Hälp Min Mobil Startar inte!!!

Permalänk
Avstängd

Hälp Min Mobil Startar inte!!!

Hej jag vet att man ska googla innan man gör trådar men jag hittar inget som liknar det felet jag har på min mobil. Den startar inte. Nu tänker ni men det är ju bara googla mobilen startar inte. Men låt mig förklara.

Igår fick jag en systemuppdatering till min Samsung Galaxy Xcover 2. Dock så hade jag fortfarande 4.1 efter uppdateringen så det enda som kom med var mer skräp appar som Google drive och Google spel osv. Dom går inte avinstallera.

Jaja mobilen funkade fint och fungerade som vanligt. När jag skulle gå och lägga mig så hade jag bara 1 % kvar i batteri så jag tänkte lika bra att stänga av den innan den stänger av sig själv. sen somna jag.

På morgonen sätter jag i mobilen i laddaren och kopplar in i ett el uttag. Den första konstiga grejen jag märker är att man inte ser en grön batteri på skärmen när den laddar vilket man kunde göra förut när den var avstängd. Dessutom kommer en liten ring upp och skärmen tänds och den vibrerar innan den slocknar det gör den hela tiden nu i 4,5 timmar har den gjort så.

Jag tycker det var konstigt och drar ut sladden och tar ut batteriet och sätter i det igen. Samma sak inget händer när man försöker starta den och min telefon brukar vara färdig laddad på 4 timmar så det hela är konstigt. Tror ni detta är en bugg, garantifel? Någon som är erfaren angående Samsung Galaxy Mobiler med 4.1? Någon som har samma telefon och har haft samma problem? Är det fel på batteriet?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Använd radbryt/styckeindelning så att någon orkar läsa ditt inlägg så kan folk nog hjälpa.

Rubriken kan jobbas på också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Använd radbryt/styckeindelning så att någon orkar läsa ditt inlägg så kan folk nog hjälpa.

Rubriken kan jobbas på också.

Är det bättre nu då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejhej

Jag har haft liknande problem på min Nexus7, jag tror jag kom till att jag använde en för svag laddare till den.

ex. den var helt urladdad, när jag stoppade i laddaren ville den "starta av sig själv" men då dog den pga för lite ström i batteriet och att laddaren inte orkade driva den.. riktig skräpladdare..

Så tipset är att testa en annan laddare, kolla strömstyrkan i laddaren och kanske leta upp en starkare om den är låg (0,5A)

Hoppas det löser sig för dig!
lycka till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvillen:

Hejhej

Jag har haft liknande problem på min Nexus7, jag tror jag kom till att jag använde en för svag laddare till den.

ex. den var helt urladdad, när jag stoppade i laddaren ville den "starta av sig själv" men då dog den pga för lite ström i batteriet och att laddaren inte orkade driva den.. riktig skräpladdare..

Så tipset är att testa en annan laddare, kolla strömstyrkan i laddaren och kanske leta upp en starkare om den är låg (0,5A)

Hoppas det löser sig för dig!
lycka till

Jag har dock original laddaren...

Visa signatur

Permalänk

Har du testat att ta ut batteriet och ha det ute i ca 15 min?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Tjene

Samma sak hände min HTD Desire Z, visade sig att laddaren i det fallet (original) helt enkelt gav ut för lite och visade sig att batteriet laddades inte.
Brukar hända från och till att den fastnar på 0-0.1% batteri ibland på min Nexus 4a p.g.a. för svag laddare och tillslut slår jag av den och låter den ladda 30-50 minuter och sedan startar den.

Är det så att du inte kommer vidare; testa att göra en fabriksåterställning som är en separat modul som är inbyggd på kretskortet och inte en del av det vanliga "minnet" där operativsystemet (android) finns.

Fabriksåterställning brukar vara hem-knappen samt volym + eller - samtidigt som du startar telefonen och väntar på att den skall starta.

Hoppas nått hjälpte dig iallafall.

Gg

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dustforce:

Tjene

Samma sak hände min HTD Desire Z, visade sig att laddaren i det fallet (original) helt enkelt gav ut för lite och visade sig att batteriet laddades inte.
Brukar hända från och till att den fastnar på 0-0.1% batteri ibland på min Nexus 4a p.g.a. för svag laddare och tillslut slår jag av den och låter den ladda 30-50 minuter och sedan startar den.

Är det så att du inte kommer vidare; testa att göra en fabriksåterställning som är en separat modul som är inbyggd på kretskortet och inte en del av det vanliga "minnet" där operativsystemet (android) finns.

Fabriksåterställning brukar vara hem-knappen samt volym + eller - samtidigt som du startar telefonen och väntar på att den skall starta.

Hoppas nått hjälpte dig iallafall.

Gg

Inget funkar tyvärr...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

det funkar inte ens att starta mobilen utan batteri med sladden i.

Visa signatur