BF4 sli/crossfire ur funktion efter senaste patchen!

Permalänk

BF4 sli/crossfire ur funktion efter senaste patchen!

Trodde inte det kunde bli värre. Har inte ens provat loggat in på den senaste veckan men tänkte att jag skulle göra ett försök idag.

Allt laddade som det skulle men när startskärmen ploppade upp fick jag se ett massivt texture-flickering över hela skärmen. Måste tyvärr erkänna trots att jag varit en trogen Diceförespråkare att detta var nog spiken i kistan. Graven är grävd, bara att sätta på sig träfracken och låta sig sänkas ner i jorden.

Dice, detta har överlägset varit den mest parodiska och sämsta releasen någonsin, åtminstone på PC.

Så otroligt dåligt,

sitter på en förbannad hästdator som kostar 30 000 och kan inte spela. Snart slår jag sönder burken...

Permalänk
Medlem

Patcha ned och testa igen. Tror inte det är så mycket dice fel. Det är ganska fantastiskt att dagens spelare agerar betatestare som dessutom betalar fullt pris för en ofärdig produkt...(fatta de för 4-5 år sedan när man fick betalt/förmåner när man testade stängd alpa/beta)

Tror det är EA fel att dice sket ur sig bf4 till konsol releasen... Det är ju uppenbart att skiten fortfarande är i tidig beta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk
Medlem

tror vi är ett gäng som sitter i samma båt. man får bättre fps med ett 660 en med två 7970 :/

Permalänk
Skrivet av apefreeze:

Trodde inte det kunde bli värre. Har inte ens provat loggat in på den senaste veckan men tänkte att jag skulle göra ett försök idag.

Allt laddade som det skulle men när startskärmen ploppade upp fick jag se ett massivt texture-flickering över hela skärmen. Måste tyvärr erkänna trots att jag varit en trogen Diceförespråkare att detta var nog spiken i kistan. Graven är grävd, bara att sätta på sig träfracken och låta sig sänkas ner i jorden.

Dice, detta har överlägset varit den mest parodiska och sämsta releasen någonsin, åtminstone på PC.

Så otroligt dåligt,

sitter på en förbannad hästdator som kostar 30 000 och kan inte spela. Snart slår jag sönder burken...

Du är inte ensam. Är så otroligt trött på att det alltid något när man ska spela. Måste ju vara över 50% av spelarna som kör på en sli el cf konfiguration då i princip spelet kräver detta.. spelet blir ju bra sämre ingen förbättring direkt. Krascherna har ju iof minskat med borde ha försvunnit helt efter så lång tid spelet varit ute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TeaBinx:

Patcha ned och testa igen. Tror inte det är så mycket dice fel. Det är ganska fantastiskt att dagens spelare agerar betatestare som dessutom betalar fullt pris för en ofärdig produkt...(fatta de för 4-5 år sedan när man fick betalt/förmåner när man testade stängd alpa/beta)

Tror det är EA fel att dice sket ur sig bf4 till konsol releasen... Det är ju uppenbart att skiten fortfarande är i tidig beta.

Med tanke på det massiva gnället på deras forum, där samtliga som klagar har texture flickering och sli/crossfire. Även jag har massivt blinkande och jag har SLI, försvinner direkt om jag stänger av (men sämre prestanda då bara ett kort). Marken växlar snabbt mellan helgrön/vit / textur / svart

Permalänk

Man kanske skulle prova sätta lite c4 på fundamenten inne vid Skeppsholmen. Känns som allt måste rivas och byggas upp på nytt.

Jag som trodde jag själv va en riktig pajas på mitt jobb men jag får nog tänka om. Dice har på sätt och vis fått mig att se klarare på min egen förmåga.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma båt, men problemet visar sig bara "ute" spelar mest locker där felet inte märks.

hopps det kommer en patch under dagen, lite surt att behöva stänga av CF

Är det samma fel med SLI?

EDIT: såg att visa i tråden kör SLI

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Jag sitter i samma båt, men problemet visar sig bara "ute" spelar mest locker där felet inte märks.

hopps det kommer en patch under dagen, lite surt att behöva stänga av CF

Är det samma fel med SLI?

Japp, samma skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehank88:

Du är inte ensam. Är så otroligt trött på att det alltid något när man ska spela. Måste ju vara över 50% av spelarna som kör på en sli el cf konfiguration då i princip spelet kräver detta.. spelet blir ju bra sämre ingen förbättring direkt. Krascherna har ju iof minskat med borde ha försvunnit helt efter så lång tid spelet varit ute.

Själv funkar det perfekt för mig och har denna specs
fast då jag inte kör med sli.

I5-4670K(ej clockad)
Sabertooth x87
Corsair RM 750w
Asus GTX 780 DC2OC
Corsair Vengeance 16GB RAM 1600Mhz
Corsair Hydro 100i (Corsair Performance SP120 x2)
Kingston V300 120GB
WD 250GB

FPS 75-110fps vid 64spelar server.

Permalänk
Medlem

Trist när det inte vill funka :/

Men verkar som för vissa funkar det och vissa inte? För mig flyter spelet helt perfekt, körde 680 innan high 2560x1440 och nu bytte jag till ett par 780 och kör samma upplösning på ultra. Krashar gör spelet typ aldrig längre, var första 1-2 veckorna som det strulade för mig, samt undviker seige Tower eller vad den heter för den banan vet i fan vad dom gjort med, krashar inte grafiken så försvinner ljudet

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Vad jag hört så har till och med stora aktieägare stämt EA/Dice för att dom mörkat hur ofärdigt/buggigt spelet var vid release.

Permalänk
Medlem

Med "Force alternative frame rendering 2" så slapp jag blinkandet men allt gräs och liknande är ändå borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apefreeze:

Vad jag hört så har till och med stora aktieägare stämt EA/Dice för att dom mörkat hur ofärdigt/buggigt spelet var vid release.

Tvivlar på att Aktieägarna stämmerEA/Dice det skulle bara få till följd att deras Aktier skjunker i värde, och det är knappast i deras intresse.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd

Skitspel som inte klarar sli.
Massivt sliflicker med gtx690

Struntar i detta spel

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Är ett jäkla skit, får samma blinkande med mitt 690 och att stänga av ett kort är ingen lösning. Köpte kortet för att kunna utnyttjas till max inte för att stänga av en gpu!

DICE vakna och fixa skiten, tack.

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av apefreeze:

Vad jag hört så har till och med stora aktieägare stämt EA/Dice för att dom mörkat hur ofärdigt/buggigt spelet var vid release.

tror det är EA som står för informations spridningen inom bolaget och ägare, jag vill iaf tro att Dice sagt till EA hur läget verkligen är.
för så här höll inte Dice på innan EA köpte dem.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Samma för mig.
Kör 2* 6950 och en jävla flimrande utomhus tills man stänger av ett GF.
Trodde först det var fel på drivarna eller korten. Men en snabb googling gav svar.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardy:

Själv funkar det perfekt för mig och har denna specs
fast då jag inte kör med sli.

I5-4670K(ej clockad)
Sabertooth x87
Corsair RM 750w
Asus GTX 780 DC2OC
Corsair Vengeance 16GB RAM 1600Mhz
Corsair Hydro 100i (Corsair Performance SP120 x2)
Kingston V300 120GB
WD 250GB

FPS 75-110fps vid 64spelar server.

Varför svarar du ens i denna tråden? Det är en tråd om SLI / crossfire problem.

Jag har exakt samma problem. Som väntat.
Crossfire R9 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Varför svarar du ens i denna tråden? Det är en tråd om SLI / crossfire problem.

Jag har exakt samma problem. Som väntat.
Crossfire R9 290

För att glömde och skriva att ev skulle köpa ett till grafikkort,och köra sli,men när många har problem så kanske det inte är värt att köpa ett till?

Permalänk

Aktieägare stämmer EA för buggigt Battlefield 4

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131219/ea-stams-for-buggi...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Detta måste vara det ultimata erkännadet för en spelutvecklare!

