Permalänk
Medlem

Hur varma vattenblock vid peltierkylning?

En fråga till er som kör med peltier i era CPU-vätskekylningar.
Hur varma blir era vattenblock under belastning från både peltier och CPU?

Själv hamnar jag på ca 50-55C på "den varma sidan" vid ca 375W värmebelastning med mitt senaste bygge vilket känns som lite mycket.

Vore kul att veta vilka resultat ni andra fått.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

vad har du för vattentemp då? Jag har ca 40 grader, 226tec+130w prolle... har fixat en radiator men måste täta den ordentligt först

Permalänk
Medlem

Vattentemp? vad för radiator`? tillräckligt med fläkt?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

oj.. menade att jag fixat en till radiator Den var från en ford transit, tar 2 st 120mm fläktar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOLGER
vad har du för vattentemp då? Jag har ca 40 grader, 226tec+130w prolle... har fixat en radiator men måste täta den ordentligt först

är den bättre än 740 radiatorn?

Permalänk
Medlem

ska ha 2st och båda rymmer 2st 120mm fläktar och jag får in båda i chassiet

Permalänk
Medlem

Funderar lite på Peltierkylning.
(kör vanlig vattenkylning nu)

Vad driver ni Pelten med?

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Nätagget som swiftec rekommenderar...

Permalänk
Medlem

hmmm...antar att jag var lite trött när jag skapade den här tråden
Jag tycker det skulle vara en bra idé att vi sammanställer lite info om just temp på blocket, vattentemp, blocktyp, flöde osv. hos de byggen som finns tillgängliga här.
Det är ofta just tempen på blocket och vattentemp glöms bort. För det mesta nämns CPU-temp, men annat kan saknas.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

Holger hur många peltier kan man driva med ditt nätagg och låter det mycket?

Permalänk
Medlem

låter ganska mycket när den temperaturreglerade fläkten drar igång...

Beror ju på hur mycket ström peltierna drar men agget lämnar 25A@12v iallafall... (tror det var det iallafall, kan skilja nån ampere upp eller ner )

Permalänk
Medlem

Holge har du inga bilder på din låda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOLGER
vad har du för vattentemp då? Jag har ca 40 grader, 226tec+130w prolle... har fixat en radiator men måste täta den ordentligt först

hur kallt blir din kalla sida då din vattentemp ligger på 40grader

Permalänk
Medlem

vet ej, har inte intern mätdiod... men runt 25 fulload. Fast nu har jag nog fått den andra radiatorn tät så nu ska den in