MSI GTX 980 TI SLI ena kortet jobbar mest

Permalänk
Inaktiv

MSI GTX 980 TI SLI ena kortet jobbar mest

Som rubriken lyder jobbar bara kort 1 till 100%. Det andra kortet hoppar in lite då och då och ibland inte alls.

Jag är ny på Nvidia SLI. Har bara kört AMD i CF tidigare och fick bägge korten att fungera samtidigt genom att stänga av ULPS.

Hur funkar det med SLI? Finns någon liknande funktion/inställning som jag missat?

Har satt på SLI i Physx. "maximal 3D-prestanda i SLI". Kör med G-sync.

Får samma prestanda med SLI som med ett kort i BF4 och andra spel? Med CF blev det väldig skillnad?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon39592:

Som rubriken lyder jobbar bara kort 1 till 100%. Det andra kortet hoppar in lite då och då och ibland inte alls.

Jag är ny på Nvidia SLI. Har bara kört AMD i CF tidigare och fick bägge korten att fungera samtidigt genom att stänga av ULPS.

Hur funkar det med SLI? Finns någon liknande funktion/inställning som jag missat?

Har satt på SLI i Physx. "maximal 3D-prestanda i SLI". Kör med G-sync.

Får samma prestanda med SLI som med ett kort i BF4 och andra spel? Med CF blev det väldig skillnad?

Kör du de senaste drivisen? W10? De har haft en del problem i BF just med SLI men det kan ha blivit bättre med denna senaste HOT-fixddrivrutinen.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1392790-nvidia-geforce-...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Som Jalle säger skulle det kunna vara ett problem med drivrutinen och version 358.59 skulle kunna lösa det.

När du bytte från AMD till nVidia, installerade du då om Windows eller körde DDU för att rensa gamla AMD drivrutiner?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Löste sig med senaste drivsen, dock var detta på GTX 960

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Kör du de senaste drivisen? W10? De har haft en del problem i BF just med SLI men det kan ha blivit bättre med denna senaste HOT-fixddrivrutinen.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1392790-nvidia-geforce-...

Jag installerade den igår och kollade med HWmonitor under spel och ser att bägge korten nu jobbar. Kort 1 upp till 70% och kort 2 upp till 80%.

Skrivet av Mocka:

Som Jalle säger skulle det kunna vara ett problem med drivrutinen och version 358.59 skulle kunna lösa det.

När du bytte från AMD till nVidia, installerade du då om Windows eller körde DDU för att rensa gamla AMD drivrutiner?

Jag körde en ren installation när jag bytte från HD7990 till ett GTX 980TI. När jag köpte ett till och skulle köra SLI blev det en massa krångel så jag körde med DDU och körde med 355.98. Det var då jag gjorde inlägget. Nu har jag uppgraderat till 358.99 hotfix och nu verkar de jobba ihop.

Skrivet av Xupet:

Hade samma problem. Löste sig med senaste drivsen, dock var detta på GTX 960

Jo, det verkar funka nu, men hur funkar v-synk ihop med g-synk? Ska jag inaktivera v-synk nu när jag kör med g-synk?