Måste man betala för Telia Säker Surf???

Permalänk
Avstängd

Måste man betala för Telia Säker Surf???

Hej jag har Telia ADSL 8 Mbit med tv och telefoni och undrar om jag kan på något sätt slippa betala för Telia Säker Surf för jag använder det inte för jag har Norton. DEt känns ju onödigt att betala för något man inte använder...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hej jag har Telia ADSL 8 Mbit med tv och telefoni och undrar om jag kan på något sätt slippa betala för Telia Säker Surf för jag använder det inte för jag har Norton. DEt känns ju onödigt att betala för något man inte använder...

Säg upp det? 3 månaders uppsägningstid ha det så trevligt

Permalänk
Medlem

haha mjo hade samma problem med telia, vet inte hur vi löste det men på min faktura därefter står det "säker surf 49kr" sen under typ "säker surf -49kr" så jag vet inte vad hon jag pratade med gjorde, men jag betalar inte för det iaf.

Har för mig att jag fick till svar att man var tvungen att ha "säker surf" men eftersom jag inte accepterade detta så gick det tydligen att lösa, även om jag blev tvungen att bli lite irriterad i telefon.

mitt råd är att ringa in & ifrågasätta, var bestämd & förklara att du inte behöver skiten, samt att inte ge dig när dom säger att man "måste" ha det.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

har för mig att det ingår gratis i alla telias abonnemang?

dvs det kostar inget.

logga in på telias hemsida och kolla om du öht betalar för det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

En licens ingår i priset. Den dras av på fakturan som du kan se längre upp i tråden. Har du fler än en så får du säga upp dem via hemsidan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slimdex:

Säg upp Norton och behåll F-Secure istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Säg upp Norton och behåll F-Secure istället.

Tycker Norton är bättre för det finns mer avancerade inställningar som F secure saknar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för att försäkra mig om att aldrig skaffa Felia!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slimdex:

Tycker Norton är bättre för det finns mer avancerade inställningar som F secure saknar.

Som vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Comodo och AVG är två bra alternativ!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Som vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Brandvägg???? F secure använder Windows brandvägg.

Visa signatur

Permalänk

Telias säker surf är EJ samma som F-Secure INTERNET SECURITY, utan en väldigt nedbantad version från tidigare år.

Visa signatur

Asus Gryphon Z87 | Intel Core i5 4670K | Corsair Dominator 16GB | EVGA GTX 780Ti ACX | Samsung EVO Basic 120 GB | Corsair H100i | Bitfenix Phenom M Vit | Corsair CS 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slimdex:

Brandvägg???? F secure använder Windows brandvägg.

Windows-brandväggen är dock bra, annars hade dom inte kört med den. Nyfiken på vad F-Secure som Norton har?
Tror nog att Windows brandvägg är bättre än Nortons, bara gör att någon använder sin egna betyder det inte att den är bättre.

[size="1"]Skickades från m.sweclockers.com[/size?

Permalänk
Rekordmedlem

Winbrandväggen fungerar bra, ungefär lika bra som de i linux, men den är även ungefär lika bökig att kontrollera och interfacet är värre än linux
Det finns däremot interfaceprogram till den som gör det lättare än finjustera snarare än att välja mellan 3 snabbval, gratisversionen här http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html ger betydligt mer justeringar på ett rimligt lätt sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.