Uppgradera Geforce grafikkort ?

Permalänk

Uppgradera Geforce grafikkort ?

Hej har laggar väldigt mycket i smoke och väldigt mycket på vissa banor på CSGO.

GPU: Geforce GT 545
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2320 CPU @3.00Ghz
Minne: 6,00 GB Ram

Så undrar om det kan vara grafikkortet som inte hänger med och om detta grafikkort skulle vara en stor uppgradering? : http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Eller vilket grafikkort skulle ni rekommendera till mig. prisklass runt 2000-2500.

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanShred:

Hej har laggar väldigt mycket i smoke och väldigt mycket på vissa banor på CSGO.

GPU: Geforce GT 545
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2320 CPU @3.00Ghz
Minne: 6,00 GB Ram

Så undrar om det kan vara grafikkortet som inte hänger med och om detta grafikkort skulle vara en stor uppgradering? : http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Eller vilket grafikkort skulle ni rekommendera till mig. prisklass runt 2000-2500.

Mvh Johan

Det kommer vara en stor uppgradering då man inte påstår att nuvarande e ett e super bra kort för gaming.
Hade kanske lagt till 100kr och köpt ett radeon 280 hade 10p mer i index här på swec.

Har du tur kanske du hittar något gtx 760 eller AMD 280(7950) för ca 1000 lappen på swec begagnat. Om det nu e ett alternativ.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag skulle tro att det kan vara processorn som är svag. smoke rendreras av processorn tror jag.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

CS:Go är väldigt CPU krävande. Kolla om du kanske kan hitta en i5 2600k eller något beggat eller köp det kortet du tänkt och dra ner inställningar. Jag kör själv på low på allt

Permalänk
Inaktiv

Varför inte uppgradera processorn,grafikkort plus processor kylaren?
Vet inte hur mycket 960 kommer kosta, beroende på kostnad kommer det nog vara bättre alternativ än ett 760

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

CS:Go är väldigt CPU krävande. Kolla om du kanske kan hitta en i5 2600k eller något beggat eller köp det kortet du tänkt och dra ner inställningar. Jag kör själv på low på allt

i5 2500k*

Permalänk
Medlem

Se över ditt nätagg också

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

Processorn är fortfarande bra. Fördelen t.ex. en i7 2600k har är hyperthreading, men mig veterligen utnyttjar ändå inte CS:GO mer än fyra kärnor/trådar.

Nackdelen jämfört med t.ex. en i5 2500k är att processsorer med "k" är mycket enklare att överklocka

Permalänk
Medlem

Med tanke på grafikkortet som nästan uteslutande återfinns i färdiga system, typ Dell, HP, Acer mfl, så finns det förmodligen ingen överklockningsmöjlighet i bios, och då är en K-processor onödig. Ska man även ge sig på ett moderkortsbyte blir det orimligt dyrt.

Nytt grafikkort är en bra början, och sedan se hur långt det räcker.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Skulle själv köpt begagnad processor och begagnat grafikkort.

Permalänk

Hej bumpar denna tråd då jag känner att jag måste ta tag i detta nu, är detta kort bra för mitt ända mål?http://www.blocket.se/stockholm/Nvidia_GeForce_gtx_660_ti__3GB_minne_60544314.htm?ca=11&w=3 vill bara inte lagga i CS, eller finns det något annat kort någon har till salu?`

mvh

Permalänk
Medlem

Tycker det var väldigt dyrt för ett 660ti. Pruta rejält...

Permalänk

@Semjonov: Okej, jag är jätte dålig på datorer. Vill bara få bort fps droppen när jag spelar cs så all hjälp uppskattas med tips osv