Windows Phone 8 och er upplevelsen

Permalänk
Medlem

Windows Phone 8 och er upplevelsen

Hur är er upplevelse med Windows Phone 8 och er mobil tillvardagen. Hur upplever ni att det har fungerat.
Skriv gärna vilken mobil ni har och om ni synk med era datorer Pc med windows eller mac m.m.

Är det någon som dessutom använt sig av Facebook med Windows Phone 8.

/Szajda

Tillägg Jag jag hade tänkt att använda WP8 med min Windows 8 Pc som ska ersätta min iPhone 4S

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Telefon: Lumia 920 (vit)
Synk: Med Win7 och Linux Mint (bara köra drag&drop)

Facebook är inte lika bra som övriga plattformar med duger helt klart.

Jag är nöjd vad det gäller applikationer, jag saknar egentligen bara chrome (för synk av bokmärken osv) samt mecenat.

Du får nog specificera lite frågor.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd

Jag har Nokia Lumia 920, det jag synkar mest är väl med SkyDrive/foton och liknande med min Windows 8 dator.

Permalänk
Medlem

Bytte till en Galaxy Note 3 förra veckan. Hade Lumia 920 sen dec 2012.

De få gånger jag kopplade kabeln till Lumia var att flytta musik.
Synkade mobilen med Skydrive, har trådlös laddare och när man kommer hem sätter man på wifi(jag stänger aldrig av den nuförtiden) så flyttas bilderna automatisk till molnen, från molnen till datorn. Mycket bekvämt. Ladda på laddplattan.

Det finns en Facebook app och också en officiell beta app som uppdateras varje vecka. Använder inte FB så mycket så kan inte mycket om det, men ibland synk mellan appen och notisar kan ta tid. Ibland mobilen plingade typ 3 på morgonen angående att nån taggat mig på jobbet 10 timmar sen. Vet inte hur mycket det har förbättrats men som sagt appen uppdateras hela tiden.

Om jag jämför nu efter att jag har använt WP8 i nästan ett år med Android kan säga att WP8 är mycket snabbare, enklare och kommer inte med reklam notisar hela jävla tiden. Funderar faktiskt att lämna tillbaka min Note 3, har en vecka kvar att tänka.

Om du är en apphora så WP är inte för dig. Det finns unika appar som tex Metrotube och massa andra som kommer med live tiles var du får en snabb överblick av det man är intresserad av. Jag gillar det, mer än android faktiskt.