Stationärdator saknar ljudkort - kan jag köpa en bluetooth sändare och köra i min BT högtalare?

Permalänk

Stationärdator saknar ljudkort - kan jag köpa en bluetooth sändare och köra i min BT högtalare?

Hej,

jag har vad som kanske är en dum fråga....

Jag har en stationär dator... Den hade ett ljudkort i sig från början som gick sönder. Jag köpte då en extern dongel, typ denna.... för att jag är lat.

Jag kör med mitt headset i den. MEN nu har jag investerat i en sånn här härlig grej och vill hellre köra ljudet i den. Då till min fråga. Kan jag köpa en USB bluetooth typ denna och köra ljud ifrån min dator?

Jag undrar för det finns ju inget ljudkort som signalerna passerar igenom någon gång....

Permalänk
Skrivet av Brainmaniac:

Hej,

Jag har en stationär dator... Den hade ett ljudkort i sig från början som gick sönder. Jag köpte då en extern dongel, typ denna.... för att jag är lat.

Jag kör med mitt headset i den. MEN nu har jag investerat i en sånn här härlig grej och vill hellre köra ljudet i den. Då till min fråga. Kan jag köpa en USB bluetooth typ denna och köra ljud ifrån min dator?

Jag undrar för det finns ju inget ljudkort som signalerna passerar igenom någon gång....

vad har du för stationär dator ? nästan alla moderkort har väl en ljudutgång? brukar väl vara en grön 3.5mm stereoplugg.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Ja, det har jag men det är den porten som inte fungerar

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Står att det gick sönder.
Men det borde gå med enbart bluetooth.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Administrativ avgift

@Brainmaniac: Ska funka bra

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

@Grönahunden: Står att det gick sönder.
Men det borde gå med enbart bluetooth.

TS skriver att "Den hade ett ljudkort i sig" jag tyder detta som att det är ett ljudkort som sitter i en PCI eller PCI-e kortplats,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainmaniac:

Hej,

oavsett så går signalen till BT-högtalaren trådlöst och digitalt och omvandlas i högtalaren direkt, så det ska fungera.

Vad är det för dator du har?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ja, det går. Se bara till att blåtandsdongeln du köper stödjer A2DP (stereoljud över BT), och Apt-X (codec) om din högtalare stödjer det.

/z

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.