Köpråd - Galaxy S5 eller Sony Xperia Z2 eller Lumia 930?
Idag äger jag en Samsung Galaxy S3, jag har varit nöjd med den under den tid jag haft den, men den börjar göra sitt om man säger så. Så jag tänkte att det var dags att införskaffa sig en ny mobil och tänkte mig någon utav dessa tre:
Galaxy S5 eller Sony Xperia Z2 eller Lumia 930?
Jag vet att Lumia 930 inte släpps förrns nån gång i juni men det är något så lockande med denna mobil att jag känner att jag kan vänta på denna, dock är det så att jag inte har ägt en Nokia sen... ja, sen 3310:an tror jag. Har länge varit sugen på att övergå till Nokia på senare år men dem har liksom inte släppt någon mobil jag känner att jag måste ha förrns nu när jag såg Lumia 930. Då jag inte ägt någon Windows Phone tidigare utan enbart haft Android mobiler innan undrar jag hur det är med appar och andra alldagliga saker. Hört att utbudet är rätt klent vad det gäller Windows mobilerna.
Finns det eller kommer det t.ex. finnas saker som Bank ID, Handelsbankens egna app, Viaplay, Tradera och så vidare? Detta är appar jag i stort sett använder dagligen, och det vore ju ett avbräck om de mer självklara apparna inte fanns till Lumia mobilerna. Och även något som skulle kunna få mig att skaffa en ny Android mobiler istället.
Vad gäller Samsung Galaxy S5 och Z2, hur stor är skillnaden mellan dessa, kollade specsen på båda och dem verkar nästintill lika bra, så är det bara en smaksak på vad man gillar mellan dessa?
Finns det någon annan tänkbara slagkraftig mobil jag missat jag borde kolla upp?