Skrivet av fufuheo:
Nej, det var absolut inte jag som sa att en defenitionen av en surfplatta är något som används för att "ta del av och skapa media med". Det var din defention.
Nej, det var din definition att en projektor är en surfplatta, då den inte är det.
Men det kommer du väl inte ihåg att du sagt?
Skrivet av fufuheo:
Bra då är vi överens. Jag kan tillägga att den också är onödigt dyr som skärbräda.
Det är det jag sagt hela tiden att den är, men du har tjaffsat emot hela tiden....
Skrivet av fufuheo:
Kan du komma med något bevis för att så är fallet, eller "behövs det inte"?
Komma med bevis frö vad? Att det går att installera appar som inte kommer från appstore?
Skrivet av fufuheo:
Återigen, att du har extremt låga krav för det du kallar fakta är din ensak. Problemet är att det du kallar för fakta är baserat på personliga upplevelser av dina bekanta. Nämligen anektdotiska bevis.
Nej, det är inte "ankedotiska bevis" utan de är väl underbyggda fakta.
Skrivet av fufuheo:
Svara på frågan: Hur är lanseringsdatumet i förhållande till Jesus födelse relevant?
Sedan så kan jag hålla med dig om att det är telefonerna med kortast tid emellan lanseringarna som ska jämföras. Det som bör tilläggas är att en androidtelefon faktiskt var snabbare än konkurrerande iPhone i fem månader, vilket motbevisar ditt påstående att telefoner som kör android nödvändigtvis är sämre.
Du har påstått det, men du har inte bevisat något.
Jo, jag har bevisat det fler gånger, men då kör vi igen:
iPhone 6 vs Samsung Galaxy S6 (som du pront ville jämföra):
"
Performance
Processor and Graphics: Unlike the rest of this year's flagship smartphones, Samsung chose one of its own octa-core 2.1GHz Exynos 7420 chips for the Galaxy S6 rather than a Qualcomm Snapdragon 810. It also has 3GB of RAM.
The iPhone 6, meanwhile, has one of Apple's dual-core 1.4GHz A8 chips and just 1GB of RAM. This might sound a little slow compared to the Galaxy S6, but our benchmark results below show this isn't necessarily the case.
Benchmarks: In terms of raw performance, the iPhone 6 and Galaxy S6 are more or less neck-and-neck. For instance, the iPhone 6 scored much higher in the single core test of Geekbench 3, scoring 1,601 compared to the Galaxy S6's 1,427, but the Galaxy S6 shot past the iPhone 6 in the multicore test. Here, it scored a massive 4,501 (which is almost 2,000 points ahead of any other Android smartphone we've tested so far) whereas the iPhone 6 only managed 2,877."
Sen räknar man om iPhone 6 till quad core (för jämförelsens skull) så blir det:
2877 / 2 x 4 = 5754 mot Samsung Galaxy S6 som endast klarade 4501 poäng.
Men för att göra dig mer nöjd då delar vi Samsung´s resultat i två, då blir det 2250 poäng mot 2877 för iPhone 6, är fortfarande Samsung Galaxy S6 "snabbare i 5 månader"? Nope, inte det minsta när till och med iPhone 6 klår den på fingrarna.
Det är fel att jämföra en tvåkärnig iPhone 6 telefon mot en 4 kärnig (egentligen 8 kärnig) Galxy S6 rakt av utan att räkna om resultaten.
Skrivet av fufuheo:
Kan du svenska? Läste du vad jag skrev? Kan du citera förra inlägget, om jag nu skriver att Apple har högre marknadsandelar än google? Det enda jag skrev var att båda har för stora marknadsandelar.
Apple har inte det i jämförelse mot Google.
Skrivet av fufuheo:
Nu ändrar du din beskrivning från "Apple har inte några bakdörrar" till "Apple har inte några bakdörrar för spionage". Bra, att du gjorde det. Jag kan dock motbevisa båda.
Bra, där ser du att ett företag kan säga något och sedan agera annorlunda. Har du funderat på att Apple's egen marknadsföring kanske inte heller är en exakt verklighetsbeskrivning?
Nej, jag har inte ändrat något, utan det står kvar att Apple inte har några bakdörrar.
Ja, Google och Microsoft säger en sak och gör tvärtemot ja
Skrivet av fufuheo:
Det virusprogram gör är en helt annan sak. Virusprogram installerar man för att man vill ha ett program som blockerar skadlig kod. Om man vill installera ett program som virusprogrammen blockerar brukar det oftast gå att avblockera, i värsta fall får man avinstallera eller inaktivera antivirusprogrammet. Det Apple gör är en helt annan sak.
Nej, det är precis samma sak om du själv läste din länk.
Skrivet av fufuheo:
För det andra så behöver apparna inte innehålla någon skadlig kod för att apple ska blockera dem. Det räcker med att de anser att appen är "olämplig". Till exempel har de blockerat en del politiska appar som förespråkar abort.
Hur vet du det? För att Apple har sagt det? Det finns ingen insyn i hur storföretag behandlar användarnas data, och det finns inget sätt att veta hur koden till exempelvis iOS ser ut.
Ja, och det är Apple´s butik och då är det de som bestämmer vad de vill ska finnas där, inte mer annorlunda än att en matvaruaffär eller klädes butik inte tar in vissa märken, eller produkter i sitt sortiment.
Ja, det har de.
Och jo det finns visst möjlighet att se hur iOS koden är, hur tror du annars att det kan "läcka" ut information om nya modeller mm? Jo via att delar av koden granskas.
Skrivet av fufuheo:
Hur sjutton har du tänkt dig att iCloud ska fungera utan att Apple har tillgång till servrarna? Menar du att enheten man använder skickar datan direkt till en server mitt ute i tomma intet som ingen har tillgång till. Det finns till och med bevis för att Apple skickar över krypteringsnycklar och har tillgång till data i iCloud.
Det du skrev var "om de skulle vilja bara kan skicka över krypteringsnyckeln." Och jag svarade att det inte hjälper om de "bara skickar över" den till en myndighet, då de inte har tillgång till servrarna oavsett.
Skrivet av fufuheo:
As we noted in our original investigation, Apple can potentially decrypt and access all data stored on iCloud servers. This includes contacts, notes, unencrypted e-mails, application preferences, Safari bookmarks, calendars, and reminders.
This was recently confirmed by a source speaking to Ars, and security researcher and forensic data analysis expert Jonathan Zdziarski agreed. "I can tell you that the iCloud terms and conditions are pretty telling about what the capabilities are at Apple with respect to iCloud, and suggests they can view any and all content," Zdziarski told Ars.
http://arstechnica.com/apple/2012/04/apple-holds-the-master-k...
Kom med någon nyhet? Det är ingen nyhet att den som driver en tjänst också kan dekryptera informationen (vilket som krävs för att de ska kunna lämna ut den till myndigheter efter domstolsorder) och det har jag inte sagt något om. Så varför drar du upp något som inte är relevant?
Skrivet av fufuheo:
Okej, Apple publicerar vissa förfrågningar som de har fått från myndigheter. Hur kan du veta att de publicerar alla? Apple's reklam visar inte någonting. Så klart det är bra PR att säga att man "står upp för användarnas integritet", men det visar inte att Apple inte spionerar, det bevisar bara att de har gått emot visa förfrågningar från myndigheter, och det gör också Google och Microsoft, trots att det är väldigt tydligt att de totalt skiter i användarens integritet.
Hur vet du att Apple inte samlar in någon data? De säger inte att de samlar in någon data, men det betyder inte att din data blir mindre värdefull för Apple.
Bara kolla dokumentationen så ser du antalet, och det är inte någon reklam.
Och jämför inte att lämna information till myndigheter med att som Google gör att sälja den vidare, eller som Microsoft att samla in allt du skriver mm. Det är väldigt stor skillnad på att lämna ut information (som en användare frivilligt lagrat) mot att samla in och sälja informationen för att tjäna pengar på riktad reklam, eller annat.
Skrivet av fufuheo:
Det vi vet är att Apple gör allt för att kontrollera hur användare väljer att använda sina enheter genom att censurera appar de anser är "olämpliga"[1], att det finns bakdörrar som gör att Apple kan avinstallera appar godtyckligt[2], att Apple kan fabriksåterställa enheter utan användarens tillåtelse via bakdörrar[3], och att Apple har tillgång till data i iCloud[4]. Jag har faktiskt till och med bevis för alla dessa påståenden.
Nej, det är inte några "bakdörrar" utan det är olika former av lager för att skydda användarna, och deras information. Precis som du ex har ett antivirusprogram på datorn eller ett program som raderar din enhet helt. Ingen "bakdörr" alls.
Och att Bitcoin togs bort är inte förvånande alls, då det inte är en officiell valuta och inte spårbar, och då kan den användas ex för pengatvätt, knarkaffärer, och andra olagliga köp / betalningar.
Och om du läser informationen på sidan så förstår du att du misstolkat det:
" Steve Jobs, Apple's chief executive, has confirmed there is a 'kill switch' built into the iPhone that allows Apple to remotely delete malicious or inappropriate applications stored on the device. "
= Det finns möjlighet att blockera/ta bort skadliga/olämpliga applikationer, ex om de samlar in för mycket information, skadar enheten, eller på annat sätt påverkar användarens enhet/ funktioner.
Sedan läser vi vidare:
" However, Mr Jobs insisted that the so-called 'kill switch' was there as a precaution, rather than a function that was routinely used.
"Hopefully we never have to pull that lever, but we would be irresponsible not to have a lever like that to pull," said Mr Jobs. "
Där får vi reda på att det är oansvarigt att inte ha en sådan funktion, och att de förhoppningsvis inte behöver nyttja den.
Så vad är fel att ha ett säkerhetslager för att skydda användarens enhet och information?
Eller kallar du det "bakdörr" att ha ett antivirusprogram på din Windows dator / surfplatta med?
Okej ,vad är det med denna?
Det är en säkerhetsmekanism för att kunna radera en stulen/borttappad enhet, inte en bakdörr eller att Apple kan återställa den utan det var företaget. En bra funktion för att kunna radea en borttappad/stulen telefon för att säkerställa att informationen inte kommer på villovägar, sedan var det ett misstag att det gick att skicka via mail som det verkar, men funktionen blir inte sämre för det då det är en säkerhetsmekanism. Man har två val i ett sådant fall (borttappad/stulen telefon):
1. Bara låsa enheten, och riskera att information kommer på villovägar. Men kunna spåra den så länge den har internetuppkoppling (WiFi eller 3G/4G).
alt
2. Radera enheten, och säkerställa att inget kommer på villovägar, och ta kostnaden för en ny telefon (som troligen ersätts av försäkringen).
Okej, vad vill du framföra där?
Det är en diagnostikfunktion för företag som hanterar iPhones, ingen bakdörr där.
Och den kräver fysisk access till telefonen, att den är upplåst och kopplas in till en dator.
Så grundlöst anklagande. Har precis sågat alla dina "argument/påståenden" vid fotknölarna.
Vad tillför det där?
Vi har redan konstaterat att den som driver en tjänst kan komma åt informationen, men det är en väldigt stor skillnad på att:
1. Samla in den aktivt och sälja för att tjäna pengar på reklam från annonsörer (Som ex Google).
2. Det är endast det man själv väljer att lagra som kan lämnas ut, och då först efter en domstolsorder.
Att lagra information och att lämna ut delar av dne till brottsbekämpande myndigheter är inte att ha bakdörrar, eller att övervaka/medverka till spionage.
Skrivet av fufuheo:
Om man loggar in med Apple ID, och inte aktivt väljer att stänga av iCloud aktiveras det automatiskt.
Nej, det är helt valfritt att använda iCloud eller inte använda iCloud.
Skrivet av fufuheo:
Det är en väldigt tydlig förutfattad mening. För när jag länkar sidor med fakta som strider mot den, totalt ignorerar du det och kommer med argument som jag redan har besvarat, istället för att gå vidare och diskutera det som står på sidan.
Varför ska jag ge upp när det är du som klagar?
Nej, det är inte en förutfattad mening all.s
Jag har redan gett svar på de 4 sidorna du länkat, och totalt sågat varje påstående vid fotknölarna då de är överdrivna eller felaktiga.
Att skydda användarens information (ex radera skadliga appar, möjlighet att kunna fjärradera enheten) är inte att ha en bakdörr alls.
Jag klagar inte alls, utan framför bara min åsikt om att Surface Book är dålig som en surfplatta, vilket du även konstaterat med då den har för låg batteritid mot ex iPad Pro.