Hur gör man snabel-a på Macbook Air?

Permalänk
Medlem

Hur gör man snabel-a på Macbook Air?

Hur i hela friden skriver man ett snabelA på en Mackbook air?

Rubrik.
Permalänk
Medlem

Du håller in ALT-tangenten (vänstra eller högra spelar ingen roll) och trycker på 2:an i den näst översta raden på tangentbordet.

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Frågan har varit uppe förr vill jag minnas. Alt + 2 bör det vara, dock möjligt att din mac måste vara inställd på "Svenska PRO" och inte "vanlig" Svenska.

*Rubrik redigerad.* (§ 3.1)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

F-n vet jag får bara upp TM

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MatsenB:

F-n vet jag får bara upp TM

Och du har ställt om till Svenska PRO?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

tror det mac är nytt för mig

Permalänk
Medlem

Testade just med "vanlig" Svensk och fick också TM. Gör som Daemon skriver och ändra till Svensk PRO. Systeminställningar -> Språk och text -> inmatningskällor -> kryssa i Svensk PRO i listan och kryssa ur Svensk.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

funkade tack skall ni ha. Kommer säkert med mer frågor senare som sagt Mac är nytt för mig.

/M