Permalänk
Medlem

Egenbyggt skrivbord med extra funktioner

Tjena Sweclockers!
Jag har då tänkt att bygga mitt eget skrivbord och hade tänkt att försöka fixa in lite extra funktioner som t.ex. hål för sladdar. Jag undrar bara om ni har lite tips för vad för funktioner jag kan försöka bygga in och kanske lite tips med andra saker som kan ''liva upp'' setupen lite, har tänkt att köpa några ledslingor och även fixa sladdarna så bra som möjligt med hjälp av en kabelkanal.

Så jag skulle behöva tips med extra funktioner som kan vara bra och nödvändiga och även andra saker jag kan köpa/göra som jag kan ha kring setupen.

Tack i förhand
Mvh Lukas

Permalänk
Medlem

Det finns usbhubbar som byggs in i bordet, kan vara praktiskt. Vet tyvärr inte var du kan köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@twk: Googlade runt lite och hittade en sådan på Amazon, blir förmodligen en sån, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

@twk @Triplyt

Den finns att få tag på i Sverige också.
DeLock In-Desk heter serien och säljs i tre varianter: 3 uttag+ljud, 3 uttag+kortläsare & 4 uttag.
Finns på t.ex. Inet och Dustin, men de är inte billigaste butikerna.

Permalänk
Rekordmedlem

Ikea har QI laddare för inbyggnad (Jyssen) ett måste !
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/wire...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Åh ja en sån skulle vara nice! Tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

Mugghållare typ?

Permalänk
Inaktiv

Höj och sänkbart skrivbord, eldrivet eller med vev är något jag tycker är värt att fundera på. Datorhållare för montering av dator under skrivbordet. Många bra förslag har redan tagits upp i tråden och detta är väl det närmaste jag kan komma på.

Skrivet av Tompanhuhu:

Mugghållare typ?

Skämt åsido, något liknande Ikeas Fredde har vore kanske värt att titta på: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50219044/

Permalänk
Medlem

Hade själv tänkt att köpa Keystone hållare och trycka dit ett gäng moduler. Svarta plastlocken känns inte så tilltalande.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

@Tompanhuhu: Känns rätt så onödigt för mig men skulle vara coolt att ha!

Permalänk
Medlem

@anon5930: Ja datorhållare skulle vara något att ha, tack för tipset! Dock med höj och sänkbart känns inte så nödvändigt för just mig men skulle vara en cool grej!

Permalänk
Medlem

@Tbax: Ja det skulle ja vara nice, har inte tänkt på det men ska kolla runt för det skulle vara perfekt! Tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tbax:

Hade själv tänkt att köpa Keystone hållare och trycka dit ett gäng moduler. Svarta plastlocken känns inte så tilltalande.

Haha, jag blev grymt sugen på något liknande till mina bord. http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/insta... ihop med USB3, Ethernet och HDMI skulle vara rätt smidigt när man vill ansluta något fort. Samt öppningen för att dra mus och tangentbordens kablar igenom förstås.

Skrivet av Triplyt:

@anders190: Ja datorhållare skulle vara något att ha, tack för tipset! Dock med höj och sänkbart känns inte så nödvändigt för just mig men skulle vara en cool grej!

Datorhållare är bra nog egentligen. Lite mer bordsyta att placera andra grejer på. Sedan dämpar också bordsskivan datorns ljud något.