Permalänk
Medlem

Felkod 1300 Skrivare

Om jag postar denna tråd på fel plats eller om frågan redan har besvarats, ber jag att någon vänligt påpekar detta för mig.

Jag har en Canon Pixma MG 2950. Nu har jag fått felkod 1300: "Papper har fastnat". Hur jag än kollar, kikar och undersöker skrivaren, finner jag inte att något papper har fastnat, varken i inmatningsfacket eller i utmatningsfacket. Är felkoden felaktig? Hur löser jag detta problem?

Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

@Stinter: Har själv haft skrivare i den serien. Väldigt bra skrivare men tyvärr så har Canon och vissa andra tillverkare lite ofog för sig som innebär att skrivarna inte fungerar fast det inte finns något fel. Jag slaktade till slut min skrivare. Hittade sedan i efterhand ett program som skulle löst mitt problem... men too late. Men Canon skrivare igen inte en chans. betalde nästan 3000:- för skrivaren och skrev ut ca 500 dokument sen nada.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

@S-OD: Det är inte första gången en Canon-skrivare krånglar för mig. Har du något tips på någon annan bättre tillverkare?

Vilket program syftar du på?

Permalänk
Avstängd

@Stinter: Oki har fungerat bra."Vilket program syftar du på"? Jag kommer inte ihåg...men om du googlar lite så hittar du det.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

@S-OD: Det hela löste sig. Jag fann ett jättebra tips: https://www.youtube.com/watch?v=g_57Jogak1I