PS3 Kontroll, Problem.

Permalänk
Medlem

PS3 Kontroll, Problem.

Hallå!

Jag har ett problem med mitt PS3, min kontroller vill ej ladda. Jag har testat reset knappen på kontrollern men det funkade ej.

När jag sätter i USB sladden så lyser ej lampan på PS3:et vid porten. Men jag vet inte om det är fel på PS3:t eller USB sladden eftersom jag försökt ladda kontrollern via en dator vilket ska fungera vad jag förstått (?)

Hur exakt är det man laddar en kontroller via datorn? Vad jag förstår så måste datorn och kontrollern först kunna skapa en sorts connection, en så kallad handshake.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så behövs inte det, bra usb uttaget levererar (tillräckligt med) ström så bör det fungera, även andra usb laddare bör fungera.

Vad är det för lampa på PS3:et du talar om? Vad jag vet så finns det 3st lampor på ett PS3, en för power röd/grön en för edjekt blå och en liten för HDD orange. Ingen som seger att du laddar handkontrollen på PS3:et för dom sitter på kontrollen.

Går inte det så är det nog ett nytt batteri som gäller, men det är inte svårt att byta skälv.

https://www.google.se/#q=dualshock+3+laddar+inte

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vad jag vet så behövs inte det, bra usb uttaget levererar (tillräckligt med) ström så bör det fungera, även andra usb laddare bör fungera.

Vad är det för lampa på PS3:et du talar om? Vad jag vet så finns det 3st lampor på ett PS3, en för power röd/grön en för edjekt blå och en liten för HDD orange. Ingen som seger att du laddar handkontrollen på PS3:et för dom sitter på kontrollen.

Går inte det så är det nog ett nytt batteri som gäller, men det är inte svårt att byta skälv.

https://www.google.se/#q=dualshock+3+laddar+inte

Det jag menar är en liten lampa precis jämte USB uttagen. Den ska tydligen lysa när USB och kontrollern är inkopplad. Eftersom jag inte kan ladda kontrollern via varken ett vanligt usb uttag eller en dator, tyder det kanske på att sladden är trasig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollypop:

Det jag menar är en liten lampa precis jämte USB uttagen. Den ska tydligen lysa när USB och kontrollern är inkopplad. Eftersom jag inte kan ladda kontrollern via varken ett vanligt usb uttag eller en dator, tyder det kanske på att sladden är trasig?

Det kan vara USB sladden som du seger. Så testa en annan om du har, den bör vara i typ samma tjocklek som den du fick med orginal. Smalare och den kanske inte klarar av att hantera ström. Om du vill köpa en ny så är det USB A till USB mini B som jäler.

Det kan också vara batteriet i kontrollen som lagt av (har skälv råkat ut för det) och då inte laddas. Har du en till kontroll så kan du testa att byta batteriet mellan dom. Ett sådant här alltså.

Det finns mängder om detta på You Tube (kontroller som inte laddar/syngkar mm och hu man kan fixa det) du kanske hittar en lösning på ditt problem där.
Fast du kanske redan har kollat där.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

fått byta batterier i mina kontroller 2 gånger för jag använder det så sällan.. dom dör när dom inte har ström i sig. jättelätt att byta

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det kan vara USB sladden som du seger. Så testa en annan om du har, den bör vara i typ samma tjocklek som den du fick med orginal. Smalare och den kanske inte klarar av att hantera ström. Om du vill köpa en ny så är det USB A till USB mini B som jäler.

Det kan också vara batteriet i kontrollen som lagt av (har skälv råkat ut för det) och då inte laddas. Har du en till kontroll så kan du testa att byta batteriet mellan dom. Ett sådant här alltså.

Det finns mängder om detta på You Tube (kontroller som inte laddar/syngkar mm och hu man kan fixa det) du kanske hittar en lösning på ditt problem där.
Fast du kanske redan har kollat där.

Skrivet av InTrance:

fått byta batterier i mina kontroller 2 gånger för jag använder det så sällan.. dom dör när dom inte har ström i sig. jättelätt att byta

Det är inte kontrollern eftersom jag har 2 stycken, en av dem har 3 pluppar och går inte heller att ladda. Grejen är att PS3:et fick en liten smäll. Samtidigt som sladden satt i så jag vet ju inte om det är PS3:et som inte funkar eller om det är sladden. PS3:et funkar förövrigt som det ska.

Jag får testa o köpa en ny sladd och se om det funkar.

Om det nu inte funkar, vad tror ni att det kan gå på för att reparera? Är ju inte särskilt värt om jag får lägga 1K på att fixa konsolen.