Samsung Galaxy A14 5G eller A15 5G

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy A14 5G eller A15 5G

Fick köpa Samsung Galaxy A14 5G för 1700:- hos en återförsäljare, det satta priset i butiken för denna modell var 2600:-(?), Toppen tänkte jag, och slog till. Idag fick jag erbjudandet att köpa A15 5G för 2000:- 128 gb (vs 64) hos en annan återförsäljare.

Bör jag lämna tillbaka A14 och ta A15 istället? för 300:- mer? Är det bättre skärm på A15, eller något annat argument? Rätt så vilse när det kommer till mobiler så tacksam för råd.

(YouTube, Mp3, pods via spotify + lite foto. Jag ska inte spela.)

Permalänk
Medlem

A15 saknar 3.5mm ingång för hörlurar, så tänk på det. Måste använda trådlöst med blutetooth.

Annars är A15 bättre, dubbla minnet, AMOLED skärm, lite snabbare överlag, fast charging 25w. A15 är även aningen lägre höjd, liten skillnad men märks och får lite enklare plats i fickan.

Samsung A15 finns för 1888kr hos Proshop just nu.
Under sommaren var den under 1300kr ny från Amazon. Det finns även många oöppnade helt nya på Tradera till salu (pga. eg Telenor ger 'gratis' telefon till folk med abonnemang, jag har själv köpt en sådan till någon annan och funkar toppen utan problem), de kan fås för 1000-1500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

A15 saknar 3.5mm ingång för hörlurar, så tänk på det. Måste använda trådlöst med blutetooth.

Annars är A15 bättre, dubbla minnet, AMOLED skärm, lite snabbare överlag, fast charging 25w. A15 är även aningen lägre höjd, liten skillnad men märks och får lite enklare plats i fickan.

Samsung A15 finns för 1888kr hos Proshop just nu.
Under sommaren var den under 1300kr ny från Amazon. Det finns även många oöppnade helt nya på Tradera till salu (pga. eg Telenor ger 'gratis' telefon till folk med abonnemang, jag har själv köpt en sådan till någon annan och funkar toppen utan problem), de kan fås för 1000-1500kr.

Fast visst har den (A15 5G) väl 3.5 ingång? (Det är A16 saknar). Skulle du säga att Amoled är att föredra?

Permalänk
Medlem

Oj jag sa nog fel och tänkte på min egen telefon
A15 bör ha 3.5mm också ja.

Amoled ser ju finare ut, märks tydligt ifall jämför sida vid sida, men sen kanske det inte verkligen gör stor skillnad under daglig användning om man inte är mycket uppmärksam på sånt.

Permalänk
Medlem

Samsung A15 5G lär också uppdateras under längre tid då den är nyare, rätt viktigt på budgetmobiler som oftast inte får uppdateringar lika länge som flaggskeppen.

Bland de sämsta på uppdateringar är billigare Lenovo/Motorola, min G50 med 5G fick bara en enda större uppdatering men Samsung bör vara bättre även på budgetmodellerna.