Små blåsor endast på vänster långfinger

Permalänk
Medlem

Små blåsor endast på vänster långfinger

Så, förra året fick jag massa blåsor på min högra handled, de kliade inte eller gjorde inte ont, gick till doktorn och fick hydrokortison, använde det ett tag samt alltid hade något under handleden för att inte irritera när jag satt vid datorn och har inte haft problem sedan dess.

Ganska nyligen så upptäckte jag att jag har fått samma sak på endast mitt vänstra långfinger, mestadels på själva toppen, men några blåsor på sidorna. Jag var borta från datorn ett tag då jag var hemma från högskolan, och det försvann då, men jag prövade att använda långfingret som vanligt och det kom tillbaks. Det är ju omöjligt att jag är allergisk på ett finger, använder ju resten av fingrarna att skriva med nu och det är inga problem.

Blåsorna är för det mesta små, typ 1 mm, genomskinliga och vatten/vätskefyllda. Någon som har en aning vad som försiggår?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Varför skulle det inte kunna vara en allergisk reaktion.

Testa annat tangentbord ?

Plasten kanske avger något du reagerar på..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Varför skulle det inte kunna vara en allergisk reaktion.

Testa annat tangentbord ?

Plasten kanske avger något du reagerar på..

Låter konstigt att bara vara allergisk på ett finger?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara konstigt?
Gå till vårdcentralen och låt dem titta på ditt finger om du är alltför bekymrad.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Kan du kanske ha tappat något på tangentbordet?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Det är väl en typ av eksem?

Jag har också vissa fingrar som ibland får små vätskefyllda blåsor. Vet inte om det är samma som du har men det har blivit bättre sen jag började med diskhandskar och smörja in händerna dagligen med salva.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Jag har liknande sak, fast det blir värst när det är varmt/svettigt.

Fick testa en blåsa, visa sig vara vattkoppsvirus som orsakar, hade vattkoppor som liten och de kan tydligen orsaka de här små sakerna. Cortison hjälper lite dock.. kufiskt..