Följ Black Week på SweClockers

Installera windows på en extern hårddisk via usb.

Permalänk
Medlem

Installera windows på en extern hårddisk via usb.

Har en bärbar där dvdspelaren är sönder. Vill installera windows på en extern hårddisk via min stationära pc. Är det möjligt att genomföra?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Har en bärbar där dvdspelaren är sönder. Vill installera windows på en extern hårddisk via min stationära pc. Är det möjligt att genomföra?

Varför ska du installera på en extern hårddisk? Ska du ha 2 Windows på din stationära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför ska du installera på en extern hårddisk? Ska du ha 2 Windows på din stationära?

Vill installera Windows på en extern hårddisk som jag sedan skall sätta i den bärbara.

Dvdspelaren är alltså sönder i den gamla bärbara och den är så gammal att det inte går att installera från usb

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Vill installera Windows på en extern hårddisk som jag sedan skall sätta i den bärbara.

Dvdspelaren är alltså sönder i den gamla bärbara och den är så gammal att det inte går att installera från usb

Vad är det för bärbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Vad är det för bärbar?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=266471

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En datorn som kom med Vista borde vara tillräckligt ny för att klarar av att installera från USB. Har t.o.m sett netbooks med XP som det gick att installera Win 7 från USB minne. Troligare att du valt fel alternativ i bios. De klassiska allmänna USB alternativen har aldrig funkat för datorn fattar inte vilken som är viktigast.

USB minnet räknas som en hårddisk när du väljer och precis när datorn har flera st av samma typ (2 USB minne, 2 hårddiskar osv) så måste du välja EXAKT vilken som dator ska starta från. EXAKT.

Kolla alla alternativ som innehåller ordet hårddisk. En av dom ska ge dig en lista med konstiga märke modell namn. Listan kan finnas både i och precis utanför den vanliga boot listan.