Kylskåp kallt några timmar sedan varmt några timmar osv!

Permalänk
Avstängd

Kylskåp kallt några timmar sedan varmt några timmar osv!

Hej!

Jag har en längre tid haft problem med mitt kylskåp det blir varmt och sedan kallt osv.
Det låter ingenting från kylen när det blir varmt men när det blir kallt börjar det brumma.
Så håller det på, några timmar varmt och sedan kallt några timmar.
Efter lång tid kom hyresvärden över och skulle titta på problemet, han tittade ungefär 2 sek och sa "det byter vi ut".
Efter några veckor (skulle ta någon dag) så byter dom ut det.
Men det är samma problem.
Någon som vet vad det kan vara för fel? (orkar inte kontakta hyresvärden igen då blir man väl svartlistad som jobbig kund)
Nåt måste göras, jag blir dålig i magen när jag äter av maten som kyls och värms upp hela tiden.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Du bör nog kontakta hyresvärden trots allt, om även ett helt nytt kylskåp lägger av ibland precis som det gamla så kan det t.ex vara glapp i eluttaget, eller i centralen/nån dosa på vägen. I värsta fall leder det till brand.

edit: har du ett gammaldags proppskåp så kan du ju kolla så alla proppar är ordentligt iskruvade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Hej!

Jag har en längre tid haft problem med mitt kylskåp blir varmt och sedan kallt osv.
Det låter ingenting från kylen när det blir varmt men när det blir kallt börjar det brumma.
Så håller det på, några timmar varmt och sedan kallt några timmar.
Det roliga är att lång tid från min hyresvärd äntligen kom över och skulle titta på problemet så titta han knappt han sa bara att det byter vi ut, efter några veckor (skulle ta någon dag) så byter dom ut det.
Men det är samma problem.
Någon som vet vad det kan vara för fel? (orkar inte kontakta hyresvärden igen då blir man väl svartlistad som jobbig kund)
Nåt måste göras, jag blir dålig i magen när jag äter av maten som kyls och värms upp hela tiden.

Vadå inte orkar? Svart lista? Du har all rätt som hyresgäst att få hjälp. Du betalar för att få ett fungerande boende. Du ska inte använda kylskåpet fören den fungerar ordentligt. Fick du en ny kylskåp? Kan vara så att det är problem med elen.

Permalänk
Medlem

Hur varmt blir det i kylskåpet?

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är termostaten som blivit dålig, det hände mig och då betedde sig mitt kylskåp så där. Om det är problemet så är det förhoppningsvis lätt fixat, det var det för mig. De skruvade loss panelen och bytte ut termostaten bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klubba:

Du bör nog kontakta hyresvärden trots allt, om även ett helt nytt kylskåp lägger av ibland precis som det gamla så kan det t.ex vara glapp i eluttaget, eller i centralen/nån dosa på vägen. I värsta fall leder det till brand.

edit: har du ett gammaldags proppskåp så kan du ju kolla så alla proppar är ordentligt iskruvade

Blir nog att ringa imorgon, ska kolla på proppskåpet också

Skrivet av Alle22:

Vadå inte orkar? Svart lista? Du har all rätt som hyresgäst att få hjälp. Du betalar för att få ett fungerande boende. Du ska inte använda kylskåpet fören den fungerar ordentligt. Fick du en ny kylskåp? Kan vara så att det är problem med elen.

Kan lova att om du pratar med folk som jobbar för fastighetsbolag (inte alla såklart) så får du höra sanningen (kan själv vittna om detta efter en kortare tids praktik) Ja dom satt i ett nytt kylskåp. Har inga andra problem med elen.

Skrivet av Kalasis:

Hur varmt blir det i kylskåpet?

Bra fråga, ska stoppa in en termometer så får vi se.

Skrivet av tintinj:

Det låter som att det är termostaten som blivit dålig, det hände mig och då betedde sig mitt kylskåp så där. Om det är problemet så är det förhoppningsvis lätt fixat, det var det för mig. De skruvade loss panelen och bytte ut termostaten bara.

Ok men sitter inte den i kylen? För dom byte ju ut kylen.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Blir nog att ringa imorgon, ska kolla på proppskåpet också

Kan lova att om du pratar med folk som jobbar för fastighetsbolag (inte alla såklart) så får du höra sanningen (kan själv vittna om detta efter en kortare tids praktik) Ja dom satt i ett nytt kylskåp. Har inga andra problem med elen.

Bra fråga, ska stoppa in en termometer så får vi se.

Ok men sitter inte den i kylen? För dom byte ju ut kylen.

Prova att jobba på en kundservice firma, de får massa "onödiga" frågor och då kan de lika väl hänga upp alla i sin "svarta listan"