Permalänk
Medlem

iTunes och iOS7

Hejsan!
Har en fråga för er som sitter på windows burkar och kör iOS enheter på version 7 (och uppåt).

Hur använder ni itunes synkning nu för tiden?
Själv kommer jag knappt ihåg när jag startade itunes för att göra något på telefonen.

1) Är det ens värt att ha kvar programmet?

2) Vissa Apple Mobile stöd behövs för att få internetdelning att fungera, någon som vet vilket?

3) hur ser ni på denna enhetssynkronisering eller helt enkelt hur gör DU ?

ps Jag köpte itunes Match och fick mitt bibliotek synkat, och kommer åt de på mina ios enheter. ds (dock har nästan Spotify tagit över all musiklyssning)

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Backup gör jag via iCloud, och musik kan jag bara lägga in i iTunes och synka med Match så dyker den upp på alla enheter. Man kan använda exempelvis 7-Zip, högerklicka på iTunes-installationen och välja att extrahera den. Sen kan man installera några av programmen (minns ej vilka, men det är ganska lätt att lista ut) så kan man få igång internetdelningen utan att behöva iTunes.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nu kör jag det i OS X visserligen, men:

1: Om du inte sitter på en laptop med väldigt liten SSD gör det ingen skada att ha det installerat.
Använder du dessutom match som du säger är det ju smidigt att ha det för att ha musikbibilioteket backup på datorn.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."