Windows 10 kräver administratörsrättigheter när jag redan är admin

Permalänk
Avstängd

Windows 10 kräver administratörsrättigheter när jag redan är admin

Har precis fått arselet ur vagnen och uppgraderat till windows 10.

Nu till saken, denna lilla herre retar mig något gröndassigt:

När jag ska dra en enkel fil från ett ställe till en program mapp under C:Program files så får jag detta uppkört i ansiktet: "You'll need to provide administrator permissions"

Jag är redan administratör, det står t.o.m. Och detta har jag också försökt kringgå på flera sätt, följde en Indie på youtubes råd med fyra olika saker man kunde prova , (funkade inte) försökte använda en .reg fil som tydligen skulle ge mig full tillgång och obegränsade möjligheter (funkade inte)

Jag vill inte pilla runt för mycket med inställningarna i nya windows, så jag råkar fucka upp något. Så ni som har erfarenheter om just dessa får gärna snälla hjälpa mig.

Tack på förhand!

EDIT: Jag lyckades få bort meddelandet, och kan nu lägga till filer samt ändra filer inne i olika kataloger inom C:/. I processen får jag nu ytterligare örfilar av Microsoft i form av "App can't open with built in administrator account" smackat rakt i nyllet när jag vill använda appar som Edge, Miniräknaren osv... *Suck*

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Du väljer under installationen att inte använda ett online konto.
Valet är gömt såklart då MS gärna vill ha koll på vad du gör.
http://www.networkworld.com/article/2956427/microsoft-subnet/...

Och windows skyddar systemfiler rätt hårt numera.
Det räcker inte att vara admin för att kunna pillra på dom, du måste ta ägarskap över dom.

Kör "control userpasswords2" och du får upp login finesser m.m.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte någon Windows 10 dator framför mig, men du kan ändra till ett lokalt konto och den kopierar med alla filer och inställningar till det nya kontot.

Här har du en guide på engelska för att ändra till lokalt konto.
http://www.tenforums.com/tutorials/5374-local-account-switch-...

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Har precis fått arselet ur vagnen och uppgraderat till windows 10.

Vill flika in med att jag är en avancerad användare med goda kunskaper om Windows or IT i allmänhet, jag har pillat och pysslat med Windows och datorer sedan 15 år tillbaka, jag huserar god analytisk förmåga, tredimensionellt tänkade och klar rumsuppfattning.

Nu till saken, dessa två herrar stör mitt psyke något grönjärskigt:

1: Att man måste logga in med sin microsoft användare (min hotmail i detta fallet) varje gång man startar om datorn.

Jag har försökt länge och genomförligt för att kringgå detta, jag har googlat, försökt stänga av inloggningen via User accounts inställningar, via advanced group policy/settings, etc etc. Jag försökte så hårt att jag råkade fakka windows och blev tvungen att installera om det igen. Jag har försökt hitta sätt att skapa en auto-login men har inte lyckats

2. När jag ska dra en enkel fil från ett ställe till en program mapp under C:Program files så får jag detta uppkört i ansiktet: "You'll need to provide administrator permissions"

Jag är redan administratör, det står t.o.m. Och detta har jag också försökt kringgå på flera sätt, följde en Indie på youtubes råd med fyra olika saker man kunde prova , (funkade inte) försökte använda en .reg fil som tydligen skulle ge mig full tillgång och obegränsade möjligheter (funkade inte)

Jag vill inte pilla runt för mycket med inställningarna i nya windows, så jag råkar fucka upp något. Så ni som har erfarenheter om just dessa får gärna snälla hjälpa mig.

Tack på förhand!

Du kan skapa ett lokalt konto.
Att du kör som adminuser spelar öht ingen roll. Programmen i sig körs inte med privilegier enbart pga vilken account type du är inloggad med.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd

Bra ide med det där med lokalt konto. Dock vill jag inte ha det, eftersom alla mina inställningar sparas i mitt microsoft konto, vilket är väldigt skönt när man ska installera windows i framtiden.

Jag tog en kopp kaffe, tog en extra rejäl snus, och drog på lite Luke Howard och fanimej om jag inte lyckades googla mig fram till befrielse. Så nu är jag äntligen kvitt skiten. Vill ni veta hur jag gjorde så HOJTA TILL!

Tack för hjälpen! Allt är bra nu

EDIT: Amenvaihelv.... Nu får jag ytterligare örfilar av Microsoft.. När jag ska ändra upplösning på skärmen får jag "App can't open with built in administrator account" smackat rakt i nyllet. Haha, börjar undra om det var ett misstag att hoppa till Windows 10...

Welp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

1: Att man måste logga in med sin microsoft användare (min hotmail i detta fallet) varje gång man startar om datorn.

Jag har försökt länge och genomförligt för att kringgå detta, jag har googlat, försökt stänga av inloggningen via User accounts inställningar, via advanced group policy/settings, etc etc. Jag försökte så hårt att jag råkade fakka windows och blev tvungen att installera om det igen. Jag har försökt hitta sätt att skapa en auto-login men har inte lyckats

Hmm, du kan inte ha sökt eller testat mycket. Första träff när man söker fungerar perfekt

http://www.cnet.com/how-to/automatically-log-in-to-your-windo...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Hmm, du kan inte ha sökt eller testat mycket. Första träff när man söker fungerar perfekt

http://www.cnet.com/how-to/automatically-log-in-to-your-windo...

Det där var det första jag försökte min ludna vän. Men grejjen var att jag missade den lilla lilla detaljen att man måste köra "shut down" för att inställningen skulle sparas, jag körde "restart" som i de allra flesta fall. Fick först senare veta om den "lilla detaljen"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta med skyddet och rättigheterna över dessa och andra systemkataloger har funnits sen minst Vista, dock med Windows 10 så är det åtskruvat ytterligare ett snäpp, tidigare Windows Vista, 7, 8.x där kunde man slå av UAC helt, det går inte längre i Windows 10.

Innan Vista fanns inte UAC, men även XP har begränsat admin konto var dock väldigt enkelt där att aktivera det dolda adminkontot med fullständiga rättigheter i XP, från Vista mer knepigt.

Med Windows 10 behöver man se till att sin användare har fullständiga rättigheter i just dessa programkataloger först.
Normalt har bara System och Trustedinstaller fullständiga rättigheter här.

Syftet med det hela är att i viss mån skydda systemet från illvilliga program och från den något okunniga användaren själv från att ställa till det så Windows havererar.
Dom ställen och kataloger man normalt använder och behöver har man fullständig tillgång till utan några restriktioner, så ganska litet problem egentligen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

EDIT: Amenvaihelv.... Nu får jag ytterligare örfilar av Microsoft.. När jag ska ändra upplösning på skärmen får jag "App can't open with built in administrator account" smackat rakt i nyllet. Haha, börjar undra om det var ett misstag att hoppa till Windows 10...

Detta är skrivet för Windows 8 men fungerar tydligen i Windows 10 också

http://www.bleepingtech.com/windows-8-fix-this-app-cant-open-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Detta är skrivet för Windows 8 men fungerar tydligen i Windows 10 också

http://www.bleepingtech.com/windows-8-fix-this-app-cant-open-...

Detta har jag precis provat, men får fortfarande samma errormeddelande när jag försöker använda Edge, miniräknaren osv...

Tror jag råkade fakka det hela när jag ändrade vissa inställningar i Local Security Policy för att ta bort varningen jag får om "You'll need to provide administrator permissions" när jag försöker lägga till filer eller ändra något i C katalogen

Verkar inte som om man kan få både och här, antingen får man leva med att inte få tillgång till att göra ändringar i C, stå ut med varningen och få full tillgång till Microsoft appar så som Edge och Kalkylatorn, eller så får man ge fan i att använda dessa appar och njuta av felfri tillgång till katalog :C. Men att den ska bjäbba när jag ska in i inställningar tycker jag är over the top!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Bra ide med det där med lokalt konto. Dock vill jag inte ha det, eftersom alla mina inställningar sparas i mitt microsoft konto, vilket är väldigt skönt när man ska installera windows i framtiden.

