Mediamarkt LG 49uh668v pris 5990 kr- bästa tv för priset för tv mellan 49-55tum?

Permalänk
Medlem

Mediamarkt LG 49uh668v pris 5990 kr- bästa tv för priset för tv mellan 49-55tum?

Hejsan!

Då tänkte jag slå till på en tv, har däremot hört att LG har problem med motionblur och input lag. Är det jag något jag behöver oroa mig för eller är det bara för den super kräsne, eller är bilden dålig när det eftersläpningar?
Känns som detta är bästa priset kontra vad man får, tänker på 4k och riktig HDR 10. Tittar mest på serier och tänker att tvn ska användas till lite Xbox one också, själv tänker jag spela Dark Souls serien och givetvis kommer antagligen ungarna spela Minecraft. Vill helst inte lägga mer än 6000-8000kr.

Någon med erfarenhet!
Tackar för svar
Med vänlig hälsning Nicklas

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-49uh668v-49-smart-uhd...

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Bildexpert 📺

@nicjor: Som jag skrivit många gånger är LG:s UH66_V-serie en av de sämsta apparaterna från 2016. Den har problem med låg kontrastförhållande (ca 500:1), IPS Glow-effekt som gör bilden gul i svärtan från sidorna, betraktningsvinklar likt en TN-panel och en besvärlig färgåtergivning pågrund av en märklig WRGB-struktur. Jag kan inte rekommendera någon att köpa en sådan.

Bra och väl fungerande HDR är idagsläget dyrt. Bättre då att vänta ut 2017-modellerna och handla under reorna i nov-december. Alternativt satsa på en modell som är beprövad för detta och ligger bättre i pris vilket är Samsung KS7005-modellen. Spräcker din budget rejält, men allting annat där under är påtagligt sämre på just HDR.