Extra batteri eller powerbank - vad föredrar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Vill man ha en variant för lite tuffare tag, utomhus-väder, camping etc. så skulle jag rekommendera clasohlsons 38-7700 - med stängd lucka så är den IP67 - dvs. kan druttas i upp till 1 meter djupt i vatten utan att det tränger in batteripacket..

Den har bra elektronik med låga förluster invändigt - och blir inte speciellt varm vare sig vid laddning eller när det laddar andra grejor. Orka ladda med 2.1 Ampere till förbrukare och laddas själv med ca 1.5 Ampere.

Generellt så är det ganska riskfritt att köpa powerpacks från de etablerade gubbdagisen (CO, Jula, biltema mm.) - de har gjort den grövsta sållningen och undviker de värsta avarterna av batteripack och de från tex. CO som jag har öppnat så har de inte fuskat med skyddskretsar - ibland är det faktiskt riktigt mycket i dessa i form av elektronik och man funderar hur de kan sälja till det prislappen de ändå gör....

Såg jävligt intressant ut, får bli den eller den andra från tp link. Kankse låter efterblivet, en vattentät mobil och den powerbanken samt en vattentät kabel = ladda under vattnet?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Wpox:

Om du har en display dock, kommer den till mycket till användning? Tyckte att det inte var intressant. Vore nice med x32 program.

Jag har en, men det känns mest som en gimmick. Visst har den sin användning. Office-programmen funkar perfekt, men det krävs antingen att du släpar med dig rätt mycket grejjor, eller vet att det finns rätt saker på platsen du tänkte jobba med det. Och då är det nästan lika lätt att ta med en laptop.

Jag hade den kopplad till TVn i vardagsrummet ett tag för att kolla Youtube när ungarna lagt sig. Mest för att testa, det var smidigt att ha bluetooth-lurarna kopplade till mobilen så det inte väsnades när jag kollade på vapenrecensioner.

Nu ligger den mest i jobbdatorväskan som backup ifall jag skulle behöva göra något privat på större skärm när jag inte är hemma.

Något jag blev lite glad över var att Edge i W10M faktiskt är rätt kompetent. I skrivbordsläge kan du göra det mesta som inte kräver typ Sliverlight eller nåt annat udda insticksprogram. Netflix funkar utmärkt, tex.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Såg jävligt intressant ut, får bli den eller den andra från tp link. Kankse låter efterblivet, en vattentät mobil och den powerbanken samt en vattentät kabel = ladda under vattnet?

Tyvärr inte, det finns ju skarvar mellan de olika sakerna och där kommer det läcka in vatten. En mobil har t.ex. ofta en vattentät lucka du öppnar för att komma åt laddkontakten. Hur vattentät den är är när luckan är stängd så kan man inte ladda med luckan stängd. Det är nog lite tåligare än icke vattentäta varianter fortfarande men det går inte att doppa i vatten.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag har en, men det känns mest som en gimmick. Visst har den sin användning. Office-programmen funkar perfekt, men det krävs antingen att du släpar med dig rätt mycket grejjor, eller vet att det finns rätt saker på platsen du tänkte jobba med det. Och då är det nästan lika lätt att ta med en laptop.

Jag hade den kopplad till TVn i vardagsrummet ett tag för att kolla Youtube när ungarna lagt sig. Mest för att testa, det var smidigt att ha bluetooth-lurarna kopplade till mobilen så det inte väsnades när jag kollade på vapenrecensioner.

Nu ligger den mest i jobbdatorväskan som backup ifall jag skulle behöva göra något privat på större skärm när jag inte är hemma.

Något jag blev lite glad över var att Edge i W10M faktiskt är rätt kompetent. I skrivbordsläge kan du göra det mesta som inte kräver typ Sliverlight eller nåt annat udda insticksprogram. Netflix funkar utmärkt, tex.

Tänkte mest på att, det blir massa med kablar när man ska koppla upp display docken. Androids sätt är mycket smidigare. Bara att använda sig utav funktionen "share display" (?). Visst, finns ingen tangentbord eller mus. Men känns skönare och mycket lättare via det där sättet.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Wpox:

Tänkte mest på att, det blir massa med kablar när man ska koppla upp display docken. Androids sätt är mycket smidigare. Bara att använda sig utav funktionen "share display" (?). Visst, finns ingen tangentbord eller mus. Men känns skönare och mycket lättare via det där sättet.

Well, Continuum stöder miracast med, och har du vanligt bluetooth-tangentbord och -mus, så blir det trådlöst (förutom laddkabeln, det drar ström som en maddafakka).

En kul grej är att tangentbord och mus funkar på W10M-mobiler även utan en displaydock, så du kan klicka runt på skärmen istället för att peta med fingrarna. Kanske inte så användbart i vardagen, men jag har använt det några gånger med mitt Logitech K480, med mobilen stående i skåran.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield