Permalänk

Börja med skytte (Stockholm)

Har ett bra tag funderat att börja med pistolskytte och har lite funderingar.

• Bor i centrala Stockholm men har inte tillgång till bil, finns det någon bra klubb som funkar att nå med med kolltektivtrafik?

• Måste man skaffa eget vapen och vapenskåp efter man tagit sitt "nybörjarkort" eller finns de vapen att låna? Bor i lägenhet, inte jättesugen att köpa mig ett vapenskåp och ha det hemma (i dagsläget). Kan man förvara det hos klubben?

• Hur är möjligheten att på sikt börja skjuta med tyngre vapen (5.56mm) när man har hållt på ett tag? Bara vissa klubbar som tillåter sånt?

Erfarenheten jag har är skjuta luftvapen genom åren samt lite 9mm pistol och AR15 i USA, rätt grön.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Har ett bra tag funderat att börja med pistolskytte och har lite funderingar.

• Bor i centrala Stockholm men har inte tillgång till bil, finns det någon bra klubb som funkar att nå med med kolltektivtrafik?

• Måste man skaffa eget vapen och vapenskåp efter man tagit sitt "nybörjarkort" eller finns de vapen att låna? Bor i lägenhet, inte jättesugen att köpa mig ett vapenskåp och ha det hemma (i dagsläget). Kan man förvara det hos klubben?

• Hur är möjligheten att på sikt börja skjuta med tyngre vapen (5.56mm) när man har hållt på ett tag? Bara vissa klubbar som tillåter sånt?

Erfarenheten jag har är skjuta luftvapen genom åren samt lite 9mm pistol och AR15 i USA, rätt grön.

det finns bara en pistolskytteklubb i Stockholm

du hittar vilka som finns här.
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaSkyttesportforbundet/Borja...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644