Nytt chassi för Asus GTX 970 Strix

Permalänk

Nytt chassi för Asus GTX 970 Strix

Tjenare SC!

Idag köpte jag ett GTX 970 Strix till ett Zalman z11 plus chassi, inga problem med att sätta det på plats.
Problemet kom däremot när jag skulle stänga chassit, det går inte stänga! PCI sladden tar emot så tänkte om ni här på SC har tips på chassin som ett gtx 970 strix får plats i.

// Jeppe

Permalänk
Medlem

@Sinneomegga: Övriga komponenter? Budget?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

cpu - i5 4670k haswell (Cooler Master Hyper 212 EVO)
gpu - GTX 970 Strix
moderkort - Asus-z87-A
psu - corsair CX 600W
ram - corsair 1600mhz (tror det är vengence, inte säker)

budget runt 1100kr +- för chassi

Permalänk
Medlem

@Sinneomegga

Det kan vara rätt avgörande i vad det är för kylare.

Är det en tornkylare (luftkylare) eller en sluten vattenkylare?

Permalänk

Cooler Master Hyper 212 EVO är det

Permalänk
Medlem

Då borde i princip alla chassin med formfaktorn ATX passa dig. Populära och högkvalitativa chassin just nu är

Fractal Design Define R5
Fractal Design Define S (Ingen optisk läsare)
NZXT h440 (Ingen optisk läsare)
Phanteks Enthoo Pro

Alla dessa ligger inom din budget så det är bara att välja vilken du gillar mest

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Men alla de chassin är ju mindre än mitt zalman z11 plus? eller är jag bara trög, kommer det gå o stänga med det där?
anledningen att jag inte kan stänga chassit nu är för att det går inte att böja PCI sladden (sitter en krympslang där). men den kanske man kan ta bort?

Permalänk
Medlem

@Sinneomegga

Det är väl... djupet? Nej bredden? Någon utav dem är det som avgör vilket höjd du kan ha på din CPU-kylare.

Så om du har en Hyper 212 EVO så är det minimum 159mm djup.. eller bredd.. Bredden måste det ju fanimej vara....

Det brukar oftast stå när du ska köpa ett nytt chassi i hur hög CPU-kylaren får vara max. Med en Hyper 212 EVO är det 159mm minimum bredd.

Så de chassin som jag vet fungerar är ett par utav dem som @Cityguysims nämnde, nämligen; FD Dfine S/R5/R4.

Permalänk

Phanteks Enthoo Pro har några cm större i bredd, höjd o djup, blir nog den. tack för tips!

Permalänk
Skrivet av Sinneomegga:

Tjenare SC!

Idag köpte jag ett GTX 970 Strix till ett Zalman z11 plus chassi, inga problem med att sätta det på plats.
Problemet kom däremot när jag skulle stänga chassit, det går inte stänga! PCI sladden tar emot så tänkte om ni här på SC har tips på chassin som ett gtx 970 strix får plats i.

// Jeppe

Är det inte bara att skaffa sig en sådan här 'naken' förlängning?

Typ dessa

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

åhfan, det är ju bättre slipper jag lägga nytt pengar på chassi! tack <3! (no homo)

Permalänk

Btw, har en 6pin - till 8 pin adapter samma effekt som en vanlig 8pin?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sinneomegga:
Har typ samma delar i mitt H440. Eller jag körde iaf med 212 innan. Funkade utmärkt!

Permalänk

Köper du ett Define lär du ju sällan få slut på plats, om du inte ska köra 3 stora grafikkort då. (Vet att det är fel håll att mäta på, men påpekar bara att det är ett rymligt chassi

Visa signatur

Fractal Design R4 White Window, MSI X470 Gaming Plus, Ryzen 2700@4GHz (1.375v), NZXT Kraken X52, EVGA GTX 1060 6GB SC Gaming@2080 MHz/4417MHz, Corsair Vengeance RGB Pro 3600 MHz 16GB (2x8), Intel 600p 512GB(1781 läs/580 skriv), Fractal Design Integra 550W Bronze, ASUS MG279Q (+2 displayer)