Budget bilstereo + ev. 6x9 högtalare, tips?

Permalänk
Medlem

Budget bilstereo + ev. 6x9 högtalare, tips?

Tänkte köpa en billig stereo som har stöd för USB playback med mobilen så jag slipper krångla med FM-sändare längre. Har en Golf MK4 -03 och originalstereon sitter i. Funderar på denna http://www.brl.se/sv/artiklar/jvc-kd-x220.html då jag som sagt bara vill ha något prisvärt med USB stöd. (Förstärkare är inget jag tänkt investera i just nu eftersom jag använder bilen så lite om dagarna.)

Har inte originalhögtalare i dörren men vet inte vad det är för märke för jag har inte orkat plocka bort dörrpanelen. Hur som helst låter de helt ok så tänker inte byta ut dem. Funderar dock på om det är värt att köpa dessa 6x9 och ha i hatthyllan http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-beat-6x9.html

GAS Beat verkar vara rätt nya på marknaden för jag kan inte hitta några omdömen om dem någonstans. Någon som vet om det duger för att drivas med endast stereoförstärkare eller om det är kattskit?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag tror nog det där kommer spela på fint, ett par 6*9 i hatthyllan är väl aldrig fel.
Vad gäller stereon så ser den helt ok ut, personligen hade jag lagt på ett par hundra och fått en med blåtand, sjukt smidigt att slippa en massa kablar när man hoppar in i bilen.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Jag tror nog det där kommer spela på fint, ett par 6*9 i hatthyllan är väl aldrig fel.
Vad gäller stereon så ser den helt ok ut, personligen hade jag lagt på ett par hundra och fått en med blåtand, sjukt smidigt att slippa en massa kablar när man hoppar in i bilen.

Håller med det är sjukt smidigt med bluetooth

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |