Permalänk

Möjligt att bygga om en Asus GR6?

Hejsan!

Jag har en Asus ROG GR6 gaming dator som jag köpte för några månader sedan. Jag vill ta ut komponenterna ur datorn och sedan sätta dem i ett större chassi så att jag kan uppgradera datorn senare när den börjar bli för gammal.

Men, är osäker om det hade kunnat gå att bygga om den eftersom datorn är pre-built från Asus och den har ju inget nätaggregat, bara den delen som sitter på strömkabeln. Tror ni det hade funkat att bygga om en dator som denna?

Specs:
CPU: Intel Core i5 5200U 2.20GHz
GPU: Nvidia Geforce GTX 960M
Moderkort:Vet ej
RAM: 8GB

Permalänk
Rekordmedlem

Det är i princip en laptop utan skärm du har och visst går det att bygga om dem men inte så mycket och det är väldigt dyrt i förhållande till att bygga en stationär dator.
Byta låda går men eftersom kontakterna inte är standardiserat placerade så får du lösa det själv, nätdelen är väl det minsta problemet, det är bara att använda laptopnätdelen som du redan har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nej, det kan jag inte se någon vits med.

Det är som sagts tidigare komponenter för bärbara datorer i den.
Inget annat än SSD:n lär gå att använda i ett framtida datorbygge.

Använd den som den är, så länge som du tycker att den räcker till.
Sen säljer du den, och bygger en ny dator från scratch.

Permalänk

Tack för svaren! Gör nog som Belzhadar föreslår och säljer den senare.

Skickades från m.sweclockers.com