Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Kan du prova högre upplösning. Kan ju vara det som skon klämmer.

Morning !
Testade igen efter jobbet här kommer resultaten
Första banan jag slog igång var Rogue transmission 64 spelare conquest larg ultra motion blur:off 1080p
2015-06-14 09:40:20 - bf4
Frames: 59070 - Time: 600000ms - Avg: 98.450 - Min: 45 - Max: 169
Nästa beslöt jag mig för att ta Siege of Shanghai igen, två minuter in i testet rasade skyskrapan samma inställningar, rundan slutade tyvärr ganska snabbt.
2015-06-14 10:15:41 - bf4
Frames: 20220 - Time: 273875ms - Avg: 73.829 - Min: 47 - Max: 112

Jag tyckte detta var mycket märkligt. Jag testade sätta på vsync vilket jag gjorde igår. Det visade sig att det var det som var problemet den börja ha liknande symptom som igår hade svårt att hålla 60fps dimpade ner i 45fps ibland.
Så jag tar tillbaka allt jag skrivit tidigare om att en 2500k@4.5ghz skulle flaska bf4 i ultra 1080p 64spelare.
Problemet är tydligen något Amd relaterat med vsync, jag använder det alltid på mina Nvidia kort aldrig hänt förut.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

I multiplayer? Think not. Går inte att jämföra BF4 singleplayer med multiplayer. Och nu gällde det 1080p.

Tittade du på videon ? Svar nej ! Han spelar det i multiplayer annors hade det ju inte varit specielt bra test för just cpun.
Ja vi pratade om 1080p det vet vi alla. Vad du pratade i nattmössan om var att alla cpuer flaskar 980ti, vilket videon eller vilken kompetent entusiast vet att dom inte gör ! Som jag sa tidigare om du lär dig att läsa eller lyssna BEHÖVS DET 3 WAY SLI TITAN X FÖR ATT FLASKA EN 5960x@4.4ghz i specifika tillfällen. Du kanske inte förstår logiken i det, hade han haft ett Titan x hade inte hans fps blivit begränsade av hans cpu.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Japp, en 2500k @4.5ghz flaskar ett 290x trix @ stock i bf4 ultra 1080p 64 mans server seige of shanghai. Dock har skyskrapan rasat, brukar bli tyngre då. Den har nog problem att hålla sig vid 60fps den har aldrig gått under 55 ännu så man märker det nog inte om man inte har en fps räknar brevid sig.
Så kan också bekräfta att den flaskar bf4 64 pers tyvärr.

Edit: efter att han gick in mera mot den rasade skyskrapan så föll fps ner till 40 hade svårt att ta sig upp till 50...

Jag hade en massa problem med att få ett 7990 och en 2500k i 4,5ghz att fungera bra. Kan inte komma på vad det var jag ändrade i inställningarna till drivarna men jag kunde bara ha en skärm inkoppladd när jag spelade. Fps:en höjdes ifrån ~45 till att aldrig gå under 100 när jag provade att köra ett par matcher utan vsync. Så fippla lite med inställningarna så ska du se att det löser sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av albin967:

Jag hade en massa problem med att få ett 7990 och en 2500k i 4,5ghz att fungera bra. Kan inte komma på vad det var jag ändrade i inställningarna till drivarna men jag kunde bara ha en skärm inkoppladd när jag spelade. Fps:en höjdes ifrån ~45 till att aldrig gå under 100 när jag provade att köra ett par matcher utan vsync. Så fippla lite med inställningarna så ska du se att det löser sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det löst sig redan ! Visade sig att det var vsync som var problemet.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Det löst sig redan ! Visade sig att det var vsync som var problemet.

Måste vara så att du kör fast vsync på AMD kortet, Nvidias kort så stängs Vsync av när den går ner under vist FPS (men gäller att ställa på det hela rätt brand inställningar för att få det att funka).

Men personligen kör jag heller utan vsync (blir vist eftersläpp med det påslaget).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Måste vara så att du kör fast vsync på AMD kortet, Nvidias kort så stängs Vsync av när den går ner under vist FPS (men gäller att ställa på det hela rätt brand inställningar för att få det att funka).

Men personligen kör jag heller utan vsync (blir vist eftersläpp med det påslaget).

Jadu, har aldrig sett någo liknande på Nvidia sidan. Eller vänta, föresten då jag hade win10 inne på ena burken så fick jag efter att det byte bana i bf4 fast då dumpade det ännu lägre. Det hände aldrig med ett singel kort det var endast i sli som det kom. Innan kunde det byta två, tre banor innan det kom men oftast var det efter första bytet.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080