Permalänk
Jubileumsmästare

Ownit Inteno FG500 Admin Lösenord

Hej! Jag fick nyss en Inteno FG500 från Ownit. Självklart så är admin kontot låst (no shit?). Dock kan man fortfarande komma åt vissa inställningar med user/user. Men jag vill komma åt allt och då behöver jag access till admin kontot. Så finns det någon som vet hur man kan komma åt admin kontot? Har några förslag själv här nedan.

1. Fabriksåterställning. Har dock inte vågat testa än för vet inte om det fuckar upp något. Kommer nog att testa senare om ingen svarar. (Funka inte)
2. Nån slags metod men är för Inteno FG500 från Net at Once. Någon som vet om man kan testa det på den från Ownit utan att fucka upp något? Samt hur man dekrypterar filer som är krypterade med 3DES? (http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...) (http://nattsjo.se/fiber/admin.php)
3. Byta firmware. Men hur samt det är väldigt klyddigt, riskfullt och bryter garantin eller? Undviker helst och nöjer mig nog med de settings jag kan ändra isf.
4. Brute-force?
5. Random säkerhetshål/bakdörr?

OBS: Ringa Ownit är uteslutet. Har redan läst flera trådar om det och de vägrar att ge ut lösenordet.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju. Vad vill du ändra på? Vill du tex köra bryggat e de bara o ringa ownit o be om de. Eller vill du ha ett visst externt IP på en viss port. Bara o ringa ownit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag vill ha kontroll över allt. "OBS: Ringa Ownit är uteslutet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Jag vill ha kontroll över allt. "OBS: Ringa Ownit är uteslutet."

Hur svårt kan det vara? Köp en egen router så får du "kontroll över allt".

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av madtop:

Hur svårt kan det vara?

Att inse att alla inte har råd till en egen/ny router?

Permalänk
Medlem

Fättiglapp Skämtåsido låter som du får landa lite med kontrollbehovet! Hur svårt kan det då vara att bara SPARA ihop cash till en router för 500:- +-0 för att sedan be ownit brygga en port på FG500an och därmed har du din kontroll

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Jubileumsmästare

Svårt som fan. Och då nöjer jag mig hellre med den kontrollen jag har. Och vrf ens köpa en innan man ens testat och utforskat till max om det man behöver går att få med det man har?

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill använda den som de skickat ut så är nog enda lösningen att ringa och be dom ställa in de grejer du vill ha, istället för att be om lösenordet.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Du kan ändå inte logga in på adminkontot från lan sidan tyvärr.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Inteno FG500 är en mediasplitter/mediakonverter och troligtvis är den bara bryggad och har inga router funktioner påslagna. Så det är nog ingen router du har. Så vill du ha en router får du gå ut och köpa det själv.

Och tänk på att det inte är din enhet, utan en överlämnings punkt till ditt nät, typ som ett uttag. Så om du trixar med deras prylar så kan du bli betalnings skyldig, oftast runt 650kr timmen om de skickar ut en tekniker och i värsta fall så stänger de av dig helt.