Letar mmorpg spel!

Permalänk
Medlem

Letar mmorpg spel!

Som sagt letar spel som liknar wow.. har tröttnat extremt på wow av olika anledningar, så har provat Rift och Tera vilket jag gillar men verkar som båda spelen aldrig blir nån förändring i, och blir extremt sega när man bara gör små fjuttiga uppdrag som tex döda 6 av dom och kom tillbaka, samt springa km(i spelet)

prylar jag har i datorn är
Msi 990FXA-GD65
AMD FX-6100 x6 unlocked 3.63GHz
Windows hårddisk : Kingston ssd hyperx ( kommer inte ihåg exakt )
Nvidia GeForce GTX 660
CX 500 nätagg
corsair vengeance LP 8 gig ( 4gig x2 )

hoppas ni gamers har något riktigt bra förslag (:

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

GW2 kändes relativt fräscht att levla i för min del, det är inte WoW men tillräckligt likt för att man ska känna igen sig. Går dessutom utmärkt att blanda med pvp då du alla har tillgång till samma pvpförmågor och utrustning från första sekunden i spelet. B2P är en annan fördel. Ser du till att börja inom kort får du även uppleva det ganska episka Halloweeneventet.

Skulle även rekommendera LotRO då det är en svårslagen värld att spela i. Finns dock viss risk för att du tröttnar på det av samma anledning som Rift och Tera. Tycker dock att det är närmast allmänbildande att ha levlat en karaktär till maxlvl i LotRO, världen är (det tål att sägas igen) hel underbar!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

[QUOTE="v1ctory;13977069"]GW2 kändes relativt fräscht att levla i för min del, det är inte WoW men tillräckligt likt för att man ska känna igen sig. Går dessutom utmärkt att blanda med pvp då du alla har tillgång till samma pvpförmågor och utrustning från första sekunden i spelet. B2P är en annan fördel. Ser du till att börja inom kort får du även uppleva det ganska episka Halloweeneventet.

Berätta lite mer om GW2, pris max level, hur endgame är, classer, raser (om det är mer än human), grafikmässigt,
lite sånt.. om det helt enkelt är värt att spela om man har spelat WoW sen vanilla

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

[QUOTE="preffs;13977978"]

Skrivet av v1ctory:

GW2 kändes relativt fräscht att levla i för min del, det är inte WoW men tillräckligt likt för att man ska känna igen sig. Går dessutom utmärkt att blanda med pvp då du alla har tillgång till samma pvpförmågor och utrustning från första sekunden i spelet. B2P är en annan fördel. Ser du till att börja inom kort får du även uppleva det ganska episka Halloweeneventet.

Berätta lite mer om GW2, pris max level, hur endgame är, classer, raser (om det är mer än human), grafikmässigt,
lite sånt.. om det helt enkelt är värt att spela om man har spelat WoW sen vanilla

Kolla på Youtube angående grafik/spelstil så får du dig en hyffsat klar uppfatting kring spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av preffs:

Som sagt letar spel som liknar wow.. har tröttnat extremt på wow av olika anledningar, så har provat Rift och Tera vilket jag gillar men verkar som båda spelen aldrig blir nån förändring i, och blir extremt sega när man bara gör små fjuttiga uppdrag som tex döda 6 av dom och kom tillbaka, samt springa km(i spelet)

prylar jag har i datorn är
Msi 990FXA-GD65
AMD FX-6100 x6 unlocked 3.63GHz
Windows hårddisk : Kingston ssd hyperx ( kommer inte ihåg exakt )
Nvidia GeForce GTX 660
CX 500 nätagg
corsair vengeance LP 8 gig ( 4gig x2 )

hoppas ni gamers har något riktigt bra förslag (:

Köp Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, mycket bättre än WoW.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Har prövat de flesta titlar inom MMORPG och tyvärr kommer jag alltid tillbaka till wow..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Har prövat de flesta titlar inom MMORPG och tyvärr kommer jag alltid tillbaka till wow..

jag antar att man gör de.. då wow är ledande inom de. vilket är lite tråkigt enligt mig..

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Om du titta på ett något annorlunda MMO så skulle ja rekommendera The Secret World, det utspelar sig i modern tid och temat är alla myter är sanna. Du börjar spelet i en Amerikansk småstad (förutom en kort inledning i Tokyo) som blivit invaderad av Zombies och där börjar du nysta i vad som har hänt.

Spelet är helt klasslöst och du kan lära dig alla skills som finns, jag gillar att spela Melee så jag valde att börja med Hammare och Chaosmagi men ibland kör jag oxå Pistol/Shotgun när jag vill spela ranged.
Förutom vanliga quest så finns det pusselquest som är rejält svåra.

Kommer du från WoW så kommer du snart märka att man kan faktiskt dö när man questar, framför allt när man kommer till Blue Mountain som är en spark i magen i svårighetsgrad. Combatsystemet är mer actionbaserat där man måste flytta sig och dodga förmågor. Grafiken är mer verklighetstrogen.

Endgame är idag 2 st. Raids och Nightmare Dungeons och dessa är riktigt svåra, typ som de svårare TBC Heroics innan alla nerfningar och folk som övergearade dem. PvP har jag ingen koll på men det är 3-faktion PvP battlegrounds.

Spelet är B2P och sedan betalar man för nya innehållet i Issues (patchar) från 1.5...eller så gillar man spelet och är subscriber och då får man pengar att köpa nya Issues och annat (Kläder etc) för.
Just nu är en bra tid att börja då Tokyo kommer att släppas i issue 9-11 med start om några (soonTM) månader och även Issue 8 ser riktigt bra ut.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

GW2 är kanon.. Ser även fram emot RSI Star Citizen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Om du titta på ett något annorlunda MMO så skulle ja rekommendera The Secret World, det utspelar sig i modern tid och temat är alla myter är sanna. Du börjar spelet i en Amerikansk småstad (förutom en kort inledning i Tokyo) som blivit invaderad av Zombies och där börjar du nysta i vad som har hänt.

Spelet är helt klasslöst och du kan lära dig alla skills som finns, jag gillar att spela Melee så jag valde att börja med Hammare och Chaosmagi men ibland kör jag oxå Pistol/Shotgun när jag vill spela ranged.
Förutom vanliga quest så finns det pusselquest som är rejält svåra.

Kommer du från WoW så kommer du snart märka att man kan faktiskt dö när man questar, framför allt när man kommer till Blue Mountain som är en spark i magen i svårighetsgrad. Combatsystemet är mer actionbaserat där man måste flytta sig och dodga förmågor. Grafiken är mer verklighetstrogen.

Endgame är idag 2 st. Raids och Nightmare Dungeons och dessa är riktigt svåra, typ som de svårare TBC Heroics innan alla nerfningar och folk som övergearade dem. PvP har jag ingen koll på men det är 3-faktion PvP battlegrounds.

Spelet är B2P och sedan betalar man för nya innehållet i Issues (patchar) från 1.5...eller så gillar man spelet och är subscriber och då får man pengar att köpa nya Issues och annat (Kläder etc) för.
Just nu är en bra tid att börja då Tokyo kommer att släppas i issue 9-11 med start om några (soonTM) månader och även Issue 8 ser riktigt bra ut.

ska defenetivt kika på detta ! är du intresserad av att lära upp mig om jag börjar ?

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn!!!

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem
Skrivet av preffs:

ska defenetivt kika på detta ! är du intresserad av att lära upp mig om jag börjar ?

Försök hitta ett trevligt guild (Cabal heter det i TSW) att gå med i, TSW kan vara väldigt förvirrande jämfört med klassiska MMORPGs, men det är värt att sätta sig in i.
Jag är helt förälskad i skillsystemet..<3

Här är ett bra forum
http://forums.thesecretworld.com/forumdisplay.php?f=6

Bra trådar
http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=66643
http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=52907

Här finns lite skillbuilds, kan rekommendera Blade/Fist survival build från "My first 60 points" sektionen, men alla där fungerar bra!
Kan heala dungeons med fist också..^^'
http://wordpress.tswguides.com/tsw-build-page/

Permalänk

Flyff

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Medlem

TSW känns nytt och fräsht så det rekommenderas. Räkna dock inte med att det blir ett spel du spelar länge. Körde klart till endgame, körde nightmares och sen fanns det inget mer att göra. Tyvärr är det dåligt optimerat som alla Funcoms spel så var beredd på det.

