Villken HDMI kabel kommer med PS4?

Permalänk
Medlem

Villken HDMI kabel kommer med PS4?

Som rubriken lyder så undrar jag vilken sorts HDMI som medföljer PS4?

Har skaffat mig en ps4 precis och fundera på att använda den HDMI kabel som jag har till mitt PS3 och sätta i 4an och använda 4ans kabel i 3an.
Läste dock någon stans att 4an än så länge inte är 3d kompatibel vilket 3an är, så är HDMI kabeln Sony skickar med 3d kompatibel?

Kabeln jag har är av märket Supra och införskaffades för typ 2-2½ år sedan och stöder då 3d.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför du skulle vilja göra detta. Om ps4an inte stödjer 3d, varför inte använda den medföljande kabeln istället? Är mest nyfiken

Permalänk
Medlem

Ps4 stödjer 3d hårdvarumässigt och det inkluderar hdmi kabeln som medföljer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Lite off-topic, men varför valde du att köpa en Supra-kabel när du får samma bildkvalitet genom random noname-kabel?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem

PS4 stödjer 3D; finns spel som kör i 3D o.s.v. det du har läst är att för tillfället kan du inte spela upp 3D blu-ray filmer.

Kvalitet av kabel är 10000000000000% sak samma, du får inte bättre något alls av din dyrare kabel, så vilken kabel du använder är totalt poänglös.

Antingen får du signal eller så får du ingen signal.

De enda gångerna man behöver lite bättre kvalitets kablar är ifall du har tänkt att köpa en HDMI kabel som är mer en 10 meter, annars är det samma som att bränna pengar på bål.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xay0r:

Lite off-topic, men varför valde du att köpa en Supra-kabel när du får samma bildkvalitet genom random noname-kabel?

Fick med den vid tvköpet om jag inte misstar mig.

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

PS4 stödjer 3D; finns spel som kör i 3D o.s.v. det du har läst är att för tillfället kan du inte spela upp 3D blu-ray filmer.

Kvalitet av kabel är 10000000000000% sak samma, du får inte bättre något alls av din dyrare kabel, så vilken kabel du använder är totalt poänglös.

Antingen får du signal eller så får du ingen signal.

De enda gångerna man behöver lite bättre kvalitets kablar är ifall du har tänkt att köpa en HDMI kabel som är mer en 10 meter, annars är det samma som att bränna pengar på bål.

Skrivet av Maximo:

Ps4 stödjer 3d hårdvarumässigt och det inkluderar hdmi kabeln som medföljer.

Okej viste inte detta innan, har vell då varit en sonder konsument som blivit lurad på 1.3 och 1.4 variationer
TACK!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joabim:

Jag förstår inte varför du skulle vilja göra detta. Om ps4an inte stödjer 3d, varför inte använda den medföljande kabeln istället? Är mest nyfiken

Uttrycka det kort fatta så undrade jag om jag skulle byta eller inte, visste inte då att det inte spelar någon roll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej viste inte detta innan, har vell då varit en sonder konsument som blivit lurad på 1.3 och 1.4 variationer

HDMI versioner har aldrig haft med kablarna att göra. Tyvärr så är det inte alla butiker som fattat detta.