Permalänk
Avstängd

BenQ XL2420TE eller asus vg248qe?!

Vilken är bäst? har fått för mig att Benq har bättre kvalitet på design. Men Asus skärmen stödjer G-sync modul, men vet inte ens om G-sync är intressant...Känns som att 144hz och 1-5ms bör räcka men.

Sen verkar det också vara som så att XL2420T var 120hz och att det nu finns denna TE som har en ny panel med 144hz, men TE finns inte att hitta i sverige. Antar då att XL2420T är detsamma som TE ändå? eftersom att den har 144hz.

Permalänk
Avstängd

BENQ 20T har flera revisioner men den nyaste är 144Hz och kan köpas från komplett, inet osv.

Jag har själv den och rekommenderar STARKT, jag kollade också på asus osv men valde BENQ

Permalänk

har TE dykt upp hos svenska återförsäljare nu?: )

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd

X20T 144Hz har funnits länge :s.

Ah, såg att det fanns en XL2420TE också ja, men den verkade ganska identisk med T.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweFox*:

BENQ 20T har flera revisioner men den nyaste är 144Hz och kan köpas från komplett, inet osv.

Jag har själv den och rekommenderar STARKT, jag kollade också på asus osv men valde BENQ

Tack för svar! Jag har haft riktigt svårt att bestämma mig mellan dessa två, och innan det om jag ska ha ips eller 120hz. Men blir nog en BenQ20T då antar jag.

Permalänk

Testat båda, köpte till slut en Asus, tycker den känns lite vassare för allroundbruk EFTER kalibrering. Denkom iaf närmare mi IPS-skärm i färger vilket är skönt när man har dem bredvid varandra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skurtbert:

Testat båda, köpte till slut en Asus, tycker den känns lite vassare för allroundbruk EFTER kalibrering. Denkom iaf närmare mi IPS-skärm i färger vilket är skönt när man har dem bredvid varandra.

Vad jag har läst så är Benq skärmen bättre när det gäller färger men möjligtvis sämre på svarstiden. Alla säger olika...

Permalänk
Skrivet av hhjyu:

Vad jag har läst så är Benq skärmen bättre när det gäller färger men möjligtvis sämre på svarstiden. Alla säger olika...

Kanske skiljer sig från olika batchar, vet inte om det är samma paneler som används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

X20T 144Hz har funnits länge :s.

Ah, såg att det fanns en XL2420TE också ja, men den verkade ganska identisk med T.

Skärmen med 144hz native ÄR XL2420TE om jag förstått det hela rätt. Av någon anledning så valde de att inte ändra produktnamn i sverige/europa bara.