Jag tog en kopp kaffe, tog en extra rejäl snus, och drog på lite Luke Howard och fanimej om jag inte lyckades googla mig fram till befrielse. Så nu är jag äntligen kvitt skiten. Vill ni veta hur jag gjorde så HOJTA TILL!

Tack för hjälpen! Allt är bra nu

Welp!

Lokalt konto är gömt när man skapar första kontot men det finns där. Om du sedan har ett MS-konto går det att göra om till ett lokalt konto också.

Sen när det gäller filskyddet på program files mfl så måste jag fråga vilket OS du kom i från initialt? Ända sen Vista så har stort sett alla mappar utom dom du skapar själv på C: samt användarmappen detta skydd, så att program och användare inte ska modifiera filer utan att användaren är medveten om det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av boibo:

Lokalt konto är gömt när man skapar första kontot men det finns där. Om du sedan har ett MS-konto går det att göra om till ett lokalt konto också.

Sen när det gäller filskyddet på program files mfl så måste jag fråga vilket OS du kom i från initialt? Ända sen Vista så har stort sett alla mappar utom dom du skapar själv på C: samt användarmappen detta skydd, så att program och användare inte ska modifiera filer utan att användaren är medveten om det.

Kan vi släppa detta om automatisk inloggning och lokala konton nu? Jag har ju redan fixat det till min tillfredsställelse!

Jag kommer från 8.1. Och så vitt jag vet var det betydligt enklare att få bort skyddet samt varningen och gav mig inte problem efter vägen.

UPDATE: Jag fick Edge, miniräknare osv att funka efter att ha satt EnableLUA till 1 via : hkey_local_machine>software>microsoft>windows>currentversion>policies>system

Dock så kom problemet tillbaka med varningen om att ändra saker inne i katalog :C/

Så faktum kvarstår att än så länge är det antingen eller som gäller. Någon som kan knäcka denna nöt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Detta har jag precis provat, men får fortfarande samma errormeddelande när jag försöker använda Edge, miniräknaren osv...

Tror jag råkade fakka det hela när jag ändrade vissa inställningar i Local Security Policy för att ta bort varningen jag får om "You'll need to provide administrator permissions" när jag försöker lägga till filer eller ändra något i C katalogen

Verkar inte som om man kan få både och här, antingen får man leva med att inte få tillgång till att göra ändringar i C, stå ut med varningen och få full tillgång till Microsoft appar så som Edge och Kalkylatorn, eller så får man ge fan i att använda dessa appar och njuta av felfri tillgång till katalog :C. Men att den ska bjäbba när jag ska in i inställningar tycker jag är over the top!

Använd vanligt normalt adminkonto, högerklicka på katalog i C:, välj flik säkerhet sen kan du ställa in så du har fullständiga rättigheter.
Öva lite på ett tex ett oviktigt enskilt program dess katalog först, för det är lite knepigt att använda fliken säkerhet.

Ett annat sätt du kan göra är att ladda ner en filhanterare tex http://freecommander.com/en/summary/ installera högerklicka på program ikonen, välj kör som administratör så ska det gå bra att kopiera mm till valda kataloger under C:
När du väljer "kör som Administratör" på ett program körs det med fullständiga rättigheter på samma sätt som om man var inloggad på det dolda administratörskontot.

Går även att ställa in så ett valt program alltid körs så utan att välja det först varje gång.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Ok provar att ta ownership över hela C katalogen.

Det fungerade, och enligt security så har jag fulla rättigheter och full kontroll över allt under C.