FFXIV:ARR är väldigt skoj och har en mysig atmosfär med grym musik, snygga spellanimations och fina samt varierande miljöer. Eftersom det bara varit ute i någon månad så dras det med barnsjukdomar men de håller på att fixas och i nästa månad kommer en content patch (2.1).

I framtiden bör du hålla ett öga på Wildstar (Liknar WoW grafiskt men skall vara snabbare och större) och The Elder Scrolls Online (det måste ju bli bra nu när de skjutit upp det i mer än ett halvår).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

FFXIV:ARR är väldigt skoj och har en mysig atmosfär med grym musik, snygga spellanimations och fina samt varierande miljöer. Eftersom det bara varit ute i någon månad så dras det med barnsjukdomar men de håller på att fixas och i nästa månad kommer en content patch (2.1).

kostar inte de spelet i månaden ? eller har jag helt fel ?

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av preffs:

kostar inte de spelet i månaden ? eller har jag helt fel ?

Det stämmer. Så det är inget Pay2Win spel

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

vänta på everquest next, kommer leva där när de kommer

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audia8snubben:

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn!!!

Måste hålla med, det bästa mmo jag spelat sedan WoW. Testat GW2, Star Wars, Tera m.fl. Men bara Final Fantasy som håller mig fast.

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk
Medlem

Är FF XIV en online värld alltså likt wow? Kan man gå med i guilds, teama up med andra riktiga spelare i dungeons o så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Är FF XIV en online värld alltså likt wow? Kan man gå med i guilds, teama up med andra riktiga spelare i dungeons o så?

Japp, det är ett mmo. Så det finns guilds, raids, dungeons, marketplace, crafting etc.

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk

Skulle vilja slå ett slag för Rift! Soulsystemet är riktigt bra imo plus att det ät gratis med en nice gratis-modell, dvs inte p2w eller låst på något sätt.

Jo, FFXIV är det ju många som rekommenderar, dock inte jag. Tyckte det verkade roligt början men efter lvl 30 har jag tappat suget. Tycker questen var väldigt generiska och onödigt traggliga, haft ett par quests när man skall prata med någon typ 30 min färdväg bort som typ säger tre saker sen skickar dig tillbaks på en 30 min färd igen. Spelet känns väldigt instancerat, typ osynliga väggar ute i världen. Huvudstäderna, Imo känns de riktigt dåligt designade, det är också bara massa spring genom typ, intetsägande miljö. Enligt mig saknbar spelet atmosfär. Alla laddningstider,OMG, mellan varje zon och i instancerade områden, ladda,ladda, ladda. Inget skilltree, väldigt dålig möjlighet att varierra klasser, är du en blm så är du precis samma blm som alla andra. Det jag gillat hittills med spelet är instancerna. Får väl försöka komma upp till 50 å ge det en ärlig chans.

Rift=Grymt FTP med underbar klass variation/kustimering plus äkta 100% öppen värld med grym atmosfär.

Ffxiv= Betala för spelet och betala varje månad för Imo ett av de mest generiska mmo på länge. Alla hyllar det som fan men tror det är FF fanboys. FF borde förblivit ett singleplayer jrpg.

Edit; Skriver från mobilen så ursäkta viss stavning, har feta fingrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Skulle vilja slå ett slag för Rift! Soulsystemet är riktigt bra imo plus att det ät gratis med en nice gratis-modell, dvs inte p2w eller låst på något sätt.

Jo, FFXIV är det ju många som rekommenderar, dock inte jag. Tyckte det verkade roligt början men efter lvl 30 har jag tappat suget. Tycker questen var väldigt generiska och onödigt traggliga, haft ett par quests när man skall prata med någon typ 30 min färdväg bort som typ säger tre saker sen skickar dig tillbaks på en 30 min färd igen. Spelet känns väldigt instancerat, typ osynliga väggar ute i världen. Huvudstäderna, Imo känns de riktigt dåligt designade, det är också bara massa spring genom typ, intetsägande miljö. Enligt mig saknbar spelet atmosfär. Alla laddningstider,OMG, mellan varje zon och i instancerade områden, ladda,ladda, ladda. Inget skilltree, väldigt dålig möjlighet att varierra klasser, är du en blm så är du precis samma blm som alla andra. Det jag gillat hittills med spelet är instancerna. Får väl försöka komma upp till 50 å ge det en ärlig chans.

Rift=Grymt FTP med underbar klass variation/kustimering plus äkta 100% öppen värld med grym atmosfär.

Ffxiv= Betala för spelet och betala varje månad för Imo ett av de mest generiska mmo på länge. Alla hyllar det som fan men tror det är FF fanboys. FF borde förblivit ett singleplayer jrpg.

Edit; Skriver från mobilen så ursäkta viss stavning, har feta fingrar.

ja det har nästan stått emellan Rift eller Tera men inte sugen på nått eftersom jag inte känner någon på vardera spelen, varken svensk eller från nått annat land, men åt andra sidan så kanske alla spel överlag är roligare med vänner tex..

annars, du vill inte börja med mig då, tror inte jag har kommit så långt så jag kan börja om. och kanske övertala mig om fördelar så jag fortsätter med ett och samma spel

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Neocron och Fallen Earth?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av preffs:

ja det har nästan stått emellan Rift eller Tera men inte sugen på nått eftersom jag inte känner någon på vardera spelen, varken svensk eller från nått annat land, men åt andra sidan så kanske alla spel överlag är roligare med vänner tex..

annars, du vill inte börja med mig då, tror inte jag har kommit så långt så jag kan börja om. och kanske övertala mig om fördelar så jag fortsätter med ett och samma spel

Spelar på blightweald om du vill joina. Friskyttarna finns där med, tänkte söka till deras riftgille så man har folk att spela med, kan vara ett tips med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Tycker questen var väldigt generiska och onödigt traggliga, haft ett par quests när man skall prata med någon typ 30 min färdväg bort som typ säger tre saker sen skickar dig tillbaks på en 30 min färd igen.

Använd Teleportfunktionen lite flitigare så slipper du springa överallt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Även jag kan rekommendera Final fantasy 14 ARR i väntan på Everquest next gen...

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Använd Teleportfunktionen lite flitigare så slipper du springa överallt.

Jag känner mig manad att svara på detta då det är uppenbart att teleporter kortar ner resandet men det är inte vad jag menar.

Finns fler med samma åsikt.

THE BAD
Quest structure leads to some tedious travel
Exploring multiple roles results in grinding
Basic combat mechanics can make for dry battles

Källa
http://www.gamespot.com/final-fantasy-xiv-online-a-realm-rebo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Jag känner mig manad att svara på detta då det är uppenbart att teleporter kortar ner resandet men det är inte vad jag menar.

THE BAD
Quest structure leads to some tedious travel
Exploring multiple roles results in grinding
Basic combat mechanics can make for dry battles
http://www.gamespot.com/final-fantasy-xiv-online-a-realm-rebo...

Måhända men alla minns väl vanilla WoW?
Hade nästan varit bättre om man kunde ta en turbo chocobo taxi överallt men det kommer väl inte hända pga allt är instanced.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

GW2 har den bästa leveling processen jag upplevt i ett mmo hittils med dess dynamiska events, inget spring fram och tillbaka till "quest givern" utan alla quests bara uppstår runt om kring dig. Helt klart den bästa PvPn också om man gillar large scale pvp.

Bästa gearet "Exotics" kan köpas ifrån aktionshuset direkt så det är inte någon stor grind för att få bra gear heller, spelets fokus är inte på grinda gear utan helt enkelt ha kul.

Installerade faktiskt spelet igen igår och var förvånad hur många som fortfarande spelar spelet.

Permalänk
Skrivet av Fractalstar:

GW2 har den bästa leveling processen jag upplevt i ett mmo hittils med dess dynamiska events, inget spring fram och tillbaka till "quest givern" utan alla quests bara uppstår runt om kring dig. Helt klart den bästa PvPn också om man gillar large scale pvp.

Bästa gearet "Exotics" kan köpas ifrån aktionshuset direkt så det är inte någon stor grind för att få bra gear heller, spelets fokus är inte på grinda gear utan helt enkelt ha kul.

Installerade faktiskt spelet igen igår och var förvånad hur många som fortfarande spelar spelet.

Jag gillar GW2 med, älskar combat-systemet som ger en skön actionkänsla. Kommer på mig själv titt som tätt i andra mmo med att försöka "dodga" undan attacker och aoe.
Känns inte mer än rättvist att nämna att jag tycker att GW2 har grym gratismodell, då jag redan rekommenderat Rift delvis av den anledningen.