Hur kopplar man in ett mopedbatteri i en Rieju Mrt 2016

Permalänk

Hur kopplar man in ett mopedbatteri i en Rieju Mrt 2016

Tjenare! Jag kan typ ingenting om mopeder och ström, jag äger en Rieju mrt 2016 och undrar hur man på lättaste sättet kopplar in ett batteri?

Hade typ velat att alla lysen på mopeden fungerar utan att behöva ha på mopeden (:
Och eftersom jag ej vill trimma så vill jag ändå göra ngt speciellt på mopeden.

Vill alltså ha en enkel guide på hur man kopplar ett batteri till en Rieju

Tack på förhand (=

//Jonte

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

@Jonathan0101: Ställ dig själv först frågan går det att på ett SÄKERT och snyggt sätt att montera batteriet någonstans? Jag tvivlar nämligen på det. Om du lyckas med det så kommer du till problem att generatorn bara levererar växelström och då behöver en likriktare för att kunna ladda batteriet med mopeden. Detta kan potentiellt leda till problem tre men det orkar jag inte gå in på via mobilen.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Jonathan0101:

Tjenare! Jag kan typ ingenting om mopeder och ström, jag äger en Rieju mrt 2016 och undrar hur man på lättaste sättet kopplar in ett batteri?

Hade typ velat att alla lysen på mopeden fungerar utan att behöva ha på mopeden (:
Och eftersom jag ej vill trimma så vill jag ändå göra ngt speciellt på mopeden.

Vill alltså ha en enkel guide på hur man kopplar ett batteri till en Rieju

Tack på förhand (=

//Jonte

om du inte är kunnig på EL så blir det nog inte enkelt att koppla.. du kan ju lätt skapa en kabelbrand om du kopplar fel.
det sitter väl redan ett batteri i mopeden? ta bort det gamla och sätt in det nya. var noga med + & -

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

om du inte är kunnig på EL så blir det nog inte enkelt att koppla.. du kan ju lätt skapa en kabelbrand om du kopplar fel.
det sitter väl redan ett batteri i mopeden? ta bort det gamla och sätt in det nya. var noga med + & -

Tyvär har Rieju inget batteri

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av Jonathan0101:

Tyvär har Rieju inget batteri

det blir nog enklare om du ändrar nånting som inte är EL / motorrelaterat
http://www.rieju.es/mrt-configurator

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644