Snälla förklara poäng ang. Fire Strike (3Dmark)

Permalänk
Medlem

Snälla förklara poäng ang. Fire Strike (3Dmark)

När man ser folk posta sina resultat, är det poängen som som finns i RUN DETAILS (summeringen) som presenteras eller är det Graphics score?

Jag har två 970 i sli, men en fx 8350 (överklockad till 4700/5000 i turbo). Och visst den kanske "flaskhalsar" testet, men ca 11000 i "total score" är väl kasst? Är det inte det? Ser ständigt andras tester där de med liknande hårdvara får betydligt mer.

Mitt graphics score är runt 18000, och det vore mer rimligt när man jämför med andras. Men det är väl inte detta som presenteras, eller?

Snälla svara innan jag blir totalt galen.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Totala resultatet är väldigt beroende av Combined score från combined test, vilket avskyr allt som har att göra med multitrådning och optimering.
Få kärnor som används+svaga kärnor=dåligt resultat.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

@serverfel: av en ren slump så såg läste jag din tråd precis angående evgas olika kort design. Fick du det att funka tillslut elr har du bytt ut ena kortet?

Edit* till denna, fick 16000 någonting med 2 970is i sli. Med en överklockad 4790k om det är till någon hjälp. Vad får du för physics score?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Mitt graphics score är runt 18000, och det vore mer rimligt när man jämför med andras. Men det är väl inte detta som presenteras, eller?

Det beror helt på var du läser det, är det en tråd om överklockning av grafikkort till exempel, så kommer folk givetvis redovisa sina grafikpoäng snarare än totalpoäng. Men ja 11000 känns lite lågt, ligger strax under 11k med ett ensamt 970.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Firestrike kör både saker som man får mycket poäng med bra grafikkort vilket du får men sedan kör den test på CPU också och då håller inte 8350 måttet jämfört med de cpuerna som de andra kör. När de sedan kombinerar de två (vet inte precis hur de gör, medelvärde eller något) så är ditt score sämre för att du fick mindre poäng på CPU delen.
Detta är så jag tolkade din fråga och vad för info jag fick

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Firestrike kör både saker som man får mycket poäng med bra grafikkort vilket du får men sedan kör den test på CPU också och då håller inte 8350 måttet jämfört med de cpuerna som de andra kör. När de sedan kombinerar de två (vet inte precis hur de gör, medelvärde eller något) så är ditt score sämre för att du fick mindre poäng på CPU delen.
Detta är så jag tolkade din fråga och vad för info jag fick

Ok. Det verkar i så fall som om mina poäng är dåliga, men normala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Firestrike kör både saker som man får mycket poäng med bra grafikkort vilket du får men sedan kör den test på CPU också och då håller inte 8350 måttet jämfört med de cpuerna som de andra kör. När de sedan kombinerar de två (vet inte precis hur de gör, medelvärde eller något) så är ditt score sämre för att du fick mindre poäng på CPU delen.
Detta är så jag tolkade din fråga och vad för info jag fick

Fx 8350 är kass när det gäller gaming. Får dock bra poäng på andra cpu benchmarksa såsom cinebench, passmark och cpu-z... Så lite bättre kunde det ju vara.

Jaja får bli ny prolle när pengar finns...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Det beror helt på var du läser det, är det en tråd om överklockning av grafikkort till exempel, så kommer folk givetvis redovisa sina grafikpoäng snarare än totalpoäng. Men ja 11000 känns lite lågt, ligger strax under 11k med ett ensamt 970.

När jag stängde av Sli sjönk det till ca 10000. Alltså 1000 i skillnad! Graphics score gick ner betydligt mer dock... Verkar vara cpun.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av chapeR:

@serverfel: av en ren slump så såg läste jag din tråd precis angående evgas olika kort design. Fick du det att funka tillslut elr har du bytt ut ena kortet?

Edit* till denna, fick 16000 någonting med 2 970is i sli. Med en överklockad 4790k om det är till någon hjälp. Vad får du för physics score?

Jag skicka tillbaka ssc och köpte ett sc för mer pengar!!! Men man lär sig väl något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli