Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vart skulle ni säga är den bästa dealen för en 930? Då med kvalité av abonnemang/kontant inkluderat (1-2 gb surf)

Bar jag skriver "jag" menar jag min fru då det är hon som köpt mobilen men jag "reaserchade".

Då jag anser att Telias nät är det enda alternativet (då jag ibland vistas på platser där ingen annan operatör har täckning), så står man med valet telia och halebop och då var telia billigast om man är Max 27 år då man får ett år Spotify och lite lägre månadskostnad (samt ett par Marshall major hörlurar men dem var jag personligen inte i något behov av så dem räknar jag inte med). Jag hade också kravet minst 1GB surf.

Tycker man inte att telia är enda alternativet har man säkert en annan åsikt men jag har inte kollatnågon Annan operatörs erbjudanden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Tre erbjuder luren för 349kr/mån. Då ingår det 2Gb surf.
Sen har du tele2 som har nästan samma pris fast lägre surf. Halebop har jag ingen aning om pris men kvalitén där lär vara OK då de är Telia mer eller mindre.

Observera att det bara ingår 2 GB surf under bindningstiden(24 månader). Om man inte tänkt byta direkt när det går ut så har man bara 1GB surf fortsättningsvis).

En del byter säkert direkt andra inte, bara värt att veta.

PS. Det behövs en citera flera knapp för mobilversionen av sweclockers...DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Bar jag skriver "jag" menar jag min fru då det är hon som köpt mobilen men jag "reaserchade".

Då jag anser att Telias nät är det enda alternativet (då jag ibland vistas på platser där ingen annan operatör har täckning), så står man med valet telia och halebop och då var telia billigast om man är Max 27 år då man får ett år Spotify och lite lägre månadskostnad (samt ett par Marshall major hörlurar men dem var jag personligen inte i något behov av så dem räknar jag inte med). Jag hade också kravet minst 1GB surf.

Tycker man inte att telia är enda alternativet har man säkert en annan åsikt men jag har inte kollatnågon Annan operatörs erbjudanden.

Jag har för mig att Tele2 har större 4G täckning än Telia - stämmer detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Icte:

Stämmer.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Vistas mycket i norrköping/linköping bara så täckning är inget problem. Idag har jag Telia Max 25 vilket bindning§stiden har gått ut på för ett tag sen. Vet ni om man kan deala då man varit kund länge (alltid haft telia) mot att man binder om sig på 2 år?
Är ute efter att få ett bra pris på 930:n och betala den direkt. Gillar inte månadskostnader alls ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vistas mycket i norrköping/linköping bara så täckning är inget problem. Idag har jag Telia Max 25 vilket bindning§stiden har gått ut på för ett tag sen. Vet ni om man kan deala då man varit kund länge (alltid haft telia) mot att man binder om sig på 2 år?
Är ute efter att få ett bra pris på 930:n och betala den direkt. Gillar inte månadskostnader alls ^^

Betala en direkt?! Det vettigaste är väl att få den gratis (eller så billigt som möjligt) mot att man binder upp sig på ett abonnemang som man ändå måste ha för att kunna ringa eller surfa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Betala en direkt?! Det vettigaste är väl att få den gratis (eller så billigt som möjligt) mot att man binder upp sig på ett abonnemang som man ändå måste ha för att kunna ringa eller surfa.

Du är med på att det inte är gratis, eller hur? Du betalar en förhöjd månadsavgift på 150-200kr i två år utöver kostnaden för abonnemanget. Eller så har du ett abonnemang som redan går på 400kr och uppåt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Skrivet av Valiumballong:

Du är med på att det inte är gratis, eller hur? Du betalar en förhöjd månadsavgift på 150-200kr i två år utöver kostnaden för abonnemanget. Eller så har du ett abonnemang som redan går på 400kr och uppåt.

Exakt, jag vill lägga ut den avgiften direkt än över en längre tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det har jag faktiskt inte koll på, det är att överhuvud taget kunna kommunicera som är det viktiga i MITT fall/tycke. Kan säkert vara så att någon annan operatör har bättre och snabbare nät på en mindre täckande del av svenska kartan. Det är det som gör telefonjungeln svår:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jg sitter på Max 25 men är 26 fyllda:-P det samma gällde för min fru och hon täckande då Max 27, de har tydligen höjt med två år:-)

ring och fråga om det går teckna om samma Max 25 abonnemang, det hade ju varit riktigt najs:-) återkomm gärna med svar om du gör det, jag ska köpa ny telefon när frugan bestämt sig för om hon ska ha 930 eller inte och jag tecknar gärna om det Max 25 med 1 GB surf för 99kr i månaden som jag har:-)

Permalänk
Medlem

Jo jag köper heller i princip aldrig något på avbetalning, men om man ändå måste/vill ha ett abonnemang med typ 2GB data och fritt prat som kostar 300kr så kan man ju göra ett undantag om man bara behöver lägg till 50kr/månaden summa 1200kr för att få en ny 930.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Jo jag köper heller i princip aldrig något på avbetalning, men om man ändå måste/vill ha ett abonnemang med typ 2GB data och fritt prat som kostar 300kr så kan man ju göra ett undantag om man bara behöver lägg till 50kr/månaden summa 1200kr för att få en ny 930.

Var har du hittat ett så pass billigt abonnemang?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

OK. Jämförde med tre där man får mobilen utan kostnad mot 348kr i månaden med obegr prat och 2GB surf, totalt 8602 kr.

Någon som hittat ett lägre pris?

Men är inte abonnemangskostnad bara 99kr? I så fall betalar du 249kr/månad på telefonen, vilket blir totalkostnad 5976kr på bara telefonen. Känns inte som en bra deal.

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som har dålig hastighet via WiFi. Jag sitter på en 100/100 lina hemma och i bärbara datorer osv när jag gör bredbandstest via WiFI får jag ut mellan 60-70Mbit.

På 930:n får jag max ut 25Mbit ner och 15Mbit upp. Min gamla HTC One får betydligt högre hastigheter.

Någon med liknande erfarenhet?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Men är inte abonnemangskostnad bara 99kr? I så fall betalar du 249kr/månad på telefonen, vilket blir totalkostnad 5976kr på bara telefonen. Känns inte som en bra deal.

Var hittar du ett abonnemang med 2GB surf och fria pratminuter till alla andra bolag för 99kr?!!?

Permalänk
Medlem

Var har du hittat ett så pass billigt abonnemang?

Tre. Och jag tror inte de är speciellt unika i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

Håll isär abonnemangskostnaden/kontantkort, och den totala summan för både tele och lur. Annars kan man inte jämföra själva abonnemangen. Den totala kostnaden är givetvis viktig, men inte i sammanhanget när man ska ställa olika abonnemnang emot varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

2GB och fria samtal för 300:- är inte unikt, finns flera billigare.

Men för 1200 får du då en 930?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Ingen mer än jag som har dålig hastighet via WiFi. Jag sitter på en 100/100 lina hemma och i bärbara datorer osv när jag gör bredbandstest via WiFI får jag ut mellan 60-70Mbit.

På 930:n får jag max ut 25Mbit ner och 15Mbit upp. Min gamla HTC One får betydligt högre hastigheter.

Någon med liknande erfarenhet?

Testade precis med appen speedtest.net. Sitter på Comhem 100/10 och fick ut 107,74/11,47. Så nej, inga såna problem här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

2GB och fria samtal för 300:- är inte unikt, finns flera billigare.

Tre tar 399kr/månad för 930 + fria samtal/sms + 7 GB surf
Halebop tar 449/månad för 930 + fria samtal/sms* + 4 GB surf
Tele2 tar 449/månad för 930 + fria samtal/sms + 3 GB surf
Telenor tar 449/månad för 930 + fria samtal/sms + 2 GB surf

*typ, 600 fria samtal, 6000 sms.

Totalkostnader:

Tre: 9826 kr
Halebop: 10878 kr
Tele2: 11026 kr
Telenor: 10776 kr

Vette fan om jag tycker att någon slår Tre, men du kanske har andra (bättre) alternativ?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med min 930, tycker dock 920 är snyggare och sticker ut mer, men i övrigt så blev det en trevlig boost

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agvar:

Testade precis med appen speedtest.net. Sitter på Comhem 100/10 och fick ut 107,74/11,47. Så nej, inga såna problem här.

Ofan, körde också med speedtest.net men får väldigt dåliga värden. Det kan väl knappast bero på min router (Asus RT-N56U) när andra enheter kommer upp i bättre hastigheter.

Även om jag är långt ifrån så bra hastigheter som du har på ditt trådlösa. Får man fråga vad du kör för router för dom hastigheterna?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Ofan, körde också med speedtest.net men får väldigt dåliga värden. Det kan väl knappast bero på min router (Asus RT-N56U) när andra enheter kommer upp i bättre hastigheter.

Även om jag är långt ifrån så bra hastigheter som du har på ditt trådlösa. Får man fråga vad du kör för router för dom hastigheterna?

Jag har en Asus jag med, RT-AC66U. Ansluter med 5GHz och har kanal på auto då det finns 2st 5GHz-nät i min fastighet som jag ser, så inga problem med trängsel där till skillnad mot 2.4GHz där det är så överbefolkat så jag inte ens kan streama Netflix.

Permalänk
Medlem

Fick en uppdatering idag, den blev definitivt lite rappare.

Permalänk
Medlem

Vad var det för uppdatering? Jag söker men hittar inget.... Eller kör du som developer?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE

Permalänk

Tänkte knalla ner på Elgiganten och köpa en 930. Det är lite över min budget, så jag undrar; är den värd pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Jg sitter på Max 25 men är 26 fyllda:-P det samma gällde för min fru och hon täckande då Max 27, de har tydligen höjt med två år:-)

ring och fråga om det går teckna om samma Max 25 abonnemang, det hade ju varit riktigt najs:-) återkomm gärna med svar om du gör det, jag ska köpa ny telefon när frugan bestämt sig för om hon ska ha 930 eller inte och jag tecknar gärna om det Max 25 med 1 GB surf för 99kr i månaden som jag har:-)

Tydligen inte, var nere och fråga idag.

Tydligen så är det enda operatörerna kan erbjuda är abonemang med full pott eller liknande där priset går upp till minimum 9000 under 24 månader med mobil.

Om jag köper en olåst mobil kontant och behåller mitt abbonemang (vilket räcker gott och väg för mig) så är det ca 3000 kr billigare under 24 månader. Kan inte operatörer erbjuda bättre än vad man har när man ska binda upp sig på 24 månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Vad var det för uppdatering? Jag söker men hittar inget.... Eller kör du som developer?

Jag kör preview. Verkar som batteriet håller längre... lite stabilare än innan.
8.1 Update, 8.10.14157.200

Permalänk
Skrivet av Arktiskman:

Tänkte knalla ner på Elgiganten och köpa en 930. Det är lite över min budget, så jag undrar; är den värd pengarna?

Kan utvärdera den senare då jag ska hämta den idag.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 pro Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå