Permalänk
Medlem

LG G5 - batteri

Tja

Hade runt 20% på min mobil. När jag startade om mobiltelefonen hade jag plötsligt 2 %... finns det någon förklaring till detta?
Mobilen är endast 4 månader gammal.

Edit: Precis som min samsung s2 som är 6 år gammal. Brukar ha 80 % sen nr jag startar om, har jag helt pltösligt 20%.

Permalänk
Medlem

@Wpox: Ja, den drog så mycket av ditt batteri

Stäng av din telefon.
Ladda den fullt.
Ha en bra helg

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Garantiärende ifall telefonen bara är 4 månader gammal.
Lämna in till inköpsställe eller kontakta LG.

Prova annars en reset, finns guider på nätet hur man gör men då försvinner allt på telefonen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

En omstart på min LG G3'a tar ca 1-2% Lustiga är..tar jag ut batteriet och sedan sätter tillbaka det kan jag få 5-10% mer!

Så jag brukar ladda batteriet full, stänga av mobilen...ta väck batteriet några sekunder..batteriet håller en aning längre om man gör så här..känns det som ialf.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klena:

En omstart på min LG G3'a tar ca 1-2% Lustiga är..tar jag ut batteriet och sedan sätter tillbaka det kan jag få 5-10% mer!

Så jag brukar ladda batteriet full, stänga av mobilen...ta väck batteriet några sekunder..batteriet håller en aning längre om man gör så här..känns det som ialf.

Ibland händer det så att jag får mer! konstigt haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Tja

Hade runt 20% på min mobil. När jag startade om mobiltelefonen hade jag plötsligt 2 %... finns det någon förklaring till detta?
Mobilen är endast 4 månader gammal.

Edit: Precis som min samsung s2 som är 6 år gammal. Brukar ha 80 % sen nr jag startar om, har jag helt pltösligt 20%.

Hade tagit det lite lugnt innan jag lämnade in den på garanti/reklamation och testa den några fler gånger, mest för att vara säker då garantiärenden kan dra ut på tiden.

De första 6 månaderna har dessutom säljaren bevisbördan på sin sida.