ändrade kommandon:

Kommandon:

Chat:
/g - sätter dig i den globala kanalen som når över alla universum och världar
/s - sätter dig i universum kanalen som bara når i det universum du är i
/l - sätter dig i den lokala kanalen som bara når spelare inom 150 block från din position
/toggle switchar mellan dom tillgängliga kanalerna

Teleports:
/homes - ger en lista på dina homes (tidigare bara /home)
/warps - ger en lista på warps (tidigare bara /warp)

Factions:
/f home - funkar bara i pvp världen, använd först “/warp pvp” för att komma till pvp världen

Borttagna kommandon:
/sup
/report
/tc
/rank - (använd /ontime istället)

Dold text

Tyvärr gick pluginet för att skydda kistor sönder i uppdateringen och alla skydd försvann, så vi uppmanar alla spelare att logga in och skydda kistorna igen med /cprivate

Vi har också uppdaterat våra regler så kolla på vår hemsida så att du har koll på dom nya reglerna/kommandona:
Regler: (http://mc.hemligastugan.com/index.php/regler)
Kommandon: (http://mc.hemligastugan.com/index.php/info/kommandon)

Vi vill också passa på att påminna om att gilla vår facebook sida för att få uppdateringar (http://www.facebook.com/Hemligastugan)
Du kan också kolla in vår hemsida (http://mc.hemligastugan.com)
Eller kolla vår onlinekarta (Dynmap) över servern! (http://mc.hemligastugan.com/dynmap)

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att testa servern.
Mitt namn i Minecraft är samma som här, Leedow.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag är sugen på att testa servern.
Mitt namn i Minecraft är samma som här, Leedow.

Du är välkommen in

Visa signatur

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring

Permalänk
Medlem

Heter foxmaner ingame kan tyvärr inte spela i 2 veckor då jag är på landet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Heter foxmaner ingame kan tyvärr inte spela i 2 veckor då jag är på landet

Du är välkommen in när du får möjlighet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ca1P3:

detta är fixat sedan 2 dagar tillbaka glömde skriva det när vi fixade det

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Kommer kunna spela på servern om två veckor då jag är på landet men ser fram emot det! Mitt minecraft namn är "frootypt00" men har ju varken gjort frågesporten eller varit medlem i två månader så rank två får bli om ett tag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ossibossen:

Kommer kunna spela på servern om två veckor då jag är på landet men ser fram emot det! Mitt minecraft namn är "frootypt00" men har ju varken gjort frågesporten eller varit medlem i två månader så rank två får bli om ett tag

de fixar vi när tiden är kommen

Visa signatur

Permalänk

har du tänkt på det om moderator eller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KarlssonThaMan:

har svarat på det flera gånger redan #14598256

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Skrivet av bl0m1:

har svarat på det flera gånger redan #14598256

Tjena,

Det verkar som om vi har ett problem i kommunikationen? För forumfriden så kliver jag in och försöker medla innan vi får en konflikt.

Karlsson, svaret verkar vara nej och att de kontaktar dig om de ser behov.

Att upprepat fråga gör ett sämre intryck då man undrar om du läst de tidigare svaren eller att du kanske saknar tålamod, ta det som ett vänligt råd inför framtida ansökningar och avvakta istället. Jag känner inte dig utan pratar om de generalla intryck och vanliga slutsatser man skulle kunna dra. Inget illa menat.

Fred i tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kevinkingen

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Kevinkingen

Du är välkommen, fixar din rank när du kommit in och gjort frågesporten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla

På grund av bristande aktivitet på sweclockers kartan de senaste månaderna har vi bestämt att kombinera denna med vår ordinarie survival karta: Vildmarken

Vi ska flytta över de 2 stora städerna "Civilisationen" och "Grottmänniskorna"

sen kommer vi att flytta över privata hus på request, så om ni vill ha era hus flyttade till Vildmarken kartan så får ni logga in nån gång på eftermiddagen/kvällen och haffa en admin så huset blir flyttat

Vi har också stora planer för framtiden med ett nytt spawn och en ny shop till survival världen och mycket mer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En pre-release till Minecraft 1.8 släpptes för 2 timmar sedan, såklart så har vi på Hemligastugan satt upp en 1.8 "Lek server" där ni spelare kan testa alla nyheter i 1.8 i Survival eller Creative mode

IP till pre-release servern: mc.hemligastugan.com:25572

För att välja 1.8 i launchern:
1. tryck "edit profile"
2. bocka i "Enable expermiental development versions ("Snapshots")
3. välj "snapshot 1.8-pre1" i drop down listan
4. tryck play och kom in på servern

Visa signatur

Permalänk

hur blir man SG

Permalänk
Hedersmedlem

hur blir man SG

Jag antar att du menar hur man blir SweC eftersom vi sitter på sweclockers forum just nu.
man behöver bara skriva i tråden, enda kravet är att man varit medlem på SweC i 2 månader.

du ser ut att ha nått upp till detta kravet på 2 månader, antar att du mendae swec?, fixar detta ifall

Visa signatur

Permalänk

ok är jag SweC nu

Permalänk

Hoppar in å lirar lite i brist på annat!
IGN: SKITFARLIG (namechange äntligen på G)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skitfarlig:

Hoppar in å lirar lite i brist på annat!
IGN: SKITFARLIG (namechange äntligen på G)

Fixat, säg till när du har bytt namn bara så löser vi det

Visa signatur

Permalänk

kan man byta namn än på minecraft

Permalänk
Hedersmedlem

kan man byta namn än på minecraft

jag tror inte det

Visa signatur

Permalänk

behöver ni en till helper eller Moderator?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lan:

Tjena,

Det verkar som om vi har ett problem i kommunikationen? För forumfriden så kliver jag in och försöker medla innan vi får en konflikt.

Karlsson, svaret verkar vara nej och att de kontaktar dig om de ser behov.

Att upprepat fråga gör ett sämre intryck då man undrar om du läst de tidigare svaren eller att du kanske saknar tålamod, ta det som ett vänligt råd inför framtida ansökningar och avvakta istället. Jag känner inte dig utan pratar om de generalla intryck och vanliga slutsatser man skulle kunna dra. Inget illa menat.

Fred i tråden.

Skrivet av bl0m1:

jag har redan svarat dig flera gånger ingame när du frågat, för att förtydliga så är svaret: nej, vi behöver i dagsläget ingen ny staff men vi har med ditt namn på en lista till senare tillfälle
om vi behöver en staff senare och tycker du passar så kontaktar jag dig privat

behöver ni en till helper eller Moderator?

Se tidigare svar. Att upprepat tjata är inte en god kvalite hos en administratör i serversammanhang.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hej! Heter FLiBe på Minecraft, lägg gärna till mig. Tänkt spela non-PvP survival!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FLiBe:

Hej! Heter FLiBe på Minecraft, lägg gärna till mig. Tänkt spela non-PvP survival!

Jag fixar detta när jag kommer hem, Välkommen!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FLiBe:

Hej, jag gick in på servern nu, du har inte gjort klart våran frågesport, jag kommer lägga till dig i gruppen när du har klarat den.

Frågesporten kommer du till när du loggar in första gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen. Insåg just att jag har spelat på den här servern innan. Jag nickar flummbullen och har tydligen skrivit i tråden tidigare Hittar dock inte tillbaks till min claim. Hade lite grejer i inventory och en del pengar i balance men inget home set. Hur gör jag?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FLiBe:

Hej igen. Insåg just att jag har spelat på den här servern innan. Jag nickar flummbullen och har tydligen skrivit i tråden tidigare Hittar dock inte tillbaks till min claim. Hade lite grejer i inventory och en del pengar i balance men inget home set. Hur gör jag?

ahh okej, jag vet ej riktigt var du byggt går kanske att kolla upp, vi har en live karta, du kanske känner igen området där, karta

Skall kolla loggarna lite snabbt så kan jag se

Visa signatur