Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Är lite konfunderad av en sak; min "powerbrick" har bara två stift, alltså den verkar sakna jordpinnen. Använder vanlig kabel med tre stifthål (ett blir ju oanvänt) och allt fungerar, men är det så för er andra med? Borde inte detta vara lite riskabelt på något sätt? Ni som fått kompatibla originalkablar, hur ser de ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Den ser ut att vara precis vad vi behöver. Tack för hjälpen

Så lite så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Får min one på måndag och den kommer från UK så jag behöver köpa en kabel mellan nätagget och eluttaget. Ska sälja min 360 så kan inte ta den kabeln men har en fråga.

På min 360 är det enbart två hål i kontakten som åker in i nätagget. I flera trådar har folk länkat till kablar med tre hål. Vilken modell är det som gäller? Finns det någon som har köpt från UK och kan bekräfta hur många hål kabeln måste ha? Gärna länka till en kabel som 100% fungerar, helst claes ohlson eller liknande.

Tack!

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Får min one på måndag och den kommer från UK så jag behöver köpa en kabel mellan nätagget och eluttaget. Ska sälja min 360 så kan inte ta den kabeln men har en fråga.

På min 360 är det enbart två hål i kontakten som åker in i nätagget. I flera trådar har folk länkat till kablar med tre hål. Vilken modell är det som gäller? Finns det någon som har köpt från UK och kan bekräfta hur många hål kabeln måste ha? Gärna länka till en kabel som 100% fungerar, helst claes ohlson eller liknande.

Tack!

Jag använder en sån här:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Är som sagt bara två stift i strömdosan till Xbox One, så jag vet inte riktigt hur det är tänkt, men den typen av kabel har jag inte lyckats hitta. Den jag länkar till fungerar. Vet inte varför de skippat jordstiftet.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Är lite konfunderad av en sak; min "powerbrick" har bara två stift, alltså den verkar sakna jordpinnen. Använder vanlig kabel med tre stifthål (ett blir ju oanvänt) och allt fungerar, men är det så för er andra med? Borde inte detta vara lite riskabelt på något sätt? Ni som fått kompatibla originalkablar, hur ser de ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det för mig med

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Bör ju inte vara något problem (än har det inte fräst till! men känns ju lite märkligt att även den engelska originalkabeln hade tre stift, men bara två hål...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om vilka kablar som medföljer eller så men om det bara är två stift i powerbricken så är det helt skitsamma. Xboxen drar så lite ström och är förmodligen dubbelisolerad så den ska inte ha någon jord. Leta på eran powerbrick/xbox så hittar ni säkert den här symbolen vilket betyder just att den är dubbelisolerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Nu har jag ingen aning om vilka kablar som medföljer eller så men om det bara är två stift i powerbricken så är det helt skitsamma. Xboxen drar så lite ström och är förmodligen dubbelisolerad så den ska inte ha någon jord. Leta på eran powerbrick/xbox så hittar ni säkert den här symbolen vilket betyder just att den är dubbelisolerad.
http://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=1043...

Det är säkert inga problem med powerbricken, men jag vet inte om det är dumt att köra jordad kabel i den eftersom det inte finns stift för den...

EDIT: Hittade denna. Tar hem en och ser hur den ser ut...

http://dx.com/p/european-eu-type-pc-ac-power-cord-cable-120cm...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Det är säkert inga problem med powerbricken, men jag vet inte om det är dumt att köra jordad kabel i den eftersom det inte finns stift för den...

EDIT: Hittade denna. Tar hem en och ser hur den ser ut...

http://dx.com/p/european-eu-type-pc-ac-power-cord-cable-120cm...

Som sagt det spelar ingen roll om du använder jordad kabel eller inte.

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Det är säkert inga problem med powerbricken, men jag vet inte om det är dumt att köra jordad kabel i den eftersom det inte finns stift för den...

EDIT: Hittade denna. Tar hem en och ser hur den ser ut...

http://dx.com/p/european-eu-type-pc-ac-power-cord-cable-120cm...

Precis som Maximo säger, det spelar ingen roll alls då det ändå inte är någon kontakt (från nätdelen på Xbox One) till kabeln. Ett icke problem helt enkelt.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Som sagt det spelar ingen roll om du använder jordad kabel eller inte.

Skrivet av Doktor_Krall:

Precis som Maximo säger, det spelar ingen roll alls då det ändå inte är någon kontakt (från nätdelen på Xbox One) till kabeln. Ett icke problem helt enkelt.

Kan ni förklara för en lekman varför detta inte är ett problem? Jag litar på att ni har rätt, men vill gärna veta varför.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Det är säkert inga problem med powerbricken, men jag vet inte om det är dumt att köra jordad kabel i den eftersom det inte finns stift för den...

EDIT: Hittade denna. Tar hem en och ser hur den ser ut...

http://dx.com/p/european-eu-type-pc-ac-power-cord-cable-120cm...

Jag kör med den här adaptern från CH och sladden som följde med boxen

http://www.clasohlson.com/se/Reseadapter-SKROSS-World-to-EU/3...

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Kan ni förklara för en lekman varför detta inte är ett problem? Jag litar på att ni har rätt, men vill gärna veta varför.

Tyvärr kan jag inte formulera det bättre eller lättare än vad jag gjorde i mitt förra inlägg. Det blir svårt att få jord i en apparat som inte har det.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Kan ni förklara för en lekman varför detta inte är ett problem? Jag litar på att ni har rätt, men vill gärna veta varför.

Xboxen behöver fas och nolla vilket är 2 poler = 2 stift = 2 ledare. Om du drar en 3 ledare till Xboxen kommer Xboxen fortfarande bara att använda sig utav fas och nolla och skyddsjorden blir oanvänd.

Att använda sig utav jordade sladdar och ännu bättre mantlade sladdar till apparater som inte behöver det är bara ett + då sladden i sig blir säkrare ifall du typ råkar klippa av den eller om du har husdjur som gnager t.ex.
Apparaten däremot är och förblir ojordad.

Permalänk
Avstängd

Någon som lirar BF4 eller CoD Ghosts?

Permalänk
Medlem

Ok, då kör vi så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Skrivet av baxee:

Någon som lirar BF4 eller CoD Ghosts?

Lirar båda! och har flera andra som också kör bf/ghosts

GT: Tooli

Permalänk
Medlem

Kör faktiskt mkt AC4... mer än jag tänkt mig. Till löning tänkte jag beställa Ryse och Tomb Raider (om det kommer ut).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd

Jag beställde en konsoll och en extra handkontroll från tyska Microsoft Store. 5100 kr. Funkar den sladden som följer med och när kan jag räkna med att få paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Jag beställde en konsoll och en extra handkontroll från tyska Microsoft Store. 5100 kr. Funkar den sladden som följer med och när kan jag räkna med att få paketet?

Ja. Tyskarna har samma uttag som vi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Någon som lirar BF4 eller CoD Ghosts?

Har båda men lirar mest BF4, kan lira lite Extinction i Ghosts någon gång med för achievementsen jag har kvar

GT: UnderWat3r

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Är lite konfunderad av en sak; min "powerbrick" har bara två stift, alltså den verkar sakna jordpinnen. Använder vanlig kabel med tre stifthål (ett blir ju oanvänt) och allt fungerar, men är det så för er andra med? Borde inte detta vara lite riskabelt på något sätt? Ni som fått kompatibla originalkablar, hur ser de ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Hela lådan är i plast så det är ok

Permalänk
Inaktiv

Hjälp mig, Vet inte om jag ska köpa Xbox One eller 360. För jag vill spela gta v och det verkar ju inte finns för tillfället till X1 och hittar inge info om att det ska komma heller.. Nån som vet om det kommer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hjälp mig, Vet inte om jag ska köpa Xbox One eller 360. För jag vill spela gta v och det verkar ju inte finns för tillfället till X1 och hittar inge info om att det ska komma heller.. Nån som vet om det kommer ?

Förmodligen kommer det men du kan få vänta några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Förmodligen kommer det men du kan få vänta några år.

PC-versionen ryktas ju komma i början av 2014. Det kanske inte är helt omöjligt att X1 och/eller PS4 också får varsin version. Ingen vet väl dock säkert...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Hjälp mig, Vet inte om jag ska köpa Xbox One eller 360. För jag vill spela gta v och det verkar ju inte finns för tillfället till X1 och hittar inge info om att det ska komma heller.. Nån som vet om det kommer ?

Tror gta v kommer både till PS4 och XO så snart försäljningen börjat dala till föregående generation. Förmodligen ungefär samtidigt som persondator utgåvan, eller snart där efter.

Men det är ren spekulation från min sida.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Ni som har skaffat Xbox One en liten fråga till er hur skaffar jag Xbox live till one på billigaste sätt? Kan man fortfarande köpa live billigt hur fungerar det? Om jag köper härifrån kommer det att fungera?

Permalänk
Skrivet av bobcat031:

Ni som har skaffat Xbox One en liten fråga till er hur skaffar jag Xbox live till one på billigaste sätt? Kan man fortfarande köpa live billigt hur fungerar det?

Du får två veckors gold med maskinen. Xbox live har alla. Tror NetOnNet tar 399:- för 12 månaders gold. Kan alltid kolla prisjakt, CDON säljer ibland ut gold för snudd på inga pengar alls.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

http://codesnstuff.se/product/XBOX-LIVE-12-MANADER

Billigt! Gav 599 själv via MS... :-/

På Tradera finns det riktigt billigt med...

http://www.tradera.com/item/302042/199614535/xbox-live-12mana...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Beställde en Xbox One nu på tyska Microsoft store (verkar finnas i lager igen). Håller tummarna för att de skickar iväg den redan idag.

EDIT: När jag kollar köphistorik så står konsolens status som: "Backordered". Ni som beställt från Microsoft Store, hade ni också denna status? Känns konstigt att den är på backorder om den finns i lager...