Följ Black Week på SweClockers

Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sir. Haxalot:

Varför i helvete har ni köpt en "popup" (fast ändå inte) reklam på sweclockers.com för? Finns det någon på det här forumet som blir något annat än irriterad när man får upp en sådan?

Jag har all förståelse för reklam och att det behövs för att finansiera sidor som den här, men det finns en gräns..

Vi bestämde oss för att köra det eftersom det inte fanns reklamplats kvar på de vanliga bannerställena.
Eftersom den bara visas nu idag mellan 00:01 och 23:59 och en gång per IP, är lätt att klicka bort, erbjudandena kändes aktuella för publiken här och dessutom försvinner den av sig själv efter 10 sekunder så kändes det som det var ok tyckte vi. Men vi förstod ju också att inte alla skulle hålla med oss.

Annars är det inte ett format som vi gillar såklart så det är definitivt inget som kommer att hända igen inom någon som helst överskådlig framtid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att ändra användarnamn (Eller få det ändrat) på eran hemsida?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Hej!

Var på dreamhack igår och bestämde mig att köpa en mys inne på dreamshop/webhallen, men nu när jag kom hem så insåg jag att mitt kvitto är helt förstört. Det går att läsa men är väldigt svårt, är det möjligt att ni fixar nytt kvitto om jag fotar det gamla och skickar till er?

Mvh Johan H

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yellowcandy:

Hej!

Var på dreamhack igår och bestämde mig att köpa en mys inne på dreamshop/webhallen, men nu när jag kom hem så insåg jag att mitt kvitto är helt förstört. Det går att läsa men är väldigt svårt, är det möjligt att ni fixar nytt kvitto om jag fotar det gamla och skickar till er?

Mvh Johan H

Hej, jag vet faktiskt inte hur vi brukar göra där. Men kontakta vår kundtjänst på info@webhallen.com så kan ni säkert komma fram till en lösning.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Atlas Tasume:

Finns det någon möjlighet att ändra användarnamn (Eller få det ändrat) på eran hemsida?

Det är möjligt ja, kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, men om ni tänker på att öppna butik i finland, kom via Åland och öppna en butik här också finns ingen konkurans över huvud taget + En fråga: Kan jag som bor på Åland (Finland) beställa saker från eran webbsida och få det skickat till åland? + kommer det då bli extra kostnad?

Visa signatur

Chazzi: NZXT Phantom 410 Black with Orange Trim Moderkort Asus Z87-K Processor Intel Core i7-4770k 3.9Ghz CPU Fläkt Arctic Cooling Freezer i30 CO Nätaggregat Corsair CX750 Grafikkort Nvidia Geforce GTX 780 Ram Kingston HyperX 16Gb 2400Mhz SSD Kingston 120 GB HyperX 3K read 555mb/s write 510mb/s Hårddisk 1Tb WB Windows 8
Headset Siberia v2 Frost Blue Illumination Keybord Steelseries Apex Mus Razer Deathadder

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Garroth:

Okej, men om ni tänker på att öppna butik i finland, kom via Åland och öppna en butik här också finns ingen konkurans över huvud taget + En fråga: Kan jag som bor på Åland (Finland) beställa saker från eran webbsida och få det skickat till åland? + kommer det då bli extra kostnad?

Jag antar att det kommer gå bra. Angående fraktkostnader så är sådant inte satt i sten ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Någon aning om när ni kan tänkas få in Corsair Vengeance Pro Red DDR3 PC19200/2400MHz CL10 2x8GB (CMY16GX3M2A2400C10R) i lager igen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MarshallM:

Någon aning om när ni kan tänkas få in Corsair Vengeance Pro Red DDR3 PC19200/2400MHz CL10 2x8GB (CMY16GX3M2A2400C10R) i lager igen?

Corsair har stora leveransproblem med alla 2400+ mhz moduler så vi får inga leveranser alls just nu. de har inte gett oss några indikationer på när de kan börja leverera igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Finns det en möjlighet att denna skärm kommer på rea snart?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159228-eizo_foris_fs2...

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställde en av era Seagate 3TB under rean. Jag har pga. jobb inte kunnat hämta ut den och kommer kanske ha svårt för det under veckan som kommer. Hur länge ligger den kvar för "hämtning i butik" innan ordern tas bort? Order: 5459683

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hej!

har fått en fraktsedel hemskickad från er. Datumet som står på den är: 2013.10.09(datumet jag fick den). Är det något utgångsdatum på fraktsedeln? Ska skicka tillbaka en hårddisk, så jag undrar bara om jag behöver en ny fraktsedel eller om jag kan använda denna.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Alfis:

Hej! Finns det en möjlighet att denna skärm kommer på rea snart?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159228-eizo_foris_fs2...

Vi har inget planerat i dagsläget.

Skrivet av dwd:

Hej!

Jag beställde en av era Seagate 3TB under rean. Jag har pga. jobb inte kunnat hämta ut den och kommer kanske ha svårt för det under veckan som kommer. Hur länge ligger den kvar för "hämtning i butik" innan ordern tas bort? Order: 5459683

Ordrar ligger fyra dagar från det datum att man fått mail att ordern är färdig att hämta.

Skrivet av jerrzie:

Hej!

har fått en fraktsedel hemskickad från er. Datumet som står på den är: 2013.10.09(datumet jag fick den). Är det något utgångsdatum på fraktsedeln? Ska skicka tillbaka en hårddisk, så jag undrar bara om jag behöver en ny fraktsedel eller om jag kan använda denna.

Ingen aning om jag ska vara ärlig. Posten lär ju veta när du ska lämna in den dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjenare Webhallen!
Jag och en annan kompis här på Sweclockers håller på med vårt gymnasiearbete och letar efter sponsorer för lite små saker.
Vi bygger en arkadmaskien med hjälp utav en Raspberry Pi och undrar om vi ska kontakta er via mail eller om det är ok via Sweclockers.
Mvh Zather

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Webhallen
Skrivet av zather:

Tjenare Webhallen!
Jag och en annan kompis här på Sweclockers håller på med vårt gymnasiearbete och letar efter sponsorer för lite små saker.
Vi bygger en arkadmaskien med hjälp utav en Raspberry Pi och undrar om vi ska kontakta er via mail eller om det är ok via Sweclockers.
Mvh Zather

Hej, som en generell regel sponsrar vi inte enskilda individer eller mindre projekt. Helt enkelt eftersom vi "badar" i sådana förfrågningar på en daglig basis och omöjligen kan gallra bland allt som efterfrågas.
Tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej såg idag att ni hade rea pris på asus z87 A. Jag tyckte att det såg ut som ett bra erbjudande, men när jag gick in lite senare så var priset satt till 1290 igen, det konstiga är att det står att det är rea pris när det egentligen inte är det. Om man beställer i alla fall kommer det att bli nedsatt till reapriset eller har erbjudandet försvunnit?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trizones:

Hej såg idag att ni hade rea pris på asus z87 A. Jag tyckte att det såg ut som ett bra erbjudande, men när jag gick in lite senare så var priset satt till 1290 igen, det konstiga är att det står att det är rea pris när det egentligen inte är det. Om man beställer i alla fall kommer det att bli nedsatt till reapriset eller har erbjudandet försvunnit?

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk...

Priset är fortfarande 1090 här iaf?
Ser du något annat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk...

Priset är fortfarande 1090 här iaf?
Ser du något annat?

Ja nu ser det ut som det har ploppat ner i pris igen (eller jag som fått tillbaka synen). Tack för hjälpen!

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

När (om) får ni in denna?

Vore även trevligt med ett Func-paket nu när Func KB-460 äre ute. (mus+tangentbord+musmatta dvs)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hultron:

När (om) får ni in denna?

http://www.func.net/uploads/images/products/surface-1030-2/sl...

Vore även trevligt med ett Func-paket nu när Func KB-460 äre ute. (mus+tangentbord+musmatta dvs)

De är på väg upp på hemsidan, när vi får dem i lager är däremot oklart.
Paket kan vi absolut kolla på när allt väl finns i lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sweede:

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Det är inget som är planerat i skrivande stund men det är inget som säger att det inte är något som kan hända

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med öppningen i Västerås? Kommer det att ske imorgon (9e December enl. http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker) eller är det något annat datum som gäller?

Grymt taggad på att ni öppnar butik i Västerås!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 2infinity:

Hur ser det ut med öppningen i Västerås? Kommer det att ske imorgon (9e December enl. http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker) eller är det något annat datum som gäller?

Grymt taggad på att ni öppnar butik i Västerås!

Smygöppning sker imorgon. Sen har vi lite roligare öppning med erbjudanden osv. om några dagar när personalen hunnit känna på att ha butiken igång i ett par dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Smygöppning sker imorgon. Sen har vi lite roligare öppning med erbjudanden osv. om några dagar när personalen hunnit känna på att ha butiken igång i ett par dagar.

Grymt! De öppningserbjudanden som kommer. Var kommer de annonseras? Inget jag vill missa!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 2infinity:

Grymt! De öppningserbjudanden som kommer. Var kommer de annonseras? Inget jag vill missa!

Vår hemsida och sen tror jag väl det blir VLT och kanske någon annan dagstidning.
Facebook också troligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

va å titta i butiken idag i västerås ! riktigt grymt med en riktigt dator butik kan inte förstå

varför det inte har funnits tidigare i västerås!

å har alltid älskat webhallens service/support riktigt snabba inget krångel

å bäst av allt nu slipper man beställa bara att gå handla !

å nu vet jag vart jag ska skicka tjejen för att handla jul klapparna !

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

Har ni lust att droppa en kommentar om mailet som skickades ut till en massa kunder nyss?

Citat:

Bäste Webhallenkund,

pga. ett tekniskt missöde gick SanDisk Cruzer Extreme 64GB (USB 3.0)
upp på vår websida med ett alldeles för lågt pris. Det tilltänkta priset
på enheten var 649 SEK, vilket blev 249 SEK. Pga. det missödet har vi nu
annullerat din order.

Order.nr: *mitt ordernr*

Om din order är förbetalad ber vi dig att återkomma till vår kundtjänst
för återbetalning.

Vi beklagar missödet och önskar dig en fortsatt trevlig eftermiddag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fråga till Webhallen:

Hej!
Köpte i måndags 2st 280x PowerColor Duo OC [insert awesome branding related sh*t here] för 2500kr styck.
Beställde 2st 2000krs PowerColor "Mes-kylar-varianten" idag på direkten nu när ni hade 20% lägre pris på dessa två.

Frågan:
Angående retur.
Accepterar ni returer om man kommer och lämnar dem hos er i butik för snabbare ärendehantering?
Måste returerna i så fall vara oöppnade (för att ni ska slippa skicka dem till er returhanteringsavdelning för inspektion)?

Om man köper en vara och får ett spel måste även detta skickas tillbaka då det är en del av paketet eller ses det som en gåva?

Om ni inte accepterar inlämning i butik vilken typ av retur ska man skicka paketet som?

Och vad brukar det gå på för två grafikkortslådor på strax under 4kg (om du/ni har koll)?

Skrivet av Hybinette:

Har ni lust att droppa en kommentar om mailet som skickades ut till en massa kunder nyss?

De har väl lämnat en ganska tydlig kommentar så vad är du ute efter?
(Ditt inlägg påminner mig tydligt om kunder som klagar i serviceavdelningen på Claes Ohlson bara för att de inte får det de vill ha för det priset de vill ha. Således måste butiken hata sina kunder....)

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

De har väl lämnat en ganska tydlig kommentar så vad är du ute efter?
(Ditt inlägg påminner mig tydligt om kunder som klagar i serviceavdelningen på Claes Ohlson bara för att de inte får det de vill ha för det priset de vill ha. Således måste butiken hata sina kunder....)

Det hela handlar om att de hade en vara uppe till kampanjpris som en del av sin julkalender, och nu har samtliga kunder som beställde varan fått ett mail om att det har blivit fel, trots att flera redan har fått paketet levererat. Dessutom är det flera frågetecken som behöver rätas ut, se själv:

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit