Har spelat BF1 en del senaste tiden och har haft väldigt kul med det sen ryss-dlct. Däremot, något som förtar en stor del av upplevelsen är att jag verkar ha mycket högre latency än andra, även när jag har klart lägre ping.
Det är dock random och blir extremt påtagligt när det vänder och blir tvärtemot och man alltid verkar reagera halvsekunden snabbare än andra istället för tvärtom. Ofta kan jag också när jag blir dödad se att deras liv är 13% mindre, fastän jag fick in två träffar där det ena registrerades som headshot. Vad beror detta på? Har även hänt att jag skjutit personer rakt på med hagelbrakare från 1m avstånd, men får bara vita indikatorer som om jag sköt en vägg eller missade mitt mål helt.
Störande som fan... händer också ibland titt som tätt att jag skjuter rakt på med en lmg t ex, men alla skott magiskt missar som om personen ifråga hade ett skyddande kraftfält. Visst, ibland siktar man ju som en potatis men när man bränner av typ 30-40 skott på kort avstånd utan att träffa med ett enda börjar man ju undra, åtminstone något skott borde ju ha träffat?
Hade tänkt spela in videos för att studera, men ShadowPlay har helt gett upp och slutat fungera givetvis.
Det finns såklart problematik med netcode ibland särskilt mot spelare med hög ping. Men inte så ofta som man skulle kunna tro. Det mesta är helt enkelt hurvida man har en bra eller dålig dag och kommer in i flow eller inte. Så fort man blir frustrerad över att det går dåligt och man börjar tänka istället för att gå på sina instinkter och muskelminne så går det nästan garanterat ännu sämre.
Även en fotbollsspelare kan ju ha svackor i sitt spel utan att det beror på latency i fotbollsplanen. Eller en golfare trots att han kör med samma delay-fria klubbor som vanligt, och hitbox på golfbanehålet fungerar 100%, osv.
Sen är det helt klart bra att spela in sitt spel och spela upp misstänkta situationer i slow motion. Då ser man hur många av de där skotten som helt missar trots (eller kanske just för att) man står och sprayar på nära håll.
Jag snipade på en fiende som sprang och det såg definitivt ut som kulan gick rakt igenom honom. Men när jag stegade framåt i inspelningen ruta för ruta så såg jag att kulan missade under armhålorna, typ 10 cm mellan armarna och kroppen. Han borde köpt en lott den dan. Hitreg i BF är bättre än sitt rykte.