Dock när jag går in i Program Files så ser jag att alla kataloger där inte har affekterats. Jag får alltså fortfarande inte ändra/pilla utan att windows piper.

Ska prova markera alla kataloger inne i C och ändra rättigheterna manuellt.

brb...

Edit 1: Advanced Security Settings for Local Disk (C:) is Not Responding

återkommer...

Edit 2: COM Surrogate is not responding.. closing program..

Återkommer...

Edit 3: Ta bort skrivskyddet för alla kataloger utom Windows under C... Estimated time to completion 4 minutes...

Återkommer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Ok provar att ta ownership över hela C katalogen.

Det fungerade, och enligt security så har jag fulla rättigheter och full kontroll över allt under C.

Dock när jag går in i Program Files så ser jag att alla kataloger där inte har affekterats. Jag får alltså fortfarande inte ändra/pilla utan att windows piper.

Ska prova markera alla kataloger inne i C och ändra rättigheterna manuellt.

brb...

Edit 1: Advanced Security Settings for Local Disk (C:) is Not Responding

återkommer...

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag testade lite snabbt att ta ownership på C:\program files (x86) och subfoldrar, sedan bara lägga till mig själv som fullbehörighet på mappen.

Gick utmärkt att göra vad man vill i katalogen sedan, och har inge problem med edge eller liknande.

Detta lär väl inte skilja så mycket från tidigare OS?

Obs att jag skulle verkligen inte vilja ha behörighet i alla mappar på C:, detta gör det lekande lätt för ett virus att totalsabba din dator.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag testade lite snabbt att ta ownership på C:\program files (x86) och subfoldrar, sedan bara lägga till mig själv som fullbehörighet på mappen.

Gick utmärkt att göra vad man vill i katalogen sedan, och har inge problem med edge eller liknande.

Detta lär väl inte skilja så mycket från tidigare OS?

Tror också det kan fungera, problemet är bara att det verkar vara lite urbuggat, då inte alla underkataloger affekterats..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Tror också det kan fungera, problemet är bara att det verkar vara lite urbuggat, då inte alla underkataloger affekterats..

När du väljer ägare finns de en knapp för "also include subfolders". Skulle du göra detta på C: (dålig idé imo.) så kommer detta ta flera timmar som du inte får röra datorn under lång tid.

Kör på typ C:\program files (x86) så bör det inte ta mer än några sekunder

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

När du väljer ägare finns de en knapp för "also include subfolders". Skulle du göra detta på C: (dålig idé imo.) så kommer detta ta flera timmar som du inte får röra datorn under lång tid.

Kör på typ C:\program files (x86) så bör det inte ta mer än några sekunder

Dålig ide? Nu ska vi inte va sånna JAg vill ha full makt över min dator och dess filer... annars är jag inte mä!

I det lilla "Take Ownership" .reg register filen jag laddade ned och mergade tidigare gav mig möjligheten att högerklicka samt makera kataloger och ta ägareskap över alla dessa kataloger i C, och nu rasslar den på som fasen, får se hur lång tid det tar. Står att "Takes ownership" stopped working aldeles nyss, med Command Prompt jobbar på som sjutton. Spännande!

Edit: Under tiden vi väntar så är här en fet låt mina vänner: spotify:track:7IVrQu4Q2RWnj6LGZUbYsV (kopiera in i browsern så öppnas låten i spotify)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Dålig ide? Nu ska vi inte va sånna JAg vill ha full makt över min dator och dess filer... annars är jag inte mä!

I det lilla "Take Ownership" .reg register filen jag laddade ned och mergade tidigare gav mig möjligheten att högerklicka samt makera kataloger och ta ägareskap över alla dessa kataloger i C, och nu rasslar den på som fasen, får se hur lång tid det tar. Står att "Takes ownership" stopped working aldeles nyss, med Command Prompt jobbar på som sjutton. Spännande!

Edit: Under tiden vi väntar så är här en fet låt mina vänner: spotify:track:7IVrQu4Q2RWnj6LGZUbYsV (kopiera in i browsern så öppnas låten i spotify)

Du har ju redan fullmakt över datorn. Du vill aldrig ha mer behörighet än du behöver, trust me. Man har absolut inget att vinna men allt att förlora. De är av en anledning de låst ner behörighet i kataloger man inte ska pilla i

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

De är av en anledning de låst ner behörighet i kataloger man inte ska pilla i

Det där uttalandet är ju som från en familjefarsa utan koll...

Jag vet exakt vad jag pillar på, både på nätet (därför jag bojkottar antivirusprogram) samt inom windows. Jag behöver inga tyglar, det är sådana priviligier man får efter år av windowsanvändande

Förlåt om jag låter arrogant, det är inte mitt mål.

I alla fall, efter många om och men så funkar det nu. Jag får använda kalkylatorn samt pilla runt hur mycket jag vill i windows filsystem samt alla underkataloger för C:

Allt väl!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Det där uttalandet är ju som från en familjefarsa utan koll...

Jag vet exakt vad jag pillar på, både på nätet (därför jag bojkottar antivirusprogram) samt inom windows. Jag behöver inga tyglar, det är sådana priviligier man får efter år av windowsanvändande

Förlåt om jag låter arrogant, det är inte mitt mål.

I alla fall, efter många om och men så funkar det nu. Jag får använda kalkylatorn samt pilla runt hur mycket jag vill i windows filsystem samt alla underkataloger för C:

Allt väl!

Hah, familjefarsa eller 4 års erfarenhet av IT-administration på ett stort företag
Om du inte behöver några tyglar ska du också veta hur man gör för att få fria tyglar.. just saying

Låter bra de, ha så kul med ditt optimerande

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Hah, familjefarsa eller 4 års erfarenhet av IT-administration på ett stort företag
Om du inte behöver några tyglar ska du också veta hur man gör för att få fria tyglar.. just saying

Låter bra de, ha så kul med ditt optimerande

Aaa.. Det sket sig...

Edit: Blir att installera om windows 10 för andra gången.

Programmikoner inuti mappar är borta, och försöker jag öppna "This PC" så laddar den i all oändlighet med texten "working on it"

Tack Microsoft för ett helt underbart operativsystem som fungerar perfekt och helt saknar irriterande meddelanden och dumma begränsningar.

Edit 2: Jag kommer ge Win 10 ETT SISTA FÖRSÖK. Sen skiter jag i det och rullar in 8.1... Ni kan inte locka mig med WindowsStore exklusiva speltitlar, dx12 tjaffs samt Cornelia eller vad hon nu heter... Jag köpert inte!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta känns mer som "jag måste, men.. asså, jag vill" än vad det låter som du vill ha "full kontroll".

du har redan full kontroll över hela systemet. Dock måste man respektera vissa "lås", för att systemet ska fortsätta bete sig som det ska.

Ja, du kan ta ownership på allt i datorn men du kommer få ett system som kommer krascha för eller senare pga nån uppdatering eller annat. Jag har inga problem med att få en UAC-prompt när man ska modifiera filer som är skyddade. Om du behöver modifiera systemfiler så måste man ta ownership just för att 3'de part in ska sabotera (läs: virus), men hur ofta sitter man och ändrar i sytemfiler? Senast jag gjorde det var för Termsrv och relaterade tjänster.

Windows *hindrar* dig inte att göra allt du är van med att göra, men den gör det lite besvärligare just för att minimera framtida problem. Varför har du så svårt för det? Bara för att man *kan* betyder det inte att man bör, eller måste. Problemet med windows XP och tidigare var just för att folk pillade på systemfiler och att programutvecklare inte respekterade operativsystmet utan la filer överallt.

Ta ta ownership på hela datorn kommer ställa till det, det är bara en fråga om NÄR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Aaa.. Det sket sig...

Edit: Blir att installera om windows 10 för andra gången.

Programmikoner inuti mappar är borta, och försöker jag öppna "This PC" så laddar den i all oändlighet med texten "working on it"

Tack Microsoft för ett helt underbart operativsystem som fungerar perfekt och helt saknar irriterande meddelanden och dumma begränsningar.

Edit 2: Jag kommer ge Win 10 ETT SISTA FÖRSÖK. Sen skiter jag i det och rullar in 8.1... Ni kan inte locka mig med WindowsStore exklusiva speltitlar, dx12 tjaffs samt Cornelia eller vad hon nu heter... Jag köpert inte!

så du sitter och stort sett korrumperar hela filsystemet och klagar på windows 10? Helt otroligt.

"Take ownership"-funktionen du får med reg-filen är för att modifiera ENSTAKA FILER och ENSTAKA MAPPAR. Inte hela windows. Windows har mappar som är känsliga som man INTE ska modifiera. Du vinner inget på att göra detta, du matar bara ditt eget ego. Christ.

Permalänk
Avstängd

Men lugna dig gubben. Jag har gjort exakt samma procedurer med 8.1 och inga problem alls. Men nu i tian så har jag åkt på örfil på örfil, och det är inte mitt fel, det är windows 10.

Vet du vad, jag skiter i windows 10 nu, bara på grund av ditt spydiga inlägg. Jag pallar inte mer idag, men i morgon bitti går jag upp i grevens tid och daskar in 8.1.

Efter att pascal släppt sin värsting och kaby lake kommit så ska jag uppgradera och kanske fixar jag då en dual-boot och ger Win 10 ett sista försök, det verkar vara som alla omkring mig säger, Win 10 suger och är inte moget än, bättre att vänta ännu mer.

Tack för mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Men lugna dig gubben. Jag har gjort exakt samma procedurer med 8.1 och inga problem alls. Men nu i tian så har jag åkt på örfil på örfil, och det är inte mitt fel, det är windows 10.

Vet du vad, jag skiter i windows 10 nu, bara på grund av ditt spydiga inlägg. Jag pallar inte mer idag, men i morgon bitti går jag upp i grevens tid och daskar in 8.1.

Efter att pascal släppt sin värsting och kaby lake kommit så ska jag uppgradera och kanske fixar jag då en dual-boot och ger Win 10 ett sista försök, det verkar vara som alla omkring mig säger, Win 10 suger och är inte moget än, bättre att vänta ännu mer.

Tack för mig!

Ehh, jo det är DITT fel. Du ändrar på saker som man inte ska ändra på. Behörigheter och rättigheter är gjorda så av en anledning.
Att sitta och surfa på en dator med FULLA adminbehörigheter är helt vansinigt. UAC i Wndows och SUDO i Linux/OSX finns där för att skydda dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Ehh, jo det är DITT fel. Du ändrar på saker som man inte ska ändra på. Behörigheter och rättigheter är gjorda så av en anledning.
Att sitta och surfa på en dator med FULLA adminbehörigheter är helt vansinigt. UAC i Wndows och SUDO i Linux/OSX finns där för att skydda dig.

Funkade finfint att göra så i 8.1, så ditt påstående håller inte.

Och sedan behöver jag inget skydd, för jag vet exakt vad jag klickar på på nätet, vet exakt vad jag laddar ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Och sedan behöver jag inget skydd, för jag vet exakt vad jag klickar på på nätet, vet exakt vad jag laddar ner.

Problemet är att du inte vet vad du pratar om.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xaves:

Du verkar tro att alla virus på nätet är utmärkta "for malware press here", som att du faktiskt behöver klicka på något på sidan för att få virus eller annat skräp. Gå du tillbaks till ditt 8.1, fullt upplåst med administratörsrättigheter, inget UAC och inga virusprogram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Att det funkade i Windows 8.1 är ju orelavant. Det är i Windows 10 du försöker ändra.