Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som dockan repar skärmen också bra jobbat nintendo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cexak:

Har du Postnord appen? Hade samma problem och det visade sig att mitt ena paket var vid mitt utlämningsställe.

Använde hemsidan. Får väl kolla imorgon på de ställen som är möjliga utlämningsställen och hoppas på det bästa. Annars tror jag att mitt sug för spelet kommer göra att jag köper det online och återlämnar spelet när jag får det på posten. Enda som hindrade mig att inte köpa det digitalt idag var att det var att man hade en tillräckligt trevlig kväl med polarna medl öl och Snipperclips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Hur sitter era Joy-Con i handheld mode? Alla previews jag läst säger att de sitter helt fast utan minsta rörelse men jag kan då vicka mina lite fram och tillbaka mot/från skärmen. Har jag en defekt enhet eller ska det vara så tro?

Det låter inte rätt, mina sitter precist och vickar inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Det verkar ju som dockan repar skärmen också bra jobbat nintendo..

Skärmskydd känns som ett måste. 3DS hade liknande problem där skärmen repades när man stängde locket. Själv lär jag lägga en mikrofiberduk över dockan som skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Hur sitter era Joy-Con i handheld mode? Alla previews jag läst säger att de sitter helt fast utan minsta rörelse men jag kan då vicka mina lite fram och tillbaka mot/från skärmen. Har jag en defekt enhet eller ska det vara så tro?

Min vänstra vickar lite också, tror det är ganska vanligt. Undra om ett par nya Joycons löser detta problemet, hoppas inte att det har med Switchen att göra

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/260649-n...

Det är så synd att det här är enda alternativet, man önskade det fanns ett silikonskydd för bara skärmen utan täckande på sidorna så man fortfarande kunde koppla kontrollerna. Fast skulle man bestämma sig för strunta i använda sina joycons och använda PRO controller eller helt enkelt ett annat par av joycons, då skulle detta skydd vara ganska bra att ha, särskilt i kombination med skärmskydd.

Permalänk
Skrivet av Ascor:

Hur sitter era Joy-Con i handheld mode? Alla previews jag läst säger att de sitter helt fast utan minsta rörelse men jag kan då vicka mina lite fram och tillbaka mot/från skärmen. Har jag en defekt enhet eller ska det vara så tro?

Jag har provat tre olika switch och på två av dem så vickade joyconen om än väldigt lite. Så tror nog att det är ganska vanligt.

Permalänk
Medlem

Spelat i några timmar nu, är extremt impad av både Switchen och Breath of the Wild. Alltså, allvarligt. Satan vad bra det är. Och att bara ta loss switchen ur dockan och gå på toa är så sjukt tillfredsställande på något vis.

Kunde inte vara mer nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Har senaste uppdateringen men kontrollen är i stort sett oandvänbar tappar kontakten hela tiden..

Förmodligen är det måndagsexemplar som är drabbade. Mina Joycons fungerar perfekt på flera meters avstånd med kontrollerna bakom ryggen.

Skrivet av jimjans:

Det verkar ju som dockan repar skärmen också bra jobbat nintendo..

Har hittills bara sett ett fall där displayen repats, och det ser ut som att det var medvetet. Den hade liksom minst 7-8 repor, varav en på ena Joyconen. Sånt får man inte bara av en slump. Förmodligen ett hårdhänt scratch test för att se hur hållbar den är. Skärmskydd kan dock vara en bra investering i och med att det är glas.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hur sitter era Joycons? kan ni också vicka på någon av dom när dom är fäst i switchen.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Förmodligen är det måndagsexemplar som är drabbade. Mina Joycons fungerar perfekt på flera meters avstånd med kontrollerna bakom ryggen.

Har inte heller nå problem och sitter ca 4m från TVn. Spelat Zelda i 3 tim med Joycon grip.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Dåligt troll, 1/10.

Slitna klyschor och ej likvärdiga jämförelser kommer man inte långt med.

Såg att Elgiganten nu skickat ut min order; håller tummarna för att den landar hos ombudet i rimlig tid imorgon.

Troll kan du vara själv. Det är ingen konstig jämförelse alls. Metros "prylexpert" lyfter fram samma argument i sin artikel:
Analys: Nintendo Switch är alldeles för dyr i dag – men kan bli en klassiker
"I dag kan du alltså köpa Playstation 4 eller Xbox One för 2 000 kronor. Det är nästan halva priset.
Då har Nintendo Switch långt ifrån samma prestanda som ovan nämnda konsoler, och utbudet av spel är inte ens värt att jämföra."

Källa: http://www.metro.se/artikel/analys-nintendo-switch-%C3%A4r-alldeles-f%C3%B6r-dyr-i-dag-men-kan-bli-en-klassiker
Är alla "troll" enligt dig som har annan uppfattning än du?

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

@devilrat: Att man diskuterar prestandan kan jag förstå men man måste också ta hänsyn till portabiliteten. Folk verkar ha svårt att acceptera att det är en sån här produkt Nintendo vill ha, de VILL inte göra samma sak som de andra utan de vill pusha tekniken framåt.

Sen är det helt jäkla vansinne att jämföra pris och framförallt spelutbudet mot något som har funnits i flera år.

"OMG Switch har inte lika många spel som Xbox fastän det har funnits i en hel dag!!!!"

Permalänk
Skrivet av cb33:

Använde hemsidan. Får väl kolla imorgon på de ställen som är möjliga utlämningsställen och hoppas på det bästa. Annars tror jag att mitt sug för spelet kommer göra att jag köper det online och återlämnar spelet när jag får det på posten. Enda som hindrade mig att inte köpa det digitalt idag var att det var att man hade en tillräckligt trevlig kväl med polarna medl öl och Snipperclips

Som tidigare nämnt, ladda ner Postnordappen. Den hämtar hem dina senaste kollinr automatiskt om du lägger in ditt mobilnummer och din mailadress när du startar appen för första gången. Så slipper du köra rundor till postombuden som inte är så roade av att leta bland flera 100 paket manuellt..

När du sen skickar efter prylar i framtiden så lägger appen automatiskt in kollinrt (den gör det med hjälp av infon lev skickar till posten med ditt mobilnr och mail).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

3 butiker senare så har man äntligen fått ihop allt! Trevlig helg på er!
http://i.imgur.com/Gm3t1nB.jpg

Jag måste fråga, eftersom jag kollat på lite fodral men inte kan bestämma mig.

Hur känns det där skyddsfodralet? Blir det klumpigt i en inte allt för stor väska? Jag tänker att eftersom det är hårt (väl), så skyddar det bra men blir lite mer skrymmande än tex det här mjuka fodralet som borde forma sig bättre. Jag bryr mig inte om några spelkassetter får plats kanske ska tilläggas. De flesta spel kommer köpas digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Troll kan du vara själv. Det är ingen konstig jämförelse alls. Metros "prylexpert" lyfter fram samma argument i sin artikel:
Analys: Nintendo Switch är alldeles för dyr i dag – men kan bli en klassiker
"I dag kan du alltså köpa Playstation 4 eller Xbox One för 2 000 kronor. Det är nästan halva priset.
Då har Nintendo Switch långt ifrån samma prestanda som ovan nämnda konsoler, och utbudet av spel är inte ens värt att jämföra."

Källa: http://www.metro.se/artikel/analys-nintendo-switch-%C3%A4r-alldeles-f%C3%B6r-dyr-i-dag-men-kan-bli-en-klassiker
Är alla "troll" enligt dig som har annan uppfattning än du?

En annan rolig jämförelse är att jag köpte min PS3a den 27 mars 2007 för 6499 kr Halva priset på Switchen 10 år senare vid release alltså

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Min vänstra vickar lite också, tror det är ganska vanligt. Undra om ett par nya Joycons löser detta problemet, hoppas inte att det har med Switchen att göra

samma här

Vänstra vickar lite medans den högra sitter som sten.

Permalänk
Medlem

Synd att det verkar vara barnsjukdomar på Switchen Hoppas de försvunnit tills jag köper den.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Troll kan du vara själv. Det är ingen konstig jämförelse alls. Metros "prylexpert" lyfter fram samma argument i sin artikel:
Analys: Nintendo Switch är alldeles för dyr i dag – men kan bli en klassiker
"I dag kan du alltså köpa Playstation 4 eller Xbox One för 2 000 kronor. Det är nästan halva priset.
Då har Nintendo Switch långt ifrån samma prestanda som ovan nämnda konsoler, och utbudet av spel är inte ens värt att jämföra."

Källa: http://www.metro.se/artikel/analys-nintendo-switch-%C3%A4r-alldeles-f%C3%B6r-dyr-i-dag-men-kan-bli-en-klassiker
Är alla "troll" enligt dig som har annan uppfattning än du?

New 3DS XL kostar ca: 2000kr, men ingen klaga över att den är för dyr trots att den presterar ca: 400 gånger sämre än PS4. Den som tycker Switch är på tog för dyr har helt missat poängen med konsolen, och då borde man nog inte ens köpa en.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Har hittills bara sett ett fall där displayen repats, och det ser ut som att det var medvetet. Den hade liksom minst 7-8 repor, varav en på ena Joyconen. Sånt får man inte bara av en slump. Förmodligen ett hårdhänt scratch test för att se hur hållbar den är. Skärmskydd kan dock vara en bra investering i och med att det är glas.

Här har du ett till https://www.youtube.com/watch?v=XUZ-Icqhemw&t=0s

Är inte displayen av plast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Synd att det verkar vara barnsjukdomar på Switchen Hoppas de försvunnit tills jag köper den.

Vilka sjukdomar? Min funkar perfekt. Om det finns sjukdomar kan de enkelt fixa det med en patch.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vilka sjukdomar? Min funkar perfekt. Om det finns sjukdomar kan de enkelt fixa det med en patch.

Om den nu funkar perfekt för vissa och uselt för andra kan det ju även vara felande hårdvara tänker på kontrollerna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Här har du ett till https://www.youtube.com/watch?v=XUZ-Icqhemw&t=0s

Är inte displayen av plast?

Kände lite mer noga på den nu, och det är förmodligen plast. Blir till att köpa skydd så fort som möjligt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Gender Bender:

Kände lite mer noga på den nu, och det är förmodligen plast. Blir till att köpa skydd så fort som möjligt

Får man inte i tag i ett skydd så använd en microduk på dockan framför skärmen se till att den ligger utåt så den inte täcker hela dockan så den blir överhettad. Väntar på mina glasskydd från amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det ni upplever med vänstra joycon kontrollen är ett känt fel och beror nämligen på förlorad signal. Något som vi får hoppas att Nintendo fixar med en patch. Läste någonstans att en ny uppdatering redan har kommit som fixar problemet, har ni uppdaterat eran Switch till senaste?

Laddade ner uppdateringen direkt men sitter ändå med det här problemet Jag sitter cirka 3 m från konsolen om jag sitter på favoritplatsen i soffan och min vänstra blåa fina joycon tappar kontakten hela tiden. Det känns lite knasigt att behöva sitta längst fram på divanen för att kunna spela det på TV:n. Mitt vardagsrum är inte skitstort, liksom. Ska prova att flytta på Switchen lite men är ju ganska begränsat med plats där framme på bänken.

Jag är glad för alla er andra som inte har det här problemet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Laddade ner uppdateringen direkt men sitter ändå med det här problemet Jag sitter cirka 3 m från konsolen om jag sitter på favoritplatsen i soffan och min vänstra blåa fina joycon tappar kontakten hela tiden. Det känns lite knasigt att behöva sitta längst fram på divanen för att kunna spela det på TV:n. Mitt vardagsrum är inte skitstort, liksom. Ska prova att flytta på Switchen lite men är ju ganska begränsat med plats där framme på bänken.

Jag är glad för alla er andra som inte har det här problemet!

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen som vet ifall Nintendo har anlitat flera tillverkare? De brukar kunna göra det ibland. Jag testade att gå in på sonens rum nu, drygt 5m från konsolen, bakom en gipsvägg och bakom ryggen och det var inga problem alls. Så jag kan inte tänka mig något annat än hårdvarufel, och därför vore det intressant att veta om komponenterna skiljer sig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Är skärmen plast? Precis kollat och ni har rätt.
LOL 4000:- haha och skärmen är plast.

Denna lilla leksak ska tillbaka till butiken är jag är klar med Zelda.
Detta är inte OK.

§5
Permalänk
Medlem

AAARGH! Håller på att få fullständigt psykbryt här!
Min tv (Samsung KS8005) byter HDMI ingång till Switchen jämt och ständigt även fast Switchen är avstängd. Det händer typ var 10:e minut, när jag sitter och ser på en blu-ray eller använder PC:n.
Det hände en gång nu medans jag skrev detta inlägg...

Hur fasiken får jag den att sluta med detta? Har redan stängt av Anynet+ funktionen, men det hjälpte inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cb33:

Mitt Zelda kom aldrig på posten även fast det var på en terminal ca 5km bort sen klockan 02:00. PostNord är ju underbara... Sen har mitt trackingnummer försvunnit så nu kan jag inte ens se vad det är för status på paketet längre.

Polarna kom över hur som helst och vi körde både Fast RMX och Snipperclips. Inga problem med kontrollerna och det var riktigt kul. De flesta blev sugna på att köpa en själv så här var det succé med Switch. Men fortfarande väldigt besviken då jag köpte det för att spela Zelda

Trist det.
Ginza klantade bort Zelda helt för mig så satt i samma sits. Blev eShop-utgåvan men blir en fysisk utgåva med bara jag får tid att lägga en beställning.

Tycker du Fast RMX och Snipperclips är värd sitt pris? Lite småsugen även om jag lär ha fullt upp med Zelda en lång tid framöver.

Skrivet av Ascor:

Hur sitter era Joy-Con i handheld mode? Alla previews jag läst säger att de sitter helt fast utan minsta rörelse men jag kan då vicka mina lite fram och tillbaka mot/från skärmen. Har jag en defekt enhet eller ska det vara så tro?

Mina sitter fast.

Skrivet av Gender Bender:

Ganska uppenbart att det är en bugg som orsakar dropsen. Mest troligt går det att lösa genom att tweaka minneshanteringen. En ökning från 720p till 900p är bara en 25% ökning, men enheten klockar ner sig 60% i odockat läge. Makes no sense. Det kommer nog en fix framöver. Men jävligt klantigt av dem. Dock har jag haft på känn att spelet blivit rushat för att kunna släppa spelet vid launch. Vad hade varit dragplåstret idag om inte Zelda hade släppts? Antingen hade launchen blivit en flopp eller så hade de fått skjutit fram det hela.

Jag har hur som helst lirat i 3-4 timmar nu, och jag kan bara säga att det är ett riktigt mästerverk. Dropsen känner man av, men som tur är så kommer de inte ofta. Jag har bara känt av dem i början av spelet än så länge. När man kommer bort från "platån" så försvinner det i stort sett. Kan dock inte uttala mig om hela världen då jag än så länge bara har utforskat en bråkdel av den

Jag har inte det problemet på min Switch faktiskt, men så har jag en uppdaterad version av Zelda då jag fick nöja mig med eShop-utgåvan.

Fortfarande inte spelat på min i dockat läge, trivs så pass bra med den i handheld mode att jag nog lär spela mest så.

Lätt ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, helt klart en höjdpunkt i min nästan 30 år långa spel"karriär".
Riktigt trist att se så många, speciellt på Metacritic som snackar ner och trollar mästerverket.

Skrivet av walkir:

Skärmskydd känns som ett måste. 3DS hade liknande problem där skärmen repades när man stängde locket. Själv lär jag lägga en mikrofiberduk över dockan som skydd.

Fast det blev ju inte repor utan smuts som kom från nedre delen av konsolen. Eller förekom repor också?
Jag har första revisionen, Ambassador-varianten, och den får en smutsig linje på bägge sidor när den stängs ibland. Jag har haft min sedan månadsskiftet juni/juli 2011 och använt den under alla år och har ännu inte fått en repa på min.

Skrivet av Ninjaflipp:

Spelat i några timmar nu, är extremt impad av både Switchen och Breath of the Wild. Alltså, allvarligt. Satan vad bra det är. Och att bara ta loss switchen ur dockan och gå på toa är så sjukt tillfredsställande på något vis.

Kunde inte vara mer nöjd.

Instämmer, speciellt när man kommit någon timme in och spelvärlden öppnar sig rejäljt. Spelet är värt sitt höga betyg, jag hade höga förväntningar men måste faktiskt säga att jag ändå blivit överraskad.

Jag är nog lite efter flera av er andra då mitt spel laddades klart först efter kl 21 igår. Men blivit ett par timmar sedan dess.

Skrivet av Trebsor:

@devilrat: Att man diskuterar prestandan kan jag förstå men man måste också ta hänsyn till portabiliteten. Folk verkar ha svårt att acceptera att det är en sån här produkt Nintendo vill ha, de VILL inte göra samma sak som de andra utan de vill pusha tekniken framåt.

Sen är det helt jäkla vansinne att jämföra pris och framförallt spelutbudet mot något som har funnits i flera år.

"OMG Switch har inte lika många spel som Xbox fastän det har funnits i en hel dag!!!!"

Instämmer, dock kommer de aldrig fatta problemet med deras jämförelse eller acceptera problematiken med den. Men det är bra att tramset ifrågasätts. Galenskap att jämföra en icke-lanserad eller precis lanserad plattform. När plattformarna i fråga är så pass olika att de redan är svåra att jämföra borde sansade människor vara lite försiktigare med sina uttalanden.

Själv säger jag, "why not both? :)"

Dagsfärsk bild från PS4-delen av mediahyllan:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Lätt ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, helt klart en höjdpunkt i min nästan 30 år långa spel"karriär".
Riktigt trist att se så många, speciellt på Metacritic som snackar ner och trollar mästerverket.

Kan du berätta varför du tycker det är ett mästerverk?