Problem med Live- konto

Permalänk
Medlem

Problem med Live- konto

Hejsan

Har, som många andra gissar jag, ett Live konto som fram tills idag fungerat klanderfritt. Tror jag. Skulle logga in via webbläsare för att kika i min Onedrive och tänkte då passa på att kolla min Live mail (som jag tror att jag öppnade senast 2012) mest av nostalgiska skäl. Blir då vidaresänd till en ny loginruta där jag ombes fylla i min information igen, men väl ifylld känns inte min information igen.

Alla andra Live appar fungerar, Office Online eller vad det kallas för, Onedrive som sagt och även Skype. Men mailen vill inte.

Någon idé om vad det kan va?

Edit:

Hit är det jag kommer:
https://login.microsoftonline.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rps...

Permalänk
Medlem

Har du testat att gå till login.live.com, loggat in genom den vägen och sen navigerat dig till OneDrive och därefter till Outlook, genom "Produkter"-menyn?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Hedersmedlem

Mailkontona raderas efter en viss tid om de inte används/loggas in på. Osäker på tiden dock, men har du inte använt det sedan 2012 är det långt över den tiden. Jag loggar in var 6e månad på mina konton och de har fungerat ua sedan 1999 (visserligen Hotmail här, men har flera live-konton också av senare datum).

Alternativt är det bara tillfälliga driftstörningar, som händer regelbundet, det är ju Microsoft. Mina konton buggar vid inlogg kanske var 14e dag, men brukar fungera dagen efter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Har du testat att gå till login.live.com, loggat in genom den vägen och sen navigerat dig till OneDrive och därefter till Outlook, genom "Produkter"-menyn?

Spännande - via den länken fungerar det fint att logga in i mailen och väl där så kan jag välja vilken app (onedrive som exempel) jag vill till sedan. Men vill jag tillbaka till mailen och den öppnas i en ny flik - då hamnar jag på den länken jag lade upp i första tråden. Mycket märkligt, aja the ways of Microsoft...

Skrivet av MultiMan:

Mailkontona raderas efter en viss tid om de inte används/loggas in på. Osäker på tiden dock, men har du inte använt det sedan 2012 är det långt över den tiden. Jag loggar in var 6e månad på mina konton och de har fungerat ua sedan 1999 (visserligen Hotmail här, men har flera live-konton också av senare datum).

Alternativt är det bara tillfälliga driftstörningar, som händer regelbundet, det är ju Microsoft. Mina konton buggar vid inlogg kanske var 14e dag, men brukar fungera dagen efter.

Ja det är något som 24 månader men kontot är ju aktivt i och med att jag använder Onedrive.
Men som sagt så fungerar det nu med den länken edgren bidrog med

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Spännande - via den länken fungerar det fint att logga in i mailen och väl där så kan jag välja vilken app (onedrive som exempel) jag vill till sedan. Men vill jag tillbaka till mailen och den öppnas i en ny flik - då hamnar jag på den länken jag lade upp i första tråden. Mycket märkligt, aja the ways of Microsoft...

Konstigt att du kommer till samma sida som du länkade till i din fråga. MultiMan kanske har rätt i det han säger; att ditt konto inte längre existerar. Eller kom du åt din e-post ändå?

Jag testade hur som helst att göra så som du gjorde (login.live.com > Produkter > OneDrive > Mail) och jag kom till min e-post.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

jodå, mailen är "aktiv" med hela tolv mail i inkorgen som är från Microsoft från 2012
Testade att skicka mail och det fungerade också. Har kreditkort knutet till Microsoft Store osv så det är definitivt aktivt. Mest glad att det löste sig - tack för hjälpen!