Permalänk
Medlem

haha , fan det var fler med probbs , jag stoppade i ett till GTX780 igår , hadde lite strul med blinkande grafik jag med , trodde först det var nått fel på kortet eller dylikt , hadde även strul med 3D

gjorde en clean install av nyaste nvidia drivisen så funkade det igen (förutom att jag fick larvigt låg fps med 3D aktivt,men ska forska mer i det ikväll)

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Det här gjorde det för mig sista spiken i kistan är som sagt på plats. Jag hade dock inte spelat så mycket de senaste 3 veckorna men tänkte jag skulle testa att spela china rising och se om några av mina tidigare problem blivit fixade. Hade otroligt svårt att komma in på vissa servrar till en början, då jag fick error meddelande så fort spelet skulle starta efter ha suttit i kö. Gick dock in på en server med mindre antal spelare men möttes av grafik problem från helvetet.

Läste mig till att det var pga att jag kör sli och mycket riktigt räckte att stänga av sli. Så jag spelar på med en gpu och lägre grafik inställningar. Men nu har jag fått problem med att spelet hänger sig och jag tvingas döda processen.

Otroligt besviken på bf4. Har ju tydligen tyckt det varit så pass roligt att jag spelat i 46 timmar. Ångrar lite att jag har plöjt ner mer pengar än vad jag behövt. Ny cpu, moderkort, minne och ett till 680 kort. Spelet kommer antagligen bli bättre med tiden men något har dött här och nu för mig.

Permalänk
Medlem

Suck, spelet blir bara sämre för varje patch.

Har man nVidia-kort kan man emellertid ladda ner nVidia Inspector och sedan gå på Tools/Options ikonen. Sedan filtrerar man på Battlefield 4 och söker sig ner till sektionen för SLi. Här kan man sätta att renderingen ska ske med SFR vilket tar bort flimrandet, men FPS sjunker rejält, dock högre än med 1 kort. Optimalt, knappast, men ändå.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk

Tydligen ska det komma en patch imorgon:

"PC Patch will go live tomorrow morning, fixes issues with SLI & Crossfire and some other fixes, patch notes to be posted in the control room "

Källa:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sagostund:

Det här gjorde det för mig sista spiken i kistan är som sagt på plats. Jag hade dock inte spelat så mycket de senaste 3 veckorna men tänkte jag skulle testa att spela china rising och se om några av mina tidigare problem blivit fixade. Hade otroligt svårt att komma in på vissa servrar till en början, då jag fick error meddelande så fort spelet skulle starta efter ha suttit i kö. Gick dock in på en server med mindre antal spelare men möttes av grafik problem från helvetet.

Läste mig till att det var pga att jag kör sli och mycket riktigt räckte att stänga av sli. Så jag spelar på med en gpu och lägre grafik inställningar. Men nu har jag fått problem med att spelet hänger sig och jag tvingas döda processen.

Otroligt besviken på bf4. Har ju tydligen tyckt det varit så pass roligt att jag spelat i 46 timmar. Ångrar lite att jag har plöjt ner mer pengar än vad jag behövt. Ny cpu, moderkort, minne och ett till 680 kort. Spelet kommer antagligen bli bättre med tiden men något har dött här och nu för mig.

Om man slutar spela på grund av tekniska problem, som kommer att lösas förr eller senare, så tyckte man nog inte att spelet var så roligt från första början.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardy:

För att glömde och skriva att ev skulle köpa ett till grafikkort,och köra sli,men när många har problem så kanske det inte är värt att köpa ett till?

Varför skulle det inte vara värt det? Har bara varit problem nu i senaste patchen, och det är ju nåt som kommer fixas.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Varför skulle det inte vara värt det? Har bara varit problem nu i senaste patchen, och det är ju nåt som kommer fixas.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1263119-patc...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Spela nå annat tills de e fixxat?
Förstår frustrationen men vad ger det o svära över att spel som inte funkar bra?

Sen spelar det ingen roll om man har en dator för 3 eller 30k, det finns inga garantier ändå, det är inte så att "jag har betalt mycket då ska de funka bättre". Ju mer advancerad dator man har, fler grafikkort o skärmar brukar snarare ge mer problem istället.

Releasen är utstressad, och så jobbade inte Dice innan EA kom in i bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Tvivlar på att Aktieägarna stämmerEA/Dice det skulle bara få till följd att deras Aktier skjunker i värde, och det är knappast i deras intresse.

läs detta

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131219/ea-stams-for-buggi...

EDIT, någon va snabbare