Söker bra och gratis videoredigeringsprogram

Permalänk
Avstängd

Söker bra och gratis videoredigeringsprogram

Hej
Jag har fått lust att redigera ihop en video och eventuellt dela den på internet.
Fast eftersom jag inte har lust att betala för videoredigeringsprogram som Sony Vegas så hoppas jag få tips på ett gratis program.

Vad finns det för gratis videoredigeringsprogram till Windows 7 64 bits som ni rekommenderar?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Windows movie målet funkar. Annars kan du ladda hem test versionen av Sony Vegas.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Hej
Jag har fått lust att redigera ihop en video och eventuellt dela den på internet.
Fast eftersom jag inte har lust att betala för videoredigeringsprogram som Sony Vegas så hoppas jag få tips på ett gratis program.

Vad finns det för gratis videoredigeringsprogram till Windows 7 64 bits som ni rekommenderar?

Jag hade lätt kört på Windows Movie Maker som fått ett kraftigt uppsving genom åren.

Programmet levererar väldigt bra, gör det den skall och är lätt att lära sig.

Windows Movie Maker 2012

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

blender

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk

Istället för att göra en till tråd så skrämmer jag liv i denna.

Jag undrar om det finns något bra redigeringsprogram där jag lätt kan beskära filmens bredd/höjd samt optimera komprimeringen på bästa sätt likt som man kan i photoshop?

Har en MP4 film som jag vill finjustera lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Istället för att göra en till tråd så skrämmer jag liv i denna.

Jag undrar om det finns något bra redigeringsprogram där jag lätt kan beskära filmens bredd/höjd samt optimera komprimeringen på bästa sätt likt som man kan i photoshop?

Har en MP4 film som jag vill finjustera lite.

Prova Avidemux, http://avidemux.sourceforge.net/

Permalänk

Letar efter ett enkelt gratisprogram för att klippa ihop lite klipp.
Enda kravet är att det ska gå att klippa ihop delar av olika filmfiler. Klara av minst 720p@60Hz. Ett plus om den kan lägga till olika ljudspår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SpelClockers

@TappadBakom: Jag har börjat testa black magic davinci resolve och det ser lovande ut https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/edit

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10