Permalänk
Medlem

Skapa blogg med wordpress.org

Hej,
skulle behöva lite hjälp med att fixa en blogg med wordpress.org. Har installerat det men jag kan inte hitta ett tema som jag tycker passar enbart för blogg utan alla har en massa annat kludd. Tar gärna emot tips!

OBS. detta är för att lära mig så därför använder jag inte något färdigt såsom blog.se

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Hej,
skulle behöva lite hjälp med att fixa en blogg med wordpress.org. Har installerat det men jag kan inte hitta ett tema som jag tycker passar enbart för blogg utan alla har en massa annat kludd. Tar gärna emot tips!

OBS. detta är för att lära mig så därför använder jag inte något färdigt såsom blog.se

Är du ute efter att skapa ett eget tema så finns det massor av nyttig information på tex https://codex.wordpress.org/Theme_Development
Det är inte så svårt att skapa ett eget tema som många tror läs på och testa dig fram bara.

Du kan även använda dig av orginalmallen och ta bort alla modulerna vid sidorna osv för att få det hela renare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenero:

Är du ute efter att skapa ett eget tema så finns det massor av nyttig information på tex https://codex.wordpress.org/Theme_Development
Det är inte så svårt att skapa ett eget tema som många tror läs på och testa dig fram bara.

Du kan även använda dig av orginalmallen och ta bort alla modulerna vid sidorna osv för att få det hela renare.

Tack för tipset, ska ta mig en titt på det efter tentorna!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt problemet här. Hitta ett tema DU gillar. Sen lär du dig använda WordPress. Allt "kludd" du pratar om är KLUDD bara för att du än inte förstår det. Dvs, det är inte kludd, du måste lära dig vad allt är. Kluddet kanske helt enkelt är lite inställningar så att du kan ändra lite saker efter ditt tycke.

Om du inte vill ha allt kludd, kör med de Teman som finns installerat från början.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti