Återställa en Synology nas

Permalänk
Medlem

Återställa en Synology nas

Hej

Jag har haft min 213j ett tag nu och skulle vilja återställa den helt, precis så som den var när jag plocka upp den ur kartongen. Har testat att köra reset på den men den tar inte bort kataloger etc som ligger på det interna minnet. Är det någon som vet hur man gör?

Jag vill alltså ta bort, user,settings,packages etc etc inkl det som ligger på min 2TB HDD.

Permalänk
Medlem

Ladda ner senaste mjukvaran och installera om med hjälp av Synology Discover, eller vad det nu heter.

EDIT: Datan blir nog kvar ändå, men det är bara att radera RAIDen inifrån webbgränssnittet sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Axan:

Hej

Jag har haft min 213j ett tag nu och skulle vilja återställa den helt, precis så som den var när jag plocka upp den ur kartongen. Har testat att köra reset på den men den tar inte bort kataloger etc som ligger på det interna minnet. Är det någon som vet hur man gör?

Jag vill alltså ta bort, user,settings,packages etc etc inkl det som ligger på min 2TB HDD.

Om jag inte missminner mig helt ska du kunna göra en Factory Reset med Synology Assistant.
Sitter inte hemma nu för att kolla så att det verkligen är så.

//Anders

Permalänk
Medlem

Dra ut diskarna och formatera om dem. Stoppa tillbaka dem och boot upp NASen så kommer den fråga om installation av DSM. Gör det och allt är 0 igen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar. Ska prova när jag är hemma ikväll