Bästa bundle för Skylake Mobo+RAM+CPU

Permalänk
Medlem

Bästa bundle för Skylake Mobo+RAM+CPU

Hej
Sitter på en gammal dator som jag har uppgraderat genom åren lite pö om pö.

Just nu kör jag

AMD Phenom II x6 1055 kylt av Antec Kühler H2O 620
8 GB ram
ett GTX 770

alltsammans drivet av Corsair HX 650

Har en gammal SSD i som jag kommer fasa ut till sekundär disk och ersätta med en Samsung 850 PRO (redan införskaffad)

Nu till frågan:
Upplever ibland att datorn fryser i windows vid surf. Chrome säger att den väntar på någon Cache. Kan inte tolka det på annat sätt än att processorn börjar bli trött. Är hur som helst dags att uppgradera den eftersom det är den som är den svagaste länken i bygget.

Har tittat på denne bundle. http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/236495-webhal....
Tänker att det blir ganska lagom.

För tillfället spelar jag mest Hearthstone vilket jag vet inte kräver något sådant här. Men ibland drar jag igång Battlefront. Vill även ha möjlighet att spela ifall det släpps något jag blir sugen på framöver.

Finns det någon som har något annat prisvärt erbjudande som skulle passa till PC:n? Är främst sugen på Skylake men har någon väldigt bra argument för att t ex köpa en FX-processor istället så kom gärna med dessa!

Permalänk
Medlem

Det du länka är redan ganska prisvärt

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

@Jesper178: Jo, det är det mest prisvärda jag kunnat hitta. Men tänkte ändå höra om det fanns något ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarra:

@Jesper178: Jo, det är det mest prisvärda jag kunnat hitta. Men tänkte ändå höra om det fanns något ännu bättre.

Nja, kollade runt lite... Du kan väl komma typ någon hundring eller två billöigare om du kör ej överclockningsbart moderkort samt cpu

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |