Permalänk

Tak över balkong?

Tjenahopp! Satt o funderade lite. Bor i hyreslägenhet på högsta våning med en balkong utan tak, men det är så trist att man inte kan sitta där när det är regnigt osv, och nackdelen är allt fågelskit...

Så tänkte göra ett tak över. Jag undrar om någon vet om det finns några lösningar klara? Ett absolut måste är att det INTE får skruvas i väggen. Så något i partytält liknande stuk på 1,20x2,35m som är lätt att plocka ned.

Jobbar på en bygghandel och hade lätt kunnat göra en i trä, men det blir så tungt att montera upp och ner... Var lite inne på aluminiumprofiler men det blir väl satans så dyrt...

Förslag?

Permalänk
Medlem

Tycker du kan prata med den du hyr av till en början med.

Och förklara problemet.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Prata med din hyresvärd och hör om du får sätta upp ett permanent tak.

Varför skall det vara lätt att plocka ner? Räcker deti nte att det går att ta isär när du skall flytta?
Köra ihop en träkonstruktion med MVBF och sedan lägga tak på. Kanske en provisorisk infästning i räcket med klammer eller liknande.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Byt ut tak mot markis och fråga igen

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Tänk på risken med att det blåser ner om du glömmer det framme..

Behövs inga stora tunga saker för att det skall göra ont om det blåser ner från några våningar och seglar rakt in i halsen på någon fotgängare. (just grejor som blåser ner från hus är en stor skaderisk i tät bebyggelse vid oväder)

Så det bör vara väl förankrat.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.