Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Jag registrerade nu det står att min garanti gäller till 6 april 2016 det blev 3 månader extra garanti tror jag.
Jag tycker fläkten i Xboxet låter lite väl högt ska det vara så tro eller är det någon annan som upplever fläkt ljudet högt?

Jättesvårt att säga med fläktljud. Alla uppfattar ju ljud olika. Min X1 är väldigt tyst, men inte ljudlös. Den är iaf betydligt tystare än min HTPC, Xbox 360 Slim och PS3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobcat031:

Jag registrerade nu det står att min garanti gäller till 6 april 2016 det blev 3 månader extra garanti tror jag.
Jag tycker fläkten i Xboxet låter lite väl högt ska det vara så tro eller är det någon annan som upplever fläkt ljudet högt?

jag fick bara 2015 någonting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Jag registrerade nu det står att min garanti gäller till 6 april 2016 det blev 3 månader extra garanti tror jag.
Jag tycker fläkten i Xboxet låter lite väl högt ska det vara så tro eller är det någon annan som upplever fläkt ljudet högt?

Ljud är väldigt subjektivt, i min mening så hör jag inte fläktarna alls när jag spelar eller ser på film.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

jag fick bara 2015 någonting?

2016-01-01 här. Spela kvitta...

Skrivet av Knuckles:

Ljud är väldigt subjektivt, i min mening så hör jag inte fläktarna alls när jag spelar eller ser på film.

Glömde säga det i min förra post, samma här. Det är bara i idle jag hör fläktarna, inte vid användning. Då överröstar spelljudet konsolen.

Undantaget Wii, Wii U och fläktlösa gamla konsoler (och utan att ha hört PS4) så är X1 den tystaste jag hört...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd

Beställde en konsoll från tyska MS store för några dagar sen och en extra handkontroll. Fick ett samtal från svenska MS igår. Han sa att det blivit något fel , dom har inga konsoller att skicka ut , det måste tillverkas nya. Jag skulle inte ha kunnat beställa sa han. Handkontrollen fick jag däremot igår och Dead Rising 3 som jag beställde från ett annat ställe. Jag sa att vad ska jag ha en handkontroll till utan konsoll. Du får 25 euro i kompensation att använda på vår onlineshop och du kan returnera kontrollen om du vill sa han. Jag beställde en konsoll från Amazon idag så jag behåller kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Beställde en konsoll från tyska MS store för några dagar sen och en extra handkontroll. Fick ett samtal från svenska MS igår. Han sa att det blivit något fel , dom har inga konsoller att skicka ut , det måste tillverkas nya. Jag skulle inte ha kunnat beställa sa han. Handkontrollen fick jag däremot igår och Dead Rising 3 som jag beställde från ett annat ställe. Jag sa att vad ska jag ha en handkontroll till utan konsoll. Du får 25 euro i kompensation att använda på vår onlineshop och du kan returnera kontrollen om du vill sa han. Jag beställde en konsoll från Amazon idag så jag behåller kontrollen.

Fan va sjukt, jag har beställt från MS UK och det var inga problem alls. Har en annan kompis som beställde från Spanien i måndags och han har redan fått sin konsol. Kanske tyskarna som har låst importen nu? Eller så hade killen i supporten ingen aning om vad han pratade om.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk

Är det bara för mig som det inte har dragits pengar för konsolen än? Har gått nu en månad och de har bara dragit pengar för kontrollen eller spelet jag beställde (ca 500kr) men inte den andra samt konsolen i sig. =S

Permalänk
Medlem
Skrivet av threezool:

Är det bara för mig som det inte har dragits pengar för konsolen än? Har gått nu en månad och de har bara dragit pengar för kontrollen eller spelet jag beställde (ca 500kr) men inte den andra samt konsolen i sig. =S

Mina drogs typ direkt, eller reserverades och sen när det va skickat så drogs allt. Lika bra att höra av dig till dom för dom kommer att hitta det förr eller senare och då blir det bara pinsamt

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av threezool:

Är det bara för mig som det inte har dragits pengar för konsolen än? Har gått nu en månad och de har bara dragit pengar för kontrollen eller spelet jag beställde (ca 500kr) men inte den andra samt konsolen i sig. =S

Samma för mig. Dom reserverade rätt summa direkt vid köp men sen drogs bara 508kr när jag beställde från Tyska microsoft store. Det var innan jul.

Skrivet av maccswe:

Mina drogs typ direkt, eller reserverades och sen när det va skickat så drogs allt. Lika bra att höra av dig till dom för dom kommer att hitta det förr eller senare och då blir det bara pinsamt

Mer pinsamt att deras system inte fungerar. Lika bra ge det ett tag och se vad som händer. Men var beredd på att dom när som helst kan dra summan så ha pengar på kontot.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Jag har haft min One i en vecka nu. Köpte den från Webhallen då de fick in ca 50 st till lagret i Fruängen. 5630 kr tyckte jag var helt okej för konsolen + FIFA14. Speciellt då Siba tar tusenlappen mer.

Allt har fungerat klockrent. La till mitt Mastercard och reggade mig i Florida, så kunde jag köpa spel för dollar = 400 spänn per spel, istället för 650ish här i Sverige.
Grafiken i Ryse är ju helt galen! Blir fortfarande förvånad när jag spelar det, en vecka senare.
Ska testa Forza 5 och AC: Black Flag när jag kommer hem idag.

I övrigt fungerar Kinecten väldigt bra, vad gäller voice commands. Man behöver inte ha överdriven amerikansk dialekt, men jag är ändå ganska bra på engelska och dialekter så det funkar kanon.
Handkontrollen är bara en dröm att hålla i, nuff said där.

Jag gillar gränssnittet, men det är rörigt i början. Och är fortfarande lite rörigt ska jag väl säga.

Lider inte av några ljudproblem med själva konsolen heller, som vissa gör. Totalt knäpptyst är den.

Nöjdhetsbetyg: 9/10

Permalänk

Yeeeey då har man fått "green screen of death" nu :'(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weirdlama:

Yeeeey då har man fått "green screen of death" nu :'(

http://gamecookies.com/wp-content/uploads/2013/10/Screen-Shot...

Bara hände sådär eller? Låt den stå på eller testa tryck reset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

jag fick bara 2015 någonting?

Fick april 2016

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Yeeeey då har man fått "green screen of death" nu :'(

http://gamecookies.com/wp-content/uploads/2013/10/Screen-Shot...

Hur? Kom det bara plötsligt eller bootar den inte längre? Beskriv vad som hände!

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Jag registrerade nu det står att min garanti gäller till 6 april 2016 det blev 3 månader extra garanti tror jag.
Jag tycker fläkten i Xboxet låter lite väl högt ska det vara så tro eller är det någon annan som upplever fläkt ljudet högt?

Jag kanske inte har världen bästas hörsel men min är mer eller mindre ljudlös. Vinden utifrån låter högre eller vad som helst runt omkring om jag inte har örat vid boxen.

Permalänk
Skrivet av maccswe:

Hur? Kom det bara plötsligt eller bootar den inte längre? Beskriv vad som hände!

För mig hände detta efter att strömsladden åkte ut när xboxn var på. Jag kan starta boxen men så fort den bilden kommer fram som jag jag länka här, så händer det inget mer. Den fastnar där bara. Detta händer när tex ett spel har fryst fast och sen startat om boxen, eller som en annan snubbe skrev att hans xbox starta om när han var inne på netflix och sen när han starta boxen så var han också fast på den gröna skärmen, eller som för mig då när jag skulle flytta en grej bredvid xboxn så åkte strömsladden ut när boxen var igång. -_-

Vanligast har det här problemet varit för folk som har startat boxen första gången och har fastnat när man har gjort systemuppdateringen, men det kunde man lösa ganska lätt genom att uppdatera via usb istället. För mig så hjälpte det inte att testa det där med usb eftersom boxen redan är uppdaterad, men engelska xbox supporten som jag skrev med igår ville att jag skulle prova ändå. Efter att det inte funka så sa dom till mig att jag måste begära service på maskinen och skicka in den på reparation, så idag ringde jag in till svenska xbox supporten och dom hjälpte mig med det. Nu kommer jag få en fraktsedel som jag ska klistra fast på en låda och endast packa ner konsolen, sen kommer ups hit för att hämta den o skickar sedan vidare dit den ska lagas. Om ni har skickat in en 360 på lagning, då vet ni vad det är som gäller. Det funkar på samma sätt med x1.

Jag ska ringa in till microsoftstore på måndag och snacka lite med dom också före jag skickar iväg boxen på reparation.

Här har ni några med samma problem
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Jag kommer att uppdatera er så fort jag har snackat med mss eller om jag skickar iväg den på reparation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av threezool:

Är det bara för mig som det inte har dragits pengar för konsolen än? Har gått nu en månad och de har bara dragit pengar för kontrollen eller spelet jag beställde (ca 500kr) men inte den andra samt konsolen i sig. =S

När jag beställde en Surface så fick jag den levererad i December förra året men pengarna drogs runt Mars/April i år

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maccswe:

Fick april 2016

Fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

För mig hände detta efter att strömsladden åkte ut när xboxn var på. Jag kan starta boxen men så fort den bilden kommer fram som jag jag länka här, så händer det inget mer. Den fastnar där bara. Detta händer när tex ett spel har fryst fast och sen startat om boxen, eller som en annan snubbe skrev att hans xbox starta om när han var inne på netflix och sen när han starta boxen så var han också fast på den gröna skärmen, eller som för mig då när jag skulle flytta en grej bredvid xboxn så åkte strömsladden ut när boxen var igång. -_-

Vanligast har det här problemet varit för folk som har startat boxen första gången och har fastnat när man har gjort systemuppdateringen, men det kunde man lösa ganska lätt genom att uppdatera via usb istället. För mig så hjälpte det inte att testa det där med usb eftersom boxen redan är uppdaterad, men engelska xbox supporten som jag skrev med igår ville att jag skulle prova ändå. Efter att det inte funka så sa dom till mig att jag måste begära service på maskinen och skicka in den på reparation, så idag ringde jag in till svenska xbox supporten och dom hjälpte mig med det. Nu kommer jag få en fraktsedel som jag ska klistra fast på en låda och endast packa ner konsolen, sen kommer ups hit för att hämta den o skickar sedan vidare dit den ska lagas. Om ni har skickat in en 360 på lagning, då vet ni vad det är som gäller. Det funkar på samma sätt med x1.

Jag ska ringa in till microsoftstore på måndag och snacka lite med dom också före jag skickar iväg boxen på reparation.

Här har ni några med samma problem
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Jag kommer att uppdatera er så fort jag har snackat med mss eller om jag skickar iväg den på reparation.

Du har säkert testat detta då?

http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Green-Screen-Death-...

Vet inte om det funkar, men kanske är värt ett test? Eller är det samma procedur som MS rekommenderade?

Själv sitter jag utan nätdel och har sjuk AC4-abstinens...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem att beställa från Microsoft Store UK med ett brittiskt postnummer i betalningsinfon?

Får hela tiden Error Code:0 när jag trycker Complete Purchase

Hjälpte en kompis förra veckan med en exakt likadan beställning, och då fungerade det fint

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Du har säkert testat detta då?

http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Green-Screen-Death-...

Vet inte om det funkar, men kanske är värt ett test? Eller är det samma procedur som MS rekommenderade?

Själv sitter jag utan nätdel och har sjuk AC4-abstinens...

Det är samma test:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Det är samma test:/

Har du testat att lägga maskinen på järnvägsspåret?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Permalänk
Medlem

Såg min "annons" seriös ut? Den liknade inte mer en arg missnöjespost då? Där ser man...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

För mig hände detta efter att strömsladden åkte ut när xboxn var på. Jag kan starta boxen men så fort den bilden kommer fram som jag jag länka här, så händer det inget mer. Den fastnar där bara. Detta händer när tex ett spel har fryst fast och sen startat om boxen, eller som en annan snubbe skrev att hans xbox starta om när han var inne på netflix och sen när han starta boxen så var han också fast på den gröna skärmen, eller som för mig då när jag skulle flytta en grej bredvid xboxn så åkte strömsladden ut när boxen var igång. -_-

Vanligast har det här problemet varit för folk som har startat boxen första gången och har fastnat när man har gjort systemuppdateringen, men det kunde man lösa ganska lätt genom att uppdatera via usb istället. För mig så hjälpte det inte att testa det där med usb eftersom boxen redan är uppdaterad, men engelska xbox supporten som jag skrev med igår ville att jag skulle prova ändå. Efter att det inte funka så sa dom till mig att jag måste begära service på maskinen och skicka in den på reparation, så idag ringde jag in till svenska xbox supporten och dom hjälpte mig med det. Nu kommer jag få en fraktsedel som jag ska klistra fast på en låda och endast packa ner konsolen, sen kommer ups hit för att hämta den o skickar sedan vidare dit den ska lagas. Om ni har skickat in en 360 på lagning, då vet ni vad det är som gäller. Det funkar på samma sätt med x1.

Jag ska ringa in till microsoftstore på måndag och snacka lite med dom också före jag skickar iväg boxen på reparation.

Här har ni några med samma problem
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Jag kommer att uppdatera er så fort jag har snackat med mss eller om jag skickar iväg den på reparation.

Shit vilken otur! Hoppa det löser sig.

Läste inte var du hade köpt din konsoll så passar på att fråga. Har du importerat den?
Om ja, svenska MS supporten hjälpte dig direkt trots att den ej är släppt i Sverige? Mig ville de ej hjälpa men mitt lilla problem jag hade förut.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Skulle lira lite COD online igår och det laggade satan, är det bara för att man har xboxen inställt på USA? Testade dock bara en server men ledsnade ur direkt. Någon som kan rekommendera ett land för att kunna spela på stabila linor?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Jag gissar UK? Är ju närmre och borde vara mindre latency.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Jag gissar UK? Är ju närmre och borde vara mindre latency.

Mjo så är det nog, ville mest höra vad folk föredrar. Vet inte om jag hade otur att landa på en dålig server eller vad som var problemet. Känns så surt att byta och behöva installera om alla spel :S

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Mjo så är det nog, ville mest höra vad folk föredrar. Vet inte om jag hade otur att landa på en dålig server eller vad som var problemet. Känns så surt att byta och behöva installera om alla spel :S

Mitt konto är kopplat mot USA.
Folk säger att det ej ska spela roll då de ska gå på ip-adress?

Har kört BF4 och har ej märkt lagg. Dock kraschar ju spelet ständigt typ men det är ju spelets fel.

Fifa 14 funkar bra och tror absolut inte jag bara får möte jänkare. Känns som jag får möte Europeer nästan hela tiden.

Varför installera om spelen för att du byter region?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Mitt konto är kopplat mot USA.
Folk säger att det ej ska spela roll då de ska gå på ip-adress?

Har kört BF4 och har ej märkt lagg. Dock kraschar ju spelet ständigt typ men det är ju spelets fel.

Fifa 14 funkar bra och tror absolut inte jag bara får möte jänkare. Känns som jag får möte Europeer nästan hela tiden.

Varför installera om spelen för att du byter region?

Dom spelen man har köpt online måste man installera om när man byter region läste jag i denna tråd ett par sidor bak. Ofan, kanske bara var jag som hade otur på den servern jag hamnade på. Ska testa efter jobbet ikväll igen och se om problemet kvarstår!